Конспект уроку "З чого починається дружба"

Опис документу:
Даний матеріал може бути цікавим для вчителів етики, соціальних педагогів, психологів, класних керівників, адже його мета: сприяти груповій згуртованості, довірі; вчити учнів довіряти собі і бути цікавим для самого себе; розвивати вміння дружити; виховувати почуття довіри, щирості, вміння приходити на допомогу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. З чого починається дружба.

Мета: сприяти груповій згуртованості, довірі; вчити учнів довіряти собі і бути цікавим для самого себе; розвивати вміння дружити; виховувати почуття довіри, щирості, здатності приходити на допомогу.

Обладнання: дошка, крейда, папір А-4, маркер, кольорові стікери, вислови про дружбу, матеріали для виконання завдань і дидактичних ігор, дерево очікувань.

Форма проведення: тренінг.

Епіграф тренінгу: «У дружби багато крил, а закон у неї один – вірність».

Вислови про дружбу: «Дружба - найцінніший скарб», «Вибирай друга не поспішаючи, але менше поспішай його проміняти», «Друзів ми здобуваємо не тим, що отримуємо від них послуги, а тим, що самі стаємо їм в пригоді».

Хід проведення

І.Організаційна частина

Встаньте, діти, ви рівненько.
Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»

Привітали гостей, що до нас завітали.

Хочу чути, чого б ми усім побажали:

«Всім присутнім здоровя ми зичимо й добра!»

А тепер до роботи нам братись пора.

Правила тренінгу: «Працюй наполегливо, швидко, старанно.

Щоб кожна хвилина не втратилась марно».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Соціальний педагог. Діти, відгадайте загадку:

Вона не купується і не продається, вона дорожче за золото, сильніша за бурі, міцніша за сталь. (Відповідь учнів : дружба).

ІІІ. Повідомлення теми і мети тренінгу

Соціальний педагог. Сьогодні на нашому занятті ми поговоримо з вами про дружбу, про справжніх друзів, дізнаємося про те, як розуміють дружбу в житті. А епіграфом нашого заняття будуть слова відомого вченого-педагога Макаренка: « У дружби багато крил, а закон у неї один - вірність».

ІV. Вправа « Дерево очікувань»

Соціальний педагог. Напишіть на кольорових квіточках – стікерах про щоб ви хотіли дізнатися на сьогоднішньому тренінгу і прикріпіть їх на «Дерево очікувань» внизу , де травичка.

V. Основна частина роботи.

Метод «мозкового штурму»

Соціальний педагог. На чистих пелюсточках квітки напишіть, як ви розумієте, що таке дружба, з чого вона складається. Пелюстки кріпляться до стебла квітки.

Соціальний педагог робить висновок: Дружба - це міжособистісні стосунки, засновані на довірі, взаємній прихильності та спільності інтересів.

Повідомлення „З історії козаків”

Соціальний педагог. Дружбу цінували з глибоких давен. Славні українські лицарі - козаки берегли її. Постійність у дружбі, безкорисливість вважались світлою стороною характеру запорозьких козаків. За козацькими правилами, гріхом вважалось обдурити навіть чорта, якщо він попадав козакам у товариші. Козаки братались між собою з метою піклуватися, визволяти і навіть жертвувати життям один за одного, щоб дружба мала законну силу між побратимами, вони відправлялись до церкви і тут в присутності священика давали клятву. Після цього слухали молитву, дарували один одному хрести, ікони, три рази цілувалися і виходили з церкви як рідні брати до кінця свого життя.

Робота в групах

І група. Визначити і заповнити «Коло друзів».

Хто може стати вашим другом?

ІІ група. Визначте, на чому ґрунтується дружба? Заповніть схему.

ІІІ група. Які властивості дружби характеризують наведені висловлювання? Чи поділяєте ви їх? Поясніть свою думку.

1. Насолода від спілкування – головна ознака дружби.

(Арістотель)

2.Справжня дружба не знає заздрощів.

(Ларошфуко)

  1. Дружба передбачає вірність.

(О.Дюма)

4.Дружба – співучасть у добрих справах і випробуваннях.

(Платон)

5. Дружба – це вміння мовчати.. (В.Аксенов)

Соціальний педагог А яку дружбу вважають справжньою?

Робота в парах. Вправа „Правила справжньої дружби”

Учні об’єднані в пари виконують завдання на картках і складають перелік правил справжньої дружби на основі виконаних завдань і записують на дошці.

Картка 1.

Дмитро і Сашко.

Двоє семикласників, Дмитро і Сашко, схилилися над аркушами паперу. Сьогодні в класі найвідповідальніша контрольна з математики. Учитель сказав, що письмову роботу посилатимуть у район.

Дмитро – найсильніший математик у класі, він уже розв’язав задачу, вже переписує з чернетки на чистовик.

Сашка посадили поруч з Дмитром, щоб підтягався. Бо Сашко – невстигаючий, некмітливий. Він не тільки тугодум, а й самолюбивий хлопець. Ніколи не списує, не підглядає. Ось і зараз Дмитро відкрив перед Сашком чернетку. Дивись, ось же розв’язання задачі: досить одним оком глянути, якщо захочеш, і все стане зрозумілим. Та Сашко насупився, впявся очима у свій аркуш і навіть глянути не хоче на роботу Дмитра.

Дмитрові шкода Сашка. Недобре передчуття боляче стиснуло його серце. Знову буде, як і завжди після контрольної: У Дмитра – одинадцять, а у Сашка – трійка.

Запитання:

1) Чи хороший товариш Дмитро?

2) Як можна допомогти Сашкові?

3) Як би ви повелися в такій ситуації?

Картка 2.

А може так і треба?

Коли вчителька української мови принесла контрольні, Олена з Тамарою ще були подругами. І коли почала проставляти оцінки в журнал і кожний називав свою оцінку, все йшло добре. Але ось назвали прізвище Олени. „Сім”, – відповіла вона. Тамара аж підскочила: у зошиті подруги була „шістка”.

  • Вона обманює! - закричала Тамара. – У Олени не „сім”, а „шість”.

Олена образилася на Тамару. „ Я розумію, я вчинила погано. Але хіба повинні подруги робити так, як Тамара? Хіба не могла вона спочатку поговорити зі мною? Я й сама все зрозуміла б і перед вчителькою вибачилась би за обман. Чи , може, по - чесному так і треба?”

Запитання:

  1. Чи правильно зробила Тамара?

  2. Що їй треба було зробити?

  3. Як би ви повелися в такій ситуації?

Соціальний педагог звертає увагу учнів на те, що правила, яких повинна дотримуватись людина, щоб дружити з іншою, ніде не записані й не закріплені. Вони є лише рекомендаціями, про які варто пам’ятати і яких дотримуватися тим, хто має дружити. Саме тому, що правила дружби не записані, людям дуже важко знайти справжнього друга. Яким він повинен бути? Відповідь на це питання ми спробуємо знайти, виконавши наступне завдання .

Вправа « Сонечко»

Соціальний педагог. На ватмані намальовано сонечко (друг), але воно без промінчиків. Напишіть кожен на промінчику рису характеру, яка притаманна справжньому другові і прикладіть його до нього.

Тест «Справжній друг».

Інструкція. Дайте відповіді на запитання, оцінюючи наступним чином свою відповідь: „так” (2 бали) – якщо ви повністю погоджуєтеся з твердженням; „ні” (0балів)- якщо ви не згодні; „не знаю” (1 бал)- якщо не маєте чіткої відповіді на запитання.

Я вважаю, що справжній друг:

1. Ділиться новинами про свої успіхи.

2.Надає емоційну підтримку.

3.Добровільно допомагає у разі потреби.

4. Намагається, щоб другу було приємно у його товаристві.

5.Своєчасно повертає борги.

6.Захищає друга за його відсутності.

7. Терплячий до інших друзів свого друга.

8.Зберігає довірені йому таємниці.

9.не критикує свого друга перед іншими людьми.

10.не ревнує свого друга за його відсутності.

11. Намагається не бути настирливим, не набридати.

12. Не повчає, як необхідно жити.

13. Поважає внутрішній світ друга.

14. Не використовує довірену таємницю у своїх цілях.

15. Не намагається переробити друга за своїм зразком.

16. Не зраджує у важку хвилину.

17. Довіряє свої найбільш потаємні думки.

18. Розуміє стан і настрій друга.

19. Переконаний у своєму другові.

20. Щиросердний у спілкуванні.

21. Першим вибачає помилки друга.

22. Радіє успіхам і досягненням друга.

23. не забуває привітати друга зі святом.

24. Пам’ятає про друга, коли його немає поряд.

25. Ні в чому і ніколи не заздрить другові.

Пояснення результатів.

Від 0 до 14 балів. Ви ще не оцінили повністю усіх переваг справжньої дружби. Імовірно, вам до цього часу не везло на друзів. Скоріше за все, ви не довіряєте людям, ставитеся до них насторожено. Тому з вами дуже важко дружити.

Від 15 до 37 балів. У вас уже є певний досвід справжньої дружби, але були такі серйозні помилки, у результаті яких ви розчарувалися в друзях. Добрим є те, що ви зберігаєте віру в справжню дружбу і готові дружити.

Від 35 до 50 балів. Ви справжній друг, який добре розуміє, що таке вірна і віддана дружба. Із вами тепло і радісно, ваші друзі відчувають себе спокійно і надійно, довіряють вам, і ви платите їм тим самим.

Пояснення поняття «друг».

Друг – людина зв’язана з ким – небудь дружбою, довірою, відданістю, спільними поглядами, на яку можна покластися.

Соціальний педагог. Дружбу слід відрізняти від приятельства. Вони зовні схожі, а по суті відрізняються. Приятелі добрі знайомі – це частіше за все люди, пов’язані спільною роботою, місцем проживання, навчальним закладом, але споріднення душ при цьому не є обов’язковою умовою. Розмова з приятелем не така відверта, як з другом. Ми приятелю говоримо не все, а тільки те, що вважаємо за потрібне.

Друзям надається право вести бесіду про все: спільні інтереси, знайомих, важливі події, проблеми здоровя і сімї, плани тощо.

Що треба робити, щоб завоювати друзів, щоб подобатися людям? Ось що рекомендує американський психолог Д. Карнегі:

Ради – поради

  1. Щиро цікавтеся іншими людьми.

  2. Усміхайтеся.

  3. Пам’ятайте, що ім’я людини – це найсолодший і найважливіший для неї звук на будь – якій мові.

  4. Будьте добрими слухачами. Заохочуйте інших говорити за себе.

  5. Говоріть про те, що цікавить вашого співрозмовника.

  6. Викликайте у вашого співрозмовника усвідомлення його значущості і робіть це щиро.

Творче завдання. Дидактична гра «Склади прислів’я».

Робота в групах.

Соціальний педагог Про дружбу складено багато прислів’їв, приказок. З деякими прислів’ями ми зараз ознайомимося, виконавши гру «Склади при слівя».

Правила гри

Учні отримують від соціального педагога конверти, до кожного з яких укладено картки з трьома фрагментами прислівїв і приказок. Учні повинні скласти прислівя і пояснити його значення Враховується швидкість, правильність пояснення.

Конверт 1.

1.Дерево міцне корінням, найбільший скарб.

2. Друзі пізнаються а людина - друзями.

3. Дружба - в біді .

Конверт 2.

1.Дружній череді й вовк не товариш.

2. З ким поведешся, а лихих стережись.

3. З добрим дружись, того й наберешся.

Конверт 3.

1. Дружба родиться в біді, а знайдеш – тримай.

2.Людина без друзів, а гартується в труді.

3.Друга шукай, що дерево без коріння.

V. Закріплення набутих знань.

Вправа „Мікрофон”

  • Що таке дружба?

  • Яку людину називають «другом»?

  • Назвіть ознаки справжньої дружби.

Заключна частина.

VІ. Підсумок роботи

Справжня дружба небезпідставно вважається однією з найбільших цінностей людського життя. Про людину, яка має вірних і надійних друзів, кажуть, що вона щаслива. Існує популярне прислівя « Не так ті сто братів, як сто друзів». Сьогодні на нашому занятті ми також спробували зясувати, із чого починається дружба, чи легко бути вірним другом і які ознаки справжньої дружби.

Чи сподобався вам тренінг? Що нового і цікавого ви дізналися на ньому? Чи справдилися ваші очікувані результати?

Вправа „Дерево очікувань”

Прошу вас підійти до «Дерева очікувань», і якщо ваші очікувані результати справдилися, то прикріпіть їх на « Дерево» на гілочки, якщо ні - то квіти залишаються внизу на траві.

Релаксація

Вправа ”Чарівна посмішка і тепле слово”

Подивіться один на одного і усміхніться. Не бійтеся, що вас неправильно зрозуміють. Усміхніться, скажіть декілька приємних слів один одному. Що ви відчули, коли вам усміхалися і говорили приємні слова . Запам’ятайте це відчуття. І завершуючи тренінг, згадаймо рядки відомої дитячої пісні «Посмішка» (діти співають).

Учіться ділитися тим, що у вас є, учіться дружити. А розпочати варто з доброї посмішки до товариша

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
5
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!