Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Арттерапія для внутрішньо переміщених дітей за методикою «Моя тварина-захисник»
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку з фізичної культури для 3 класу на тему "Згальнорозвивальні вправи з малими м’ячами. Рухлива гра «КРИЖАНА ФОРТЕЦЯ»"

Фізична культура

Для кого: 3 Клас

21.01.2022

329

5

0

Опис документу:

Розробка уроку пропонується вчителям фізичної культури, які працюють із дітьми з особливими потребами. План-конспект містить декілька ігор з малими м'ячами, загальнорозвиваючі вправи без предметів та з м'ячами різного розміру. Урок розвиває уміння дітей діяти колективно, сприяє розвитку спритності та влучності.

Перегляд
матеріалу
Отримати код










Розробка уроку для 3 класу




За темою:


Загальнорозвивальні вправи

з малими м’ячами.

Рухлива гра «КРИЖАНА ФОРТЕЦЯ»


























Конспект уроку

з фізичної культури

для 3 класу


Тип уроку:

Комбінований урок


Тема уроку:

Загальнорозвивальні вправи з малими м’ячами. Рухлива гра «Крижана фортеця»


Мета уроку:


Навчальна:


Ознайомити з новими вправами з малими м’ячами. Удосконалювати техніку тримання малого м’яча. Повторити комплекс загальнорозвиваючих вправ без предметів з урахуванням індивідуальних особливостей; сприяти оволодінню прийомами чіткості рухів при виконанні вправ для рук, тулуба, ніг. Продовжувати вивчати вправи для розвитку просторового орієнтування, швидкості, спритності, влучності.


Корекційна:


Сприяти подоланню рухових недоліків шляхом розвитку та корекції рухової сфери, дрiбноï моторики. Розвивати увагу, мислення і слухове сприймання. Сприяти зміцненню здоров’я учнів за допомогою розвитку фізичних якостей координаційних можливостей засобами фізичних вправ.


Виховна:

виховувати інтерес до занять фізичної культури спорту; розвивати уміння дітей діяти колективно, неухильно дотримуватись правил гри та естафети, формувати вміння проявляти дисциплінованість, працьовитість і наполегливість у досягненні поставленої мети.


Обладнання:

Дошка, секундомір, ілюстрації зимових розваг, макет крижаної фотеці, коробка з білими кульками, тенісні м’ячі, м’ячі середнього розміру, великий фітбол, 3 білі м’ячі різного розміру, 3 білих саморобних кільця для кріплення м’ячів, відерце і «ніс» для сніговика, 2 кошики, пари карток з різними зображеннями, кіндер-сюрпризи, магніти.


Місце проведення:

Спортивний зал








Зміст уроку


Дозу

вання


Організаційно-

методичні вказівки


І


Підготовча частина (10-12 хв.)






1. Шикування в одну шеренгу. Привітання з класом.

-Добрий день, діти! Дуже рада вас бачити. Який у вас зараз настрій? Як ви себе почуваєте?

2. Вимірювання ЧСС за 10 сек


3. Повідомлення теми та задач уроку.

Учитель:

-Діти, у нас буде знов не звичайний урок. І розпочати його я хочу з вірша:


Із доріжки до доріжки
Полетіли влучні сніжки,
І почався білий бій,
Закрутився у сувій.


Закрутився, покотився.
Під горою зупинився.


Зверху сніг і знизу сніг,
І ніхто узнать не міг,
Де чиї стирчали ніжки.
Ой, весела гра у сніжки!


- Скажіть, будь ласка, з чого робляться сніжки?

( - Із снігу)

-А яку форму мають сніжки?

( -Форму кулі)

-А чи можна сказати, що вони схожі на маленькі м’ячики?

(-Так)

-А що ще можна робити на дворі взимку?

(-Кататися на санчатах, ліпити сніговика, грати в сніжки, будувати фортецю)

-Давайте уявимо, що ми з вами зараз на вулиці. Навколо сніг, наметені кучугури. Подивіться, хтось вже збудував фортецю із снігу.



-Отже, діти, тема нашого сьогоднішнього уроку «Загальнорозвивальні вправи з малими м’ячами. Рухлива гра «Крижана фортеця».


Задачі уроку:

  • Удосконалити техніку тримання малого м’яча;

  • Ознайомитись з новими вправами з тенісним м’ячем;

  • Розвивати рухові якості.

4. Техніка безпеки на уроці.

-Але спочатку давайте пригадаємо як потрібно поводитись на уроці фізкультури.

  • Підчас заняття уважно слухаєм та чітко виконуємо вказівки вчителя;

  • без дозволу не підходити до спортивних предметів;

  • під час виконання вправ потоком потрібно тримати дистанцію, не обгоняти, не штовхати, не зупинятись, не ставити підніжку;

  • в іграх з малими м’ячами не виконувати метання без дозволу вчителя ;

  • не збирати м’ячі без дозволу вчителя;

  • обов’язково! На будь-якому етапі уроку, якщо хтось почуває себе погано, повідомляємо про це вчителя!


-Отже уявимо, що ми зараз з вами на вулиці. Яка зараз пора року?

(-Зима)

-Так, зараз на вулиці все вкрито снігом. Пригадайте, як називаються зимові місяці.

( -Грудень, січень, лютий)

-А який зараз місяць?

(-Січень)

Як ви вважаєте, в січні на вулиці тепло?

(-Холодно)

-Пропоную порухатись і трохи зігрітися…

-Рівняйсь, струнко! Колоною за вчителем кроком руш!

5.Комплекс ранкової гімнастики у русі.

  • В. п. Ходьба в колоні:

  • На носках, руки на поясі;

  • На п’ятах, руки за головою;

  • Ходьба приставним кроком, руки в сторони (правим та лівим боком);

  • Ходьба з випадами вперед;

  • Звичайний біг в колоні;

  • Біг з високим підніманням стегна;

  • Біг із закиданням гомілок назад;

  • Біг приставним кроком (правим та лівим боком);

  • Звичайний біг в колоні;

  • В. п. Ходьба в колоні;

  • Відновлюємо дихання (Зупиняємось в одну шеренгу на місці)



10 с



30 с






2-3 хв







































1-2 хв


















1 хв















4-5 м

4-5 м

8-10 м

3-4 м

5-7 м

10-12м

5-7 м

5-7 м


4-5 м


8-10 м

10-12м




Звертаю увагу на зовнішній вигляд учнів. Запитую про стан самопочуття та настрій учнів


Показую картинку, де діти грають в сніжки


Зачитую вірш









Учні відповідають на питання учителя.














Повідомлення теми уроку










Нагадую учням про техніку безпеки на уроці








Учні відповідають на питання учителя.




Клас працює потоковим методом в колоні по одному.

Звертаю увагу на поставу.

Підготувати опорно-руховий апарат до роботи на уроці.

Увага на техніку виконання та зовнішній стан учнів.





Шикування в одну шеренгу

ІІ


Основна частина (23-25 хв.)





1. Стройові вправи. Перешикування.

-Ліворуч!

- Праворуч!

-На перший-другий розрахуйсь!

-Перші номера, зробіть 1 крок вперед, другі номера – 4 кроки вперед!

2. Комплекс вправ без предметів.

  • В. п. Ноги нарізно, руки на пояс, повороти голови:

1 - 2 - ліворуч

3 - 4 - праворуч;

  • В.п. Ноги нарізно, руки на пояс, нахил голови:

1 - 2 - ліворуч

3 - 4 - праворуч;

  • В. п. Ноги нарізно, руки на пояс, колові оберти голови:

1 - 4 – в одну сторону

5 - 8 – в другу;

  • В. п. Ноги нарізно, руки до плечей, оберти плечима:

1 - 4 - вперед

5 - 8 - назад;

  • В.п. Ноги на ширині плечей, руки перед груддю долонями вниз, ривки руками з поворотом тулуба:

1 - 2 - ривки перед груддю

3 - 4 - поворот праворуч (ліворуч),

розводимо руки в сторони;

  • В. п. Ноги нарізно, руки на поясі,виконуємо повороти тулуба вправо (вліво)

1 – поворот вправо

2 – в. п.

3 – поворот вліво

4 – в. п.

  • В. п. Широка стійка, руки на поясі, нахил тулуба вперед з торканням:

1 – правої ноги

2 – середини

3 – лівої ноги

4 – в. п.;

  • В.п. Основна стійка, руки на поясі:

1 – підняти носок правої 2 – в. п.

3 - підняти носок лівої ноги 4 – в. п.;

  • В. п. Основна стійка, руки на поясі:

1 – підняти п’ятку правої 2 – в. п.

3 - підняти п’ятку лівої ноги 4 – в. п.;

  • Імітація танцювального руху на місці з почерговим підняттям ніг.

Вправи на дихання

  • В. п. Основна стійка, руки вниз: -вдих носом, розводимо руки в сторони, -видих ротом, руками обіймаємо себе;

  • В. п. Основна стійка, руки вниз: -вдих носом, підіймаємо руки в сторони, -видих ротом повільний, роздмухуючи щоки, вимовляючи звук «У», опускаємо руки вниз;

  • В. п. Основна стійка, руки на плечі: -вдих носом, розводимо лікті в сторони, -видих ротом різкий, вимовляючи «ХА»


3. Вимірювання ЧСС за 10 сек



-Молодці, діти, ви так вправно робили вправи на дихання, що здалось, ніби і справді сюди намело багато снігу… Ну що, зліпимо сніжки?


4. Комплекс вправ з малими м’ячами.

( Вчитель роздає дітям м’ячі для тенісу)

-Уявімо, що тенісні м’ячики і є наші сніжки. Покажемо, як ми їх ліпимо.

  • В. п. М’яч лежить в правій руці: 1 – перед груддю передати м’яч в ліву руку 2 – В.п. 3 – 4 – те саме;

  • В. п. М’яч лежить між долонями: перекати по колу між долонями;


  • В. п. М’яч лежить в правій руці, рука випрямлена вперед: 1 – повернути промене́во-зап'я́стковий суглоб, м’яч повернутий вниз 2 – В. п. 3 – 4 – те саме;

  • Те саме лівою рукою;

  • В. п. М’яч лежить в правій руці, руки випрямлені в сторони: 1 – поворот тулуба вліво, передати м’яч в ліву руку 2 – В. п. 3 – 4 – те саме в іншу сторону;

  • В. п. М’яч лежить в правій руці: підкидання і ловіння м’яча правою рукою;

  • Те саме лівою рукою;

  • В. п. М’яч лежить в правій руці: 1 – підкинути м’яч правою рукою, піймати лівою 2 - підкинути м’яч лівою рукою, піймати правою 3 – 4 те саме

  • В. п. М’яч лежить в правій руці: ударити м’яч об підлогу і спіймати тією ж рукою;

  • Те саме лівою рукою;

  • В. п. М’яч лежить в правій руці: 1 – ударити м’яч об підлогу правою рукою, піймати лівою 2 - ударити м’яч об підлогу лівою рукою, піймати правою 3 – 4 те саме


-Молодці, які міцні сніжки ви зліпили. А як ви гадаєте, якщо маленьку снігову кулю котити по снігу, що з нею відбудеться? (-Вона збільшиться в розмірі)

-Так. Уявіть, що і наші кульки збільшились. Покладіть маленькі м’яч біля правої ноги, отримайте «снігову» кулю більшого розміру. (Вчитель роздає м’ячі середнього розміру)


5. Комплекс вправ м’ячами середнього розміру.

  • В. п. Ноги нарізно, м’яч тримаємо обома руками внизу, руки прямі 1 – піднімаємо руки з м’ячем вгору 2 – В. п. 3 – 4 те саме

  • В. п. М’яч тримаємо обома руками перед собою, руки прямі 1 – поворот тулуба право 2 – В. п. 3 – 4 те саме

  • В. п. М’яч тримаємо обома руками внизу, руки прямі: робимо коло обома руками в праву (потім ліву) сторону

  • В. п. М’яч тримаємо обома руками: підкидаємо і ловимо м’яч обома руками;

  • В. п. М’яч тримаємо обома руками: ударити м’яч об підлогу і спіймати обома руками;

  • В. п. Ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, покласти м'яч на підлогу між ногами, руки покласти на м'яч: 1 –руками котимо м’яч вперед 2 – котимо м’яч до себе 3 – 4 те саме

  • В. п. Ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, покласти м'яч на підлогу біля правої ноги: 1 –руками котимо м’яч до лівої ноги 2 – котимо м’яч до правої ноги 3 – 4 те саме

  • В. п. Ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, покласти м'яч на підлогу біля правої ноги: руками котимо м’яч навколо обох ніг, вісімкою

-Молодці, діти, вправно вмієте ліпити сніжки і робити в снігу великі кулі. Цікаво, чи міцні вони? По черзі кидайте їх мені, а я складу їх в уявний кучугур.

(Діти кидають м’ячі вчителю, а він складає їх в купу)

-Уявляєте, хтось так захопився, що зліпив велику снігову кулю. Щоб її котити в снігу, потрібно діяти гуртом. Покажемо, який ви дружний клас?

6. Гра «Пушбол»

-Діти, ви стоїте в 2 ряди. Перший ряд поверніться обличчям до другого ряду. Учень з першого ряду котить великий м’яч до учня в другому ряді, відповідно другий учень котить м’яч до учня в першому ряді, який стоїть другий в черзі. Потрібно котити м’яч від учня, до учня між двома рядами, по траєкторії лінії зигзагу. Коли м’яч докотиться до кінця, такими ж діями вертаємо його у зворотньому напрямку.


-Молодці, який ваш клас дружний, як ви вправно працюєте однією командою.


-А зараз я пропоную поділитись на дві команди.

-Подивіться, біля вас досі лежать ваші маленькі «снігові» кулі. Вони такі міцні, що зовсім не розтанули, візьміть їх в руки.

7. Гра «В яблучко»

-Ви стоїте в два ряди. Станьте ближче один до одного, це і будуть ваші команди. Придумайте назви вашим командам.

(Наприклад: «Сніжинка» і «Шишка») (Відстань між командами 2 – 3 м. Перед командами ставляться відерця)

-Спочатку учасники команди «Сніжинка» по черзі закидають свої сніжки у відерце команди «Шишка», потім навпаки.

Наприкінці порівняємо, яка команда більш влучно кидає сніжки у відро суперників.


-Молодці, діти! Ну що, ви не змерзли поки ліпили сніжки і грали в них?

(-Ні!)


8. Складання сніговика.

-А навколо так намело, так все наморозило, що деякі наші кульки стали трохи більшими.

( Вчитель дістає з-під «кучугура» три білі кулі різного розміру (м’ячі) та кільця, щоб кулі тримались одна на одній)

-Подивіться на ці кулі. Якої вони форми?

(-Круглі)

-Якого кольору?

(-Білі)

-Чи однакого розміру?

(-Ні)

-А що можна зробити з білих куль різного розміру?

(-Зліпити сніговика)

-Так! Отже давайте його зліпимо! Не забудьте про ніс та капелюх для сніговика.


-Які ви молодці, гуртом так швидко справились. І сніговик вийшов чудовий.


8. Гра «Знайди пару»

-А тепер пропоную зігрітися та зіграти в гру «Знайди пару».

-Вам потрібно розійтись в різні сторони. Я кожному дам картку з певним зображенням, але увага, кожна карта має пару. За моїм сигналом потрібно знайти людину, у якої буде картка з таким самим зображенням, як і у вас, взяти його за руку і парою швидко підійти до мене.

-Молодці! Весело грати на дворі?

(-Так)


9. Гра « Крижана фортеця»

-А давайте підійдемо до фортеці. Уявіть, що вона справді із криги. Як ви гадаєте, хто може в ній жити?

( -Сніговики. Снігова королева)

-Так, дійсно, тут мешкає снігова королева. Щоб вона не розтанула, давайте допоможемо їй зібрати більше снігу. Для цього потрібно сніжки закинути у вікно фортеці.

-Станьте, будь ласка, в колону перед фортецею.


-Беремо по одній «сніжці» і по черзі кидаємо у вікно фортеці, потім стаємо у кінець колони. Кульки, які не влучили у середину, ми позбираємо коли короб стане порожнім. Гра триватиме поки доки ви не закинете всі «сніжки» в середину фортеці.


-Молодці, діти! Як ви вправно і швидко всі «сніжки» закинули. Пропоную сісти на лаву, відпочити.

(По закінченню гри діти сідають на лаву)










3-4 р




3-4 р




1-2 р





3-4 р




3-4 р





3-4 р







3-4 р





3-4 р





3-4 р





3-5 с




3-4 р



3-4 р




3-4 р




30 с










3-4 р




3-5 с




3-4 р






3-4 р






3-4 р





3-4 р





3-4 р




3-4 р








1 хв









3-4 р





3-4 р






3-4 р



3-4 р


3-4 р



3-4 р






3-4 р






30 с







1 хв











1-2 хв


















3-4 хв
















3-4 хв


















2-3 хв













3-5 хв


Підготувати опорно-руховий апарат до роботи на уроці. Слідкую за дисципліною. Рукою показую напрям шинкування. Слідкую за поставою дітей. Команди подаю чітко.

Використовую словесний і наочний метод.

У разі необхідності надаю індивідуальну допомогу.









Спину тримаємо прямо.









Виконувати у середньому темпі.




Повна амплітуда рухів




















Виконувати у середньому темпі.














Слідкую за правильністю виконання вправ.













Роздаю м’ячі










Слідкую за положенням тіла учнів та правильністю виконання вправ.














Руки тримаємо на рівні плечових суглобів









Слідкую за положенням тіла учнів та правильністю виконання вправ.











Дотримуємось правил безпеки.








Кладемо тимчасово маленький м’яч біля правої ноги











Руки тримаємо прямо на рівні грудей















Дотримуємось правил безпеки.





Ноги у колінних суглобах намагаємось не згинати






Слідкую за положенням тіла учнів та правильністю виконання вправ.













Учні відповідають на питання














Діти штовхають м’яч один до одного між двома рядами по лінії зигзагу









Учні кидають м’ячі в кошик команди суперників










Діти з м’ячів складають сніговика. На верхню кулю ліплять ніс і одягають відерце.


Якщо непарна кількість дітей, вчитель також приймає участь у грі





Підходимо до макету «крижаної фортеці»





Діти становляться в колону на відстані 2 м від фортеці



Д іти кидають м’ячі (кульки) у вікно фортеці



ІІІ


Заключна частина ( 3 – 5 хв.)





1. -Ось наш урок добігає кінця. Він вам сподобався? (-Да)

-Діти, ви пам’ятаєте, які задачі ми ставили на початку уроку? Чи все ми зробили? Де вам було складно? Що сподобалось більше?

(Відповіді дітей)

2. Вимірювання ЧСС за 10 сек

3. Діти, Снігова королева дуже вам вдячна за допомогу. Вона передає вам подарунки.


Як ми добре погуляли,

Гарна в нас була пригода,

Разом всі попрацювали,

Заслужили нагороду!


4. Організаційний вихід із спортивного залу.






Учні відповідають на питання.










Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.