Конспект уроку з етики. Тема "Як наші вчинки впливають на життя "

Опис документу:
Конспект уроку з етики на тему " Як наші вчинки впливають на життя " прийде на допомогу вчителю етики у 5 класі. В конспекі використано різноманітні вправи та дидактичні ігри, вправи для розвитку критичного мислення школярів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 3

Тема Як наші вчинки впливають на життя

Мета : ознайомити учнів із поняттями «вчинок» та «подвиг»;

пояснити, чому необхідно вміти керувати своїми почуттями;

розвивати увагу, критичне мислення;

виховувати в учнів почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: підручник, зошит, папір, маркер, роздавальний і наочний матеріал, матеріали для малювання.

Основні поняття і терміни: учинок, моральний учинок, подвиг, емоції, почуття.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати:

На основі вивчення теми учні зможуть:

  • Пояснювати , що таке вчинок і подвиг;

  • Наводити приклади звичайних учинків, моральних учинків і подвигів;

  • Оцінювати вчинки, порівнюючи їх із моральними чеснотами;обґрунтовувати необхідність навчитися керувати собою для того, щоб уникати помилок і утримуватися від негативних вчинків.

Структура уроку

І Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ Вступна частина

  1. Мотивація навчальної діяльності.

  2. Представлення теми уроку і очікуваних результатів.

IV. Основна частина

1.Що таке вчинок, моральний учинок і подвиг.

2. Як впливають почуття та емоції на нашу поведінку.

3. Як навчитися керувати собою.

V. Заключна частина

1. Підбиття підсумків.

2. Оцінювання результатів уроку.

VI. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Дидактична гра «Правда – неправда».

Правила гри. Учитель називає речення, яке може містити як правильне, так і помилкове твердження. Якщо воно правильне, учні ставлять «+», а якщо ні, то « - ».

Проводиться в письмовій формі з командами учнів.

Запитання до гри.

1.Усе гарне в житті людей, що відповідає їхнім інтересам, бажанням, мріям, - це добро.(+)

2. Зло сприяє зближенню людей, їх вільному розвитку і щастю.(-)

3.Добро сприяє відчуженню людей одне від одного та їхню загибель.(-)

4.Усе негативне, що руйнує життя і добробут людей, - це зло.(+)

5. «Люби ближнього, як самого себе» - це твердження називають «золотим правилом моралі».(-)

6. Доброю вважають ту людину, яка, свідомо вибираючи між добром і злом, здатна поступитися власними інтересами і бажаннями заради інших.(+)

7.Добро в усі часи пов’язувалося з любов’ю, милосердям, підлістю, і слобкодухістю.(-)

8. Те, що погане, негарне і варте всілякого засудження, - це зло.(+)

9. те, що добре, гарне і варте всілякого схвалення, - це добро. (+)

10. Зло в усі часи пов’язувалося з ненавистю, приниженням і жорстокістю.(+)

11. В основі моральних правил лежить поняття зла.(-)

12. Доброчинність – це корисні вчинки, зроблене добро, надання допомоги кому-небудь.(+)

ІІІ. Вступна частина

1.Мотивація навчальної діяльності.

Інтерактивний метод «Мозковий штурм»

Слово вчителя

  • Усім вам , мабуть, доводилося чути від дорослих слова «добрий вчинок» і «поганий вчинок». Наведіть приклади доброго і поганого вчинку.

Наведені приклади унаочнюють спільне і відмінне у розумінні добрих і поганих вчинків різними людьми.

  • А зараз виберіть, будь ласка, необхідні визначення для слова вчинок.

(Використання ІКТ, слайд 1).

  • Ь

Діти розглядають схему на дошці й вибирають те визначення, що, на їхню думку, відповідає поняттю.

2.Оголошення теми уроку і очікуваних результатів.

IV.Основна частина

  1. Що таке вчинок, моральний вчинок, подвиг.

Використання інтерактивної технології «Робота в парах»

Учитель роздає на кожну парту по два тексти.

Завдання учням

  • Уважно прочитайте два тексти. Підкресліть ті слова й речення, які свідчать про вибір і вчинки героїв.

Альберт Швейцер (1875 – 1965)

Альберт Швейцер – людина, яка «сама себе виховала». Будучи багатим, щасливим, не маючи потреби ні в чому, він у 30 років пожертвував і грішми, і кар’єрою, і статком. Він зробив вибір, прийняв рішення – виїхав до Африки, де безкорисливо служив людям:

лікував дітей, купував продукти харчування, допомагав словом і діями тим, хто потребував його допомоги.

Григорій Сковорода(1722 – 1794)

Григорій Сковорода – український філософ, син простого козака.

Більшу частину свого життя він провів у мандрах Слобідською Україною. Зупинявся в селянських хатах, допомагав простим людям.

Жив Григорій Савич скромно, уникаючи надмірностей. Рішуче відмовлявся від посад і почестей, які йому пропонували. На базарах і у найбідніших хатах співав свої пісні, розповідав байки, дарував людям свої твори.

( Заслуховуються відповіді дітей )

Запитання учням

  • Все наше життя – це вчинки, дії. Гарні чи погані, продумані чи нерозважливі, корисні чи шкідливі. Від чого залежить якість учинку? Що лежить в основі наших дій?

Учні висловлюють свої міркування.

Індивідуальна робота

Кожен учень отримує картку з тестом.

Завдання учням

  • За допомогою тесту спробуйте розібратися, що впливає на наші вчинки, позначивши знаком « +» необхідне. Доповніть поданий список своїми пропозиціями. Отже, на наші вчинки впливають:

____ приклад батьків;

____ закони суспільства;

____ приклади друзів

____ шкільне виховання;

____ виховання вулиці;

____ приклади з книг, кінофільмів;

____ приклади поведінки в суспільстві;

____ закони вулиці;

____ пошук істини;

____ ….

  1. Який вчинок називають подвигом.

а) Робота з підручником.

Опрацювання пункту 2 «Який вчинок називають подвигом»

Відповіді на запитання підручника стр.25.

б) Робота у зошитах

  • Використання інтерактивної технології «Робота в парах»

Виконання завдання 1-2 в парах. Загальне обговорення

  • Індивідуальна робота

Виконання завдання 3.

Зачитування відповідей учнями.

(Використання ІКТ, слайд 2.)

Виконання завдання 7-8 с.6

Використання інтерактивної технології «Два – чотири – всі разом»

В двох, в чотирьох, всі разом, потім перехід до колективного обговорення.

  • Які подвиги героїв нашої країни вам відомі?

3.Як наші вчинки впливають на наше життя

- Пропоную виконати вам завдання індивідуально, але перед цим розглянемо приклад.

В кожного з вас є картка, на якій надруковано ланцюжок «Вчинки та їх наслідки».

  • Давайте попрацюємо колективно, розібравши наведений приклад.

Після обговорення , учні самостійно виконують завдання, пробуючи побудувати власний ланцюжок.

Колективне підведення підсумку того, як наші вчинки впливають на наше життя.

  1. Як навчитися керувати собою

а)Запитання учням

    Чи завжди ви прораховуєте наслідки своєї поведінки?

    Чи ви намагалися коли-небудь нею керувати?

Слово вчителя

Психологи радять людині, яка хоче навчитися керувати своєю поведінкою, в усіх складних ситуаціях діяти за таким планом:

  1. Зупинись і подумай.

  2. Прийми рішення.

  3. Починай діяти.

б) Робота з підручником

Використання інтерактивної технології «Акваріум»

Виконання завдання 5 підручника, с.25.

в) Робота у словниках

- Записати нове слово «Поміркований», дати визначення.

V. Заключна частина

1. Підсумок уроку.

Підсумовуючи розгляд теми, учитель наводить учням слова давньокитайського мислителя Конфуція: «Три шляхи у людини, щоб розумно чинити: перший, найблагородніший, - розум, другий, найлегший – наслідування, третій, найгіркіший – досвід». Право кожного обрати свій шлях. Проте , перш ніж щось зробити, як закликав мислитель, найкращим буде подумати. Народна мудрість про це твердить: «Сім раз відміряй, а один відріж». Пам’ятайте про ці слова, здійснюючи різноманітні вчинки у своєму житті.

  1. Оцінювання результатів уроку

  • Пропоную вам самостійно визначити тих, хто працював найкраще і заслуговує на високі оцінки.

На підставі пропозицій учнів учитель коментує і виставляє оцінки.

VI. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати § 3 «Як наші вчинки впливають на наше життя», дати відповіді на запитання підручника с. 27;

  2. Виконати завдання у зошиті

1 варіант 9-10, 2 варіант 11-12;

  1. Вивчити словникові слова.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
2
міс.
1
0
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!