Конспект уроку з історії України "Люблінська унія"

Опис документу:
Конспект уроку "Люблінська унія" складений у відповідності з матеріалами підручника В. Власова "Історія України" для 8 класу. Тема цікава і непроста. Запропонована форма роботи дозволяю залучити до обговорення увесь клас, сприяє розвитку критичного мислення, формує мовленнєві та аксіологічні навички.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Історія України 8 клас

Конспект уроку з теми: «Люблінська унія».

Очікувані результати. Учні зможуть:

  • називати дату Люблінської унії,

  • вказувати на територіальні зміни, які відбулися в українських землях після унії, називати воєводства, створені на українських землях у складі Речі Посполитої,

  • характеризувати особливості суспільно – політичного та економічного життя в українських землях, визначати причини та наслідки Люблінської унії,

  • висловлювати власну думку щодо унії.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Підготовчий етап.

Активізація пізнавальної діяльності учнів.

Письмове опитування попередньої теми.

  1. До складу якої держави входили українські землі: Волинь, Київщина, Сх. Поділля?

  2. У якому році затверджена постанова «Устав на волоки»?

  3. До якої держави входили Галичина, Холмщина, Белзчина?

  4. Об’єднання ремісників однієї спеціальності.

  5. Багатогалузеве господарство засноване на праці кріпосних селян.

  6. До якої держави увійшло Закарпаття?

  7. До якої держави увійшла Північна Буковина?

  8. У якому році прийнятий ІІІ Литовський статут?

  9. Орган міського самоврядування.

  10. Найвпливовіший рід українських князів.

  11. Привілейований стан землевласників, завершив формуватися у 16 ст.

ІІ. Основний етап.

  1. Оголошення теми, очікуваних результатів, мотивація пізнавальної діяльності учнів.

«…Вельмишановна пані, прийми князя Ягайла за сина та віддай йому в дружини свою дочку Ядвігу, королеву Польщі… Государ Ягайло з усіма своїми ще нехрещеними братами, ближніми, що проживають на його землях, просить прийняти їх у католицьку віру… Обіцяє свої литовські і руські землі навік приєднати до королівства Польського».

Про яку подію йде мова у джерелі?

У якому році укладена унія?

Причини укладення унії?

  1. Причини Люблінської унії.

Опрацювати пункт 1, визначити причини укладення унії для Польщі, ВКЛ та української сторони.

Висновок. Унії прагнула шляхта Польщі, шляхта ВКЛ та українська.

  1. Люблінський сейм.

Які події на сеймі прискорили процес підписання унії? Опрацювати абзац 2 (с.25).

  1. Умови Люблінської унії.

1569, Річ Посполита. Визначаємо спільне для нової держави, використавши матеріал підручника.

«Ліберум вето» - одностайне прийняття рішення.

  1. Наслідки Люблінської унії.

Вправа «Дерево рішень»: опрацювати текст на с. 28-30, визначити позитивні та негативні наслідки унії.

ІІІ. Завершальний етап.

Систематизація, узагальнення вивченого матеріалу.

Вправа «Коло ідей». Чи можна вважати Люблінську унію закономірним фіналом тривалого історичного процесу, чи – це збіг обставин? Дібрати 3-5 аргументів на користь тези.

Домашнє завдання: параграф 3, завдання на с. 30.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!