Конспект уроку з геометрії 7клас на тему"Паралельні та перпендикулярні прямі , їх властивості"

Опис документу:
Мета: домогтися засвоєння учнями означення перпендику¬лярних прямих, променів та відрізків, а також означення перпендикуляра, проведеного з даної точки до даної прямої; домогтися засвоєння учнями змісту понять: паралельні прямі виробити вміння відтворювати вивчені означен¬ня, знаходити на готовому рисунку і робити самостійно рисунок, що зображує перпендикулярні прямі, промені тощо,

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Паралельні та перпендикулярні прямі , їх властивості

Мета: домогтися засвоєння учнями означення перпендикулярних прямих, променів та відрізків, а також означення перпендикуляра, проведеного з даної точки до даної прямої; домогтися засвоєння учнями змісту понять: паралельні прямі виробити вміння відтворювати вивчені означення, знаходити на готовому рисунку і робити самостійно рисунок, що зображує перпендикулярні прямі, промені тощо, а також уміння застосовувати вивченні поняття при розв'язуванні задач.

Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь.

Обладнання:

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Математичний диктант

  1. Прямі AM і СЕ перетинаються в точці О, що лежить між точками А і М і між точками С і Е. Чи утворилися при цьому вертикальні кути? Якщо так, то назвіть їх.

  2. Яка градусна міра кута, якщо вертикальний з ним кут дорівнює 34°?

  3. Один із чотирьох кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 140° Яку градусну міру має кожний з решти кутів?

  4. Два кути зі спільною вершиною рівні Чи обов'язково вони вертикальні?

  5. У двох кутів спільна вершина. Один кут має 40°, другий 140°. Чи вертикальні ці кути?

III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Формулювання мети і завдань уроку

IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Усні вправи

  1. Що можна сказати про кожний з вертикальних кутів, якщо їх сума:

а) більша за 180°;

б) менша від 180°;

в) дорівнює 180° ?

  1. З-поміж фігур, зображених на рис. 37, виберіть ті, що вважаються основними в планіметрії.

  1. За рис. 38 сформулюйте основні властивості вивчених геометричних фігур.

  1. Чи є на рис. 35 прямі кути? Скільки їх на кожному зображенні? Відповідь перевірте за допомогою транспортира чи косинця.

Рис. 35

V. Засвоєння нових знань

VI. Первинне засвоєння знань

Усні вправи

  1. Відомо, що а || b. Чи означає це, що b || a?

  2. Два відрізки не мають спільних точок. Чи означає це, що відрізки обов'язково паралельні?

  3. Прямі KM і EF паралельні. Чи можуть промені МК і FE перетинатися?

  4. На площині проведено три паралельні прямі. Чи може деяка четверта пряма:

а) перетинати тільки одну з даних прямих;

б) перетинати тільки дві з даних прямих;

в) не перетинати жодної з даних прямих?

Графічні вправи

Накресліть перпендикулярні прямі а і b, що перетинаються в точці О.

  1. Позначте на прямій а точку В. За допомогою косинця проведіть через цю точку пряму с, перпендикулярну до прямої а.

  2. Чи можна через точку В провести пряму, перпендикулярну прямій b? Чому?

Письмові вправи

VII. Підсумки уроку

Усні вправи

  1. Кути 1 і 2 утворилися в результаті перетину двох не перпендикулярних прямих. Визначте, якими є дані кути — суміжними чи вертикальними, якщо:

а) їхня сума більша за 180°;

б) лише один із них гострий;

в) їхня сума менша, ніж сума двох інших кутів.

  1. a і b — градусні міри двох суміжних кутів. Чи можуть бути а і b градусними мірами двох вертикальних кутів? У якому випадку?

  2. В результаті перетину двох прямих утворилися чотири кути, жоден з яких не є гострим. Під яким кутом перетинаються дані прямі?

VIII. Домашнє завдання

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стрес і стрес-менеджмент учасників освітнього процесу»
Левченко Вікторія Володимирівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись