Конспект уроку з етики. Тема "Що вивчає етика"

Опис документу:
Конспект уроку з етики на тему "Що вивчає етика" прийде на допомогу вчителям етики у 5 класі. В конспекті дано матеріали з теми, різноманітні види робіт на уроці: вправа « Інтерв’ю »,використано різні види інтерактивних вправ для розвитку критичного мислення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 1

Тема. Що вивчає етика.

Мета: з’ясувати зміст понять «мораль», «етика»; виявити залежність етики від ідеологічного спрямування суспільства; розвивати інтерес до етичного самовиховання;виховувати повагу до людей та оточуючого світу, прагнення до самовдосконалення.

Обладнання:підручник, дошка, крейда, папір, маркери.

Основні поняття і терміни: етика, етикет, мораль, духовний світ людини.

Тип уроку:урок засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Очікувані результати уроку:

Після цього уроку учні зможуть:

  • Розповідати, що таке етика, чому вона важлива для людей, для кожного учня;

  • Пояснювати, як правильно працювати з підручником;

  • Брати участь в інтерв’ю.

Структура уроку

І. Вступна частина

1.Мотивація навчальної діяльності.

2.Предствалення теми уроку й очікуваних результатів.

ІІ. Основна частина

  1. Знайомство.

  2. Що таке етика та етикет.

  3. Що вивчає етика.

  4. Як пов’язані етика і духовний світ людини. Людські чесноти.

ІІІ. Заключна частина

  1. Підбиття підсумків.

  2. Оцінювання результатів уроку.

ІV. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ.Вступна частина

1. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя.

«У розкладі ваших занять з’явився новий предмет і сьогодні ви починаєте знайомство з новим курсом. Тож відкриємо наш новий підручник і розглянемо перший малюнок на с. 10. Придумайте йому назву.»

Учні зауважують, що тема малюнка – знайомство. Учитель продовжує: «Так, це знайомство. І у вас сьогодні – урок знайомства – мене з вами і нас з етикою».

2.Представлення теми уроку й очікуваних результатів.

Вчитель оголошує тему й очікувані результати уроку.

ІІІ. Основна частина

1.Знайомство.

  • Інтерактивна вправа «Знайомство», що виконується за допомогою уявного мікрофона.

Інтерактивна технологія « Уявний мікрофон»

Вчитель пропонує дітям по колу назвати своє ім’я і коротко розповісти, що вони знають про своє ім’я, що воно означає, або хто і чому їх так назвав.

У вправі беруть участь усі діти, передаючи уявний мікрофон одне одному. На це відводиться приблизно 7 хв. Останнім бере «мікрофон» учитель, який також розповідає про себе.

  • Вправа рефлексії за такими запитаннями:

Що ви відчуваєте після нашого знайомства?

Для чого люди знайомляться?

  • Знайомство з підручником.

Вчитель звертає увагу учнів, що їх надійним помічником при вивченні нового предмета стане підручник. За змістом підручника вчитель знайомить учнів з його структурою, поділом на теми і параграфи. Учні знайомляться з умовними позначками, які вони зустрічатимуть у тексті. Звертається увага і на роль ілюстрацій у підручнику. Вони зображають різноманітні ситуації, у які потрапляють герої цієї книги, а текст і питання, котрі їх супроводжують, допоможуть вам зрозуміти, що з ними відбулося.

2.Що таке етика та етикет.

а)Слово вчителя

Одночасно з нашим знайомством відбулося і знайомство з етикою, тому що це є типова етикетна ситуація.

б)Бесіда за запитаннями:

Чи знайоме вам слово «етикет»?

Що передбачають правила етикету?

Про що розповідає слово «етикет»?

Вислухавши відповіді учнів, учитель пропонує їм звернутись за поясненнями до словника у підручнику. П’ятикласники читають пояснення слів: «етикет», «етикетка», «мораль».

в) Робота зі словниками . Учні виписують у словники словникові слова.

Слово вчителя

Ви зустріли в тексті ще одне нове слово - «мораль». Воно є дуже важливим для нашого курсу,тому ми знайомимося з ним ближче.

г) Робота з підручником

Інтерактивна технологія « Обговорення в загальному колі»

Вчитель об’єднує учнів у пари (за партами) і за варіантами визначає ролі, наприклад: І варіант, «Сонечко», ІІ варіант, «Хмаринка» і дає їм завдання.

Протягом наступних трьох хвилин «Сонечки» і “Хмаринки» виконують за підручником завдання 2, а потім обмінюються результатами своїх думок(2хв).

Після завершення роботи в парах результати виконання завдань обговорюються в загальному колі за запитаннями:

Який зміст люди вкладають у слово «мораль»?

Як ви думаєте, коли виникли норми моралі?

Для чого вони потрібні людям?

Як пов’язані між собою поняття “мораль» і «етика»?

  1. Що вивчає етика .

Вправа « Інтерв’ю ».

Вчитель пропонує учням уявити ситуацію: « На перерві після цього уроку учні паралельного класу, у яких урок з етики є в розкладі тільки завтра, будуть запитувати вас, що таке етика, про що йтиметься на уроці, для чого потрібно вивчати цей предмет. Прочитайте текст у підручнику на с. 12 і підготуйтесь до відповіді на запитання своїх однолітків.

Після читання тексту вчитель пропонує одному з учнів взяти «уявний мікрофон» і обійти кількох (5-7) учнів класу, ставлячи їм ці запитання.

  1. Як пов’язані етика і духовний світ людини.

Інтерактивна технологія «Робота в парах»

Після коментованого читання тексту учні повертаються до роботи в парах і виконують наведені завдання.

Які з наведених тверджень ви вважаєте правильними, а які – ні? Поясніть свою думку.

  • Духовний світ людини називають також її внутрішнім.

  • Духовним світом називають усе, пов’язане з діяльністю людини, - знаряддя праці, техніку, її робоче місце тощо.

  • Духовний світ усіх людей однаковий.

  • Моральні правила відображають духовний світ людини.

  • Духовним світом називають те, що пов’язане з людською душею, - мрії, прагнення, почуття, цілі, бажання тощо.

  • Духовний світ кожної людини відмінний і дуже різноманітний.

  1. Робота у зошитах.

Виконання завдань 1-4. Застосування інтерактивної технології « Робота в парах». Після виконання завдань, учні обмінюються думками.

  1. Людські чесноти.

Слово вчителя

-Читаючи текст «Як пов’язані етика та духовний світ людини”, ви зустрілися з таким словом як чесноти.

-Діти, послухайте, будь-ласка, невеличкий відступ в історію виникнення терміну «етика».

У Гомера це слово означало місце для проживання, людське житло.

Арістотель слово «етика» і «етичний» використовує для позначення людських якостей, не пов’язаних з розумом і мисленням. Ці якості Арістотель назвав етичними чеснотами або душевними якостями. Для позначення етичних чеснот Арістотель вводить слово «етичний». Науку, що вивчає етичні чесноти і досліджує, яка з цих чеснот є досконалою, Арістотель назвав етикою.

Арістотель був першим, хто поставив питання:»Що таке життя?У чому різниця між життям рослин, тварин і людини?»

а) - Давайте виконаємо завдання на карточках.

Ви маєте вибрати ті риси, які відрізняють життя людини від життя тварин і рослин

  • Культура _____________

  • Бажання бути ситим _____________

  • Боротьба за виживання _____________

  • Фізіологічний розвиток _____________

  • Прагнення до пізнання _____________

  • Винаходи _____________

  • Ремесло _____________

  • Спорт _____________

  • Мистецтво _____________

  • Філософія _____________

  • Бажання безпеки _____________

  • Боротьба з конкурентами _____________

Висновок:питання про сенс життя, про людину, про світ наводять нас на дудку, що людина живе заради

  • Доброти

  • любові

  • краси

  • співчуття

  • справедливості ,

тому Арістотель виділив три основні людські чесноти:

  • вихованість

  • мудрість

  • справедливість

Головною чеснотою він вважав справедливість.

  • Що ж таке «чеснота»?

(Використання ІКТ, слайд 1.)

б) Робота в зошитах

Виконання завдань 5-6

Після виконання завдань, заслуховується відповідь 4-5 учнів.

Виконання завдань 7-8

( При виконанні завдання використання ІКТ, слайд 2)

IV. Узагальнення та систематизація знань учнів

( При виконанні завдання використання ІКТ , слайд 3,4,5 )

V. Підбиття підсумків уроку.

1. Слово вчителя

Сподіваюся, ви зрозуміли, що новий предмет, який ми будемо вивчати, не тільки цікавий, а й необхідний. Завдяки вивченню етики ви зможете вдосконалювати себе, стати кращим і допомагати іншим.

Використання інтерактивної технології « Метод закінчених речень»

А зараз підведемо підсумок вивченого на уроці. Свою відповідь починатимете з такого речення: « На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…»

2.Оцінювання результатів уроку.

Учитель пропонує назвати прізвища учнів, чия робота заслуговує високих оцінок,коментує їхні пропозиції і виставляє оцінки.

VI. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 1 «Запрошуємо до світу етики».

  2. Виконати завдання у зошиті :

1 варіант 9-10,

2 варіант 11-12.

  1. Виписати прислів’я про добро та зло.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
1
міс.
2
7
дн.
1
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!