Конспект уроку з географії у 6 класі «Погода, її елементи, мінливість»

Опис документу:
Матеріал можна використовувати під час вивчення нового матеріалу. Сформувати поняття «погода», познайомити з її типами; дати уявлення про складання прогнозу погоди і його значення в практичній діяльності людини навчити учнів робити прогноз погоди за синоптичними картами та народними прикметами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект уроку з географії у 6 класі

«Погода, її елементи, мінливість»

Підготувала і провела

Вчитель географії

Чаплинської СЗОШ

Олексюк Т.Л.

Мета:сформувати поняття «погода», познайомити з її типами;продовжити формувння знань учнів про показники погоди; дати уявлення про складання прогнозу погоди і його значення в практичній діяльності людини навчити учнів робити прогноз погоди за синоптичними картами та народними прикметами;розвиток пізнавальних інтерес, робити висновки;розвивати вміння роботи в групах; виховувати цікавість та повагу до праці метеорологів, бережне ставлення до власного здоров'я та оточуючих.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

О.Р.: учні називають ознаки поняття «погода», елементи погоди, світові центри спостереження за погодою та «синоптична карта»; визначають типи погоди , що переважають у своїй місцевості; порівнюють погоду різних типів у своїй місцевості в різні пори року та їх вплив на здоров'я людей.

Обладнання: роздаткові картки, контурна карта України, атлас, адміністративна карта України.

Девіз уроку «Нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди»

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка присутності учнів, побажання хорошого зимового настрою і плідної праці на уроці.

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Прийом «Фантастична добавка»

Цікаво, якою буде погода завтра? у неділю? улітку? Зазвичай, намагаючись відповісти на це запитання, ми дивимось у небо, адже саме там, у повітряному океані, народжується погода. Немає нічого більш рухливого та мінливого, ніж повітря, що утворює атмосферу. До того як учені відкрили таємниці передбачення погоди, люди уважно стежили за небом, поведінкою тварин, станом рослин. Сьогодні науковці, які прогнозують погоду, мають цілий арсенал новітньої техніки, за допомоги якої проводять спостереження за мінливим станом атмосфери. Відомий учений-хімік Дмитро Іванович Менделєєв говорив: «Атмосфера — велика лабораторія погоди».

Тож з’ясуймо, як у цій лабораторії народжується погода, чому вона така мінлива, як за нею спостерігають та як на неї впливають.

Повідомлення теми та мети уроку

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Усі ми, вирушаючи до школи, на роботу, цікавимося, якою буде погода. Виглядаємо у вікно, є опади чи немає, дивимось на термометр – холодно чи тепло, намагаємось передбачити, який буде день. Отже, погода може змінюватись за короткий проміжок часу, Та найпростіше увімкнути радіо, телевізор і прослухати прогноз погоди.

З давніх-давен людство залежало від примх атмосфери. Адже погодні умови впливають і на врожай, і на здоров'я, і на історичні події. Тож не дивно,що люди завжди прагнули вивчати явища погоди, передбачати їх і керувати ними.

Ось і ми сьогодні на уроці будемо юними експертами і будемо вивчати погоду працюючи в групах:

(учні складають схеми за матеріалом підручника і роблять висновки)

І гр. «Ознаки погоди»

ІІ гр.. «Елементи погоди»

ІІІ гр.. «Погодні явища»

IV гр.. «Передбачення погоди»

V гр.. «Синоптична карта»

Вчитель. Головною причиною зміни погоди є постійне переміщення повітряних мас.

ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ.

Вітер дує нам в лице, захиталось деревце. Вітерець все тихше, тихше, деревце все вище, вище.

Прийом «Випереджаюче завдання»

Повідомлення учнів про Чаплинську метеостанцію

Повідомлення учнів про вміння людини керувати погодою

Учні називають народні прикмети про погоду.

Вплив погоди на здоров'я людини.

При складанні прогнозів погоди особливу увагу метеорологи приділяли можливості виникнення в атмосфері небезпечних явищ (туману, смерчу, грози,заморозків, суховіїв та ін..).

Учні називають: - правила безпечної поведінки під час атмосферних небезпечних явищ своєї місцевості;

- допомога людям похилого віку під час небезпечних погодних явищ.

IV.Закріплення знань учнів

Прийом «Мозковий штурм»

1) Що таке погода?

2) Які ознаки характеризують погоду?

3) Які елементи погоди?

4) Назвіть світові центри спостереження за погодою?

5) Що таке синоптична карта?

Прийом «Метеорологічна лабораторія»

Визначення погоди на синоптичній карті

V.ПІДСУМОК УРОКУ.РЕФЛЕКСІЯ

Прийом закінчити речення:

На уроці я:

дізнався…

навчився…

найбільший мій успіх – це…

найбільші труднощі я відчув…

не вмів, а тепер умію…

VІ.Д/З. Опрацювати параграф 35. Виписати професії ,які залежать від прогнозу погоди, і яку апаратуру використовують для вивчення атмосфери.

Додаток

Повідомлення про Чаплинську метеорологічну станцію Васильківського району Дніпропетровської обл.

З 1924 року станція називалася снігомірний пункт.

З 1928 року метеорологічна станція ІІ розряду. На станції визначають опади, вітер - швидкість і напрям,температуру повітря, атмосферний тиск, вологість повітря, стан підстильної поверхні – грунту(вологість і температура),радіаційний фон. Вплив погодніх умов на плодові та культурні рослини.

Робітники станції передають попередження про природні явища (грозу, туман, снігопади, заморозки, урагани, високу температуру).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
1
міс.
0
7
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!