+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

Конспект уроку з географії "Чорне море"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 9

Тема ЧОРНЕ МОРЕ

Мета Сформувати знання про особливості географічного положення, розміри, основні гідрографічні характеристики, кліматичні умови, природно-ресурсний потенціал Чорного моря, звернути увагу на екологічні проблеми Чорноморського регіону; розвивати навички роботи з тематичними картами; продовжити виховання екологічного світогляду учнів.

Обладнання фізична карта України, атласи, контурні карти, репродукції художника І.К.Айвазовського.

Тип уроку Засвоєння нових знань

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

      1. Назвіть найбільші азональні комплекси Землі. Чи можна вважати море природним комплексом?

      2. За яким планом можна дати характеристику водному об’єкту?

      3. Які моря омивають Україну? Яка довжина морських кордонів?

      4. З якими державами Україна межує через море?

      5. Поясніть твердження, що держава, чия територія омивається морем має вигідне положення.

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Наші знання про природні умови України були б неповними без знань про моря. Кожне море – природний комплекс, цілісна система, компоненти якої тісно взаємопов’янані та взаємозумовлені.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Клас ділиться на групи з приблизно однаковим рівнем знань учнів. Кожна група отримує завдання. Упродовж 10 хв учні працюють з підручником, атласом і дають відповіді на поставлені завдання. Вчитель аналізує та доповнює відповіді учнів.

Завдання першій групі.

  1. Охарактеризувати ГП, розміри, береги.

  2. Визначити середню та максимальну глибини.

Завдання другій групі.

  1. Визначити за картою найбільші затоки, півострови, лимани, острови.

  2. Дослідити походження улоговини.

Завдання для третьої групи.

  1. Охарактеризувати кліматичні особливості.

  2. Чи замерзають води?

Завдання для третьої групи.

  1. Охарактеризувати гідрологічний та гідрохімічний режими. Визначити солоність води, поверхневі течії.

Завдання для четвертої групи.

  1. Охарактеризувати особливості органічного світу, природних ресурсів.

  2. Визначити головні екологічні проблеми.

Використовуючи власні відповіді учні заповнюють таблицю.

Таблиця. Характеристика Чорного моря.

План

Чорне море

Басейн океану

Береги країн омиває

Розміри

Глибина

Максимальна

Середня

Довжина берегової лінії

Береги

Затоки

Півострови

Лимани

Острови

Походження улоговини

Кліматичні умови

Кліматичний пояс

Сер. температура (º С)

січня над акваторією

Сер. температура

липня над акваторією

Опади

Температура

поверхневих вод влітку

Температура

поверхневих вод взимку

Солоність води (‰)

Поверхневі шари

Глибинні шари

Поверхневі течії

Органічний світ

Природні ресурси

Екологічні проблеми

Атлантичного

України, Росії, Грузії, Румунії, Болгарії, Туреччини

420 тис.км²

2245 м

1197 м

4090 км (всього), 1560 км ( в межах України)

Розчленовані мало, переважно гористі, пн.-зх – низовинні

Джарилгацька, Каркінітська, Каламітська,

Феодосійська

Кримський, Тарханкутський, Керченський

Дністровський, Дніпровсько-Бузький, Тилігульський

Джарилгач, Зміїний, Лебяжий

Тектонічна западина (рифтова структура –

сучасне розширення)

Субтропічний

0 -1 до +8

+22-26 і вище

200-600 до 2000 мм

+22-26

+8-9

14-18

22

Проти годинникової стрілки, в напрямку до

Мармурового моря через Босфор

Близько 2000 видів тварин, зокрема 180 видів риб

(білуга, осетер, хамса, кефаль, ставрида,

скумбрія, тунець), 3 види дельфінів; 600 видів рослин.

Біологічні ( риба, молюски, водорості),

мінерально-сировинні ( родовища природного

газу, нафти), енергетичні (робота припливів та

відпливів), рекреаційні, транспортні.

Підйом сірководневого шару на глибини

50-11 м, надмірне забруднення промисловими та побутовими відходами, зниження біопродуктивності.

V. Закріплення вивченого матеріалу

    1. Робота за контурною картою.

    2. Прийом «Ланцюжок». Учні задають по черзі один одному короткі запитання.

  1. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал параграфа 37, скласти сенкени про Чорне море

Опис документу:
Мета Сформувати знання про особливості географічного положення, розміри, основні гідрографічні характеристики, кліматичні умови, природно-ресурсний потенціал Чорного моря, звернути увагу на екологічні проблеми Чорноморського регіону; розвивати навички роботи з тематичними картами; продовжити виховання екологічного світогляду учнів. Обладнання фізична карта України, атласи, контурні карти, репродукції художника І.К.Айвазовського.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти