+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Конспект уроку з географії "Зона степу"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 5.

Тема. СТЕПОВА ЗОНА.

Практична робота №6. Складання порівняльної характеристики природних зон і країв України (за вибором)

Мета: Визначити особливості природної зони степу; встановити головні ознаки природних умов; продовжити формувати навички порівняння природних комплексів; удосконалювати навички роботи з різними тематичними картами, їх використанням на практиці.

Обладнання: тематичні карти (фізико-географічного районування, фізична, кліматична, грунтів, рослинності), атласи.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування практичних вмінь.

ХІД УРОКУ

I.Організаційний момент.

II.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

  • Покажіть на карті межу між степовою та лісостеповою зонами.

  • У чому полягає особливість формування внутрішніх вод південних територій України?

  • Які підзони виділяються в зоні степів? За якими ознаками?

  • До яких умов існування пристосовані тварини степової зони?

III.Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Зясувати особливості степової зони для формування повної картини про природу рівнинної території країни.

VI.Вивчення нового матеріалу

Цитати про «Степ» через мультимедійний супровід фото природи степу.

Степ такий ошатний, що нема йому порівняння.

І.П.Замайський

Ось він, нарешті, безкраїй, неозорий степ.

І.С.Тургенєв.

Лежить у невідомих краях степ;

десять днів на гарному коні скачи – не обскачеш. (з китайської казки)

Мультимедійна презентація (учнівська) про степову зону за планом.

Супроводжується розповіддю вчителя (учнів) із складанням опорного конспекту

1.ФГП.

S=240 тис.км2 або 40% території України, смугою більш ніж на 1000 км, шириною від 100 км на заході до 300 на сході, подекуди 450 км до Азово-Чорноморського узбережжя і Кримських гір.

2.Особливості природи:

  • Рельєф. Височини: південні схили Придніпровської і Подільської, Донецька, Приазовська. Низовина – Причорноморська. Рівнина – Північнокримська.

  • Клімат. Найбільші теплові ресурси! tc -4…+10C; tл +21…+230C.

Безморозний період: 160 – 220 днів; опадів 450-300 мм, Кзв<1.

  • Внутрішні води. Найменша густота річкової сітки (0,1 км/км2). Великі річки транзитні; озера – переважно лиманні, заплавні іноді солоні. Підземні води високо мінералізовані.

  • Грунти. 90%- чорноземи звичайні та південні, каштанові в комплексі з солонцями, лучні. Високогумусні.

  • Органічний світ. Природна рослинність – травяниста збереглась лише у заповідних територіях (чому?), лісистість біля 3% (переважно полезахисні насадження та байрачні ліси). Тварини степової фауни.

  • Ландшафти. Степові (ковилові, типчакові, лучні) - мало збереглися. Господарські ландшафти. Освоєність 80%.

3.Фізико-географічні одиниці.

Зона (Степова)

Підзона ( 3 підзони)

Край ( 7 країв)

Область (22 області)

4.Проблеми зони. Несприятливі фізико-географічні процеси

Посушливість території, суховії. НФГП: водна та вітрова ерозія, зливи, засолення грунтів.

5.Природоохоронні території.

Біосферні заповідники: Асканія Нова, Чорноморський, Дунайський.

Заповідники: Український Степовий ( 3 філіали), Луганський (3 філіали).

  1. Закріплення вивченого матеріалу. Систематизація отриманих знань.

Виконання практичної роботи №6.

1. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми та мети роботи.

  • Назвіть найважливіші фактори виділення фізико-географічних: зон, підзон, країв, областей.

  • Які природні компоненти утворюють ПТК?

  1. Вступні та тренувальні вправи.

Оберіть дві природні області різних природних зон. Назвіть їх основні природні компоненти. За цими даними в табличку визначте основні ознаки подібності та відмінності.

Ознаки подібності

Ознаки відмінності

  1. Самостійна робота.

Аналогічно оберіть два ПТК одного рангу, але різних природних зон. Результати оформіть у зручному для вас вигляді. Зробіть висновок про причини відмінності ПТК, що порівнюються.

  1. Підсумки уроку.

  2. Домашнє завдання.

  • Опрацювати параграф 33 у підручнику.

  • Нанести на контурну карту межі фізико-географічних одиниць степової зони (підзони і краї).

Опис документу:
Практична робота №6. Складання порівняльної характеристики природних зон і країв України (за вибором) Мета: Визначити особливості природної зони степу; встановити головні ознаки природних умов; продовжити формувати навички порівняння природних комплексів; удосконалювати навички роботи з різними тематичними картами, їх використанням на практиці. Обладнання: тематичні карти (фізико-географічного районування, фізична, кліматична, грунтів, рослинності), атласи.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн