і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Конспект уроку з біології " Будова серця"

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KC888946
За публікацію цієї методичної розробки Купінець Віра Петрівна отримав(ла) свідоцтво №KC888946
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Порушення діяльності серцево-судинної системи.

Профілактика серцево-судинних хвороб.

Мета: познайомити учнів з найпоширенішими захворюваннями серцево-судинної системи;

встановити основні причини хвороб та шляхи їх запобігання;

навчити надавати першу медичну допомогу при різних типах кровотеч;

переконати учнів в необхідності вести здоровий спосіб життя.

Базові поняття і терміни: інфаркт міокарда, аритмія, міокардити, дистонія, атеросклероз, гіпертонія, інсульт, ішемічна хвороба серця, варикозне розширення вен, тромбофлебіт.

Обладнання й матеріали: мультимедійний проектор, комп’ютери, науковий проект.

Форми роботи: групова робота, індивідуальна.

Структура уроку

І. Організаційний етап.

Слово вчителя

На сьогоднішньому уроці ми з вами напишемо книгу .Для того щоб вона була цікавою , а головне корисною для читача нам з вами треба сумлінно і творчо працювати. .

А роботу над книгою хочу розпочати зі слів В.Шекспіра « Міцні ноги рано чи пізно почнуть спотикатися , випрямлена спина зігнеться , чорна борода посивіє , кучерява голова облисіє , прекрасне обличчя вкриється зморшками , глибокий погляд очей потьмяніє , але добре серце, воно випромінює яскраве світло, ніколи не змінюється , завжди дотримується правильного шляху»

ІІ. Повідомлення теми , мети, завдань уроку

Назва нашої книги і буде темою сьогоднішнього уроку « Перша допомога при кровотечах . Серцево – судині захворювання та їх профілактика. Якщо ми з вами докладемо зусиль до створення нашої книги то ми ознайомимось з основними причинами серцево – судинних хвороб , навчимося встановлювати взаємозв’язок між роботою серця і його розвитком під впливом праці та активного відпочинку , доведемо що здоровий спосіб життя допомагає уникнути захворювань серця , навчимось надавати першу допомогу при кровотечах.

Як і в будь – якій книзі , в нашій ,все починається зі змісту який я зазделегідь вам підготувала .(Учні отримують зміст,. одна дитина зачитує)

А розпочнемо писати нашу книгу звичайно ж зі вступу

(Вступ) (сторінка1)

Країна життя

Організм наш мудрий, дивний,

Як велике місто, край.

Ідеальний, прогресивний,

Мов комп’ютер, порівняй!

Систем тут різних є багато:

Опорно-рухова, травна,

І гуморальна й видільна,

І ще нервова – головна.

Важливий орган, величавий

Керує організмом, править.

У день він б’ється і вночі,

І серцем звуть його усі.

По судинах прямує кров,

В ній кисень їздить мов барон,

А ще поживні речовини,

Всі мінерали й вітаміни.

Еритроцитів тут багато,

І немаленька їхня хата,

Є тут гормони, ці хлоп’ята

Вас змусять плакать, реготати.

Така в житті відповідальна

Система нейрогуморальна.

А кров – то сила, вічна, нова

І для людей обов’язкова!

Про які системи органів ведеться мова? Про які органи, речовини, тканини?

(серце,гемоглобін, еритроцити, ЧК мозок, кровоносна система)

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Запитання до учнів

1група.Опишіть будову серця та його функції .( сторінка 2)

2 група .Які особливості будови кровоносних судин?( сторінка 3)

3 група Яке значення мають велике і мале коло кровообігу?( сторінка4)

Під час відповідей проводиться гра « Світлофор»( учні слідкують за відповідями ,якщо правильно піднімають зелений колір , жовтий , червоний – відповідно)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Звучить музика , на екран спроектовано слайди із красивими миттєвостями життя .

Слово вчителя.

Кожного дня ми проживаємо різні моменти . Ми сміємось , радіємо , ми щасливі і задоволені , зажурені , сумні , хвилюємось . Усі ці емоції тримають у тонусі наше серце. Неодноразово ми відчуваємо як сильно в грудях воно б’ється чи від радості чи тривоги .

Раптом музика обривається , звучить сирена «Швидкої допомоги»

VІ. Вивчення нового матеріалу.

Вступне слово вчителя:

Життя прекрасне але оцінити уповні цю красу може тільки здорова людина . Серед різних напруг захворювання серцево – судинної системи є найпоширенішими . Смертність від них становить у світі від 50% до 54%загальної смертності , якщо раніше вони були притаманні переважно людям літнього віку , то тепер порушення серцево – судинної системи спостерігаються уже й у дітей. В Україні кількість людей , які страждають на ці хвороби , досягла майже 27 млн, що становить 58,4% населення.( сторінка 5)

Серцево – судинні захворювання поділяють на такі групи .( сторінка 6)

  • Хвороби серця ( сторінка7)

  • Хвороби артерій( сторінка8 )

  • Хвороби вен ( сторінка9)

Зараз ви попрацює з підручником і з його допомогою напишете наступні сторінки нашої книги.

Робота в групах з підручником

ст.102( абзац 3 )

  • Назвіть хвороби серця ( сторінка10)

  • Назвіть хвороби артерій ( сторінка11)

  • Назвіть хвороби вен ( сторінка 12)

Вчитель

Як бачимо перелік захворювань чималий. Які ж причини таких захворювань ?

( учні висловлюють свою думки)

Слово вчителя

Чинники , що впливають на роботу серця ( сторінка13)

  • знижена рухова активність

  • куріння , уживання алкогольних напоїв

  • емоційні стреси

  • вживання жирної їжі, вживання більше їжі , ніж того потребують енергетичні витрати

  • забруднене довкілля.

Слово вчителя.

Життя йде, час не стоїть на місті і кожен з нас в певний момент повинен задуматися над свої здоров’ям.

Пропоную попрацювати вам знову в групах .

Завдання Складіть памятку щодо профілактики серцево – судинних захворювань ( сторінка14)

( робота на листочках)

1. Фізична праця і спорт

2. Дотримання режиму харчування, раціональне харчування

3. Загартовування

4. Психологічна рівновага

5. Відмова від шкідливих звичок

6. Своєчасне і правильне лікування захворювань.

Слово вчителя

Як же ж виникають серцево – судинні захворювання ?

Визначальними чинниками ризику щодо захворювань серцево – судиенної системи є артеріальна гіпертензія або гіпертонія та атеросклероз.

Артеріальна гіпертензія – порушення , що характеризується підвищенням артеріального тиску в артеріях.

Робота в групах

  1. Виміряйте артеріальний тиск.

(Робота з підручником)

  1. Наслідки артеріальної гіпертензії ( ст..103) ( сторінка15)

  2. Атеросклероз - перебіг захворювання та причини ( ст..103) (сторінка 16)

Вчитель. Для того ,щоб виявити як працює серце в лікарні пацієнтам роблять обстеження приладом електрокардіографом, а лікар кардіолог читає кардіограму . та робить висновки про стан серця пацієнта . Скорочено електрокардіограма ЕКГ.

Слово вчителя

Підводимо підсумок разом з дітьми

Отже , артеріальна гіпертензія та атеросклероз – це визначальні чинники ризику серцево – судинних захворювань. Тому потрібно слідкувати за артеріальним тиском , вимірюючи його , не вживати жирну , смажену їжу , відмовитись від шкідливих звичок, займатись регулярно спортом .

Слово вчителя

Наступна сторінка , яку ми з вами повинні написати до нашої книги матиме заголовок Кровотечі . Перша допомога при кровотечах. .( сторінка 17)

На третій сторінці нашої книги ми описали різні види кровоносних судин. По цих судинах кров постачає киснем всі органи нашого тіла.Та бувають моменти , коли судини можуть ушкодитись унаслідок травм , це призводить до кровотечі. ( чи були з вами такі ситуації? Як ви діяли щоб крововитік зупинився ? Чому кров припиняє свій витік з організму?

Основні типи кровотеч :

  • капілярні

  • венозні

  • артеріальні

  • внутрішні

Практична робота в групах ( Учні розігрують сценки лікаря , потерпілого – імпровізація ,учні самостійно придумують ролі)

  1. Капілярна кровотеча . Перша допомога при таких кровотечах

  2. Венозна кровотеча . Перша допомога при таких кровотеч

  3. Артеріальна кровотеча . Перша допомога при таких кровотечах.

Запитання до учнів

  1. Скажіть , панове лікарі ,а яка з цих кровотеч найнебезпечніша?

  2. Що робити ,якщо потерпілий втратив близько двох літрів крові?

  3. На які фактори слід звертати увагу при переливанні крові ?

Вчитель

Внутрішні кровотечі – це кровотечі в черевній порожнині . порожнині грудей , черепі . Виявляють такі кровотечі за зовнішніми виглядом людини : раптове збліднення , холодні кінцівки , запаморочення , шум у вухах , холодний піт .У таких випадках потрібно відразу викликати «швидку допомогу» . до її прибуття потерпілому забезпечують цілковитий спокій , а до ймовірного місця кровотечі прикладають холодний компрес

(робимо висновок разом з дітьми)

Отже , швидка значна втрата крові є дуже небезпечною , тому кожен повинен уміти надавати першу допомогу при кровотечах.

V. Узагальнення та систематизація знань.

А зараз ми з вами напишемо до нашої книги словничок термінів , що використовуються при вивченні серцево – судинної системи

  1. Біологічна естафета . Учні передають м’яч з термінами по колу.Зачитують термін і дають визначення .Інші діти методом « Світлофор» визначають правильність відповіді.

  • Кровообіг

  • Пульс

  • Тромбоцити

  • Аорта

  • Капіляри

  • Вени

  • Систола

  • Діастола

  • Гіподинамія

Слово вчителя.

  1. А тепер до нашої книги додамо сторінку ілюстрацій

( учні отримують малюнок , який повинні назвати , підписати , прокоментувати )

  1. Немає , мабуть жодного поета , музиканта , який би у своїх творах не згадував серце. Народ також має багато ліричних висловів про цей орган. Отож , спробуйте пояснити їх значення :

  • Камяне серце …

  • Холодне серце

  • Добре серце …

  • Розбите серце …

  • З глибини серця …

  • Любляче серце …

VІ. Підведення підсумків уроку .

Слово вчителя

10 цікавих фактів про серце.

1. Серце дорослої середньостатистичної людини робить за хвилину 72 удари, за день - 100 000 ударів, за рік - 36,5 млн. ударів, а протягом усього життя близько 2,5 млрд. ударів. 
2. Кран на кухні повинен бути повністю відкритий протягом 45 років, щоб еквівалентно показати кількість крові, яку перекачує серце звичайної людини за життя. 
3. Обсяг крові, що перекачується серцем за хвилину, може змінюватись в діапазоні від 5 до 30 літрів. 
4. За день людське серце виробляє таку кількість електричної енергії, що її б вистачило машині, щоб проїхати 32 км. А за життя людини цієї енергії виробляється стільки, що машині б вистачило з'їздити на Місяць і назад. 
5. Через те, що серце може виробляти свої електронні імпульси, воно може функціонувати і битися, якщо навіть буде відокремлене від тіла, до тих пір, поки буде отримувати необхідну кількість кисню. 
6. Наше серце починає битися через чотири тижні після зачаття. 
7. Серце постачає кров у майже всі 75 трильйонів клітин людського організму, кровоносні судини відсутні лише в рогівці ока. 
8. 5,7 млн. літрів - такий обсяг усієї крові перекачаної за середньостатистичне людське життя. 
9. У стані спокою крові потрібно: 6 секунд, щоб дійти від серця до легень і назад; 8 секунд від серця до мозку і назад та близько 16 секунд, щоб дістатися до пальців і повернуться назад. 
10. Жіноче серце б'ється набагато частіше, ніж чоловіче. Жіноче серце робить за хвилину близько 78 ударів, а чоловіче всього - 70.

А ще вчені довели , що серце це годинник , який може безперестанку працювати 300 років.

Сьогоднішній урок закінчується. Ви забудете багато вивченого . У вас є набагато важливіші справи і турботи , які не можуть чекати. Але іноді зупиніться! Прислухайтесь ! У вашому тілі б’ється серце.Годинник який заведено раз і на все життя. А скільки років він буде працювати чи 300 , а чи менше залежить тільки від нас.

Вірш читає учень

Прислухайся – у грудях серце стука,

Вистукує один і той же ритм,

Коли немає серця – справжня мука,

І ми без серця жити не змогли б.

Воно лежить в мішечку перикарду,

А в порожнинах – кров, як той вогонь,

А з ендокарду, міокарду, епікарду

Складається серцевий наш двигун.

Штовхає кров у плетиво судинне,

Вона ж біжить до мозку, до легень,

Життя дарує в тілі всім клітинам

Щоночі, щосекунди, кожен день.

Така робота серця – титанічна

(Життя триває наше кожну мить).

Але воно – тканинне і не вічне,

Тож, люди, серце ваше бережіть.

Здавалося б, як камінь, серце стука,

Рікою кров судинами біжить,

Але без серця жити – справжня мука,

Тож, люди, серце ваше бережіть!

Отже, ставтеся з повагою до свого серця і сердець оточуючих.

V. Оцінювання учнів.

На уроці ми всі працювали ефективно , за що можемо собі поаплодувати . В нас є результат нашої роботи – книга , а головне знання про те як утримати серце здоровим .

Вашу працю я хочу оплатити. ( Учитель коментує оцінки : ваша заробітня плата 12 балів і т.д.)

VІ. Домашнє завдання.

  1. Перше ваше завдання домашнє і на все життя це бути здоровими . дбати про своє здоровя , поєднювати працю і відпочинок, уникати компаній де вітають шкідливі звички , багато усміхатись , бути привітними з друзями . ввічливими , любити природу , милуватись нею , наповнювати себе позитивними , добрими емоціями – це допоможе уникати стресів

  2. Опрацювати параграф 23.

  3. Підготуватись до тематичного оцінювання

Завадківська ЗОШ І – ІІІ ст

Конспект уроку

з біології

( 8 клас )

Порушення діяльності серцево-судинної системи.

Профілактика серцево-судинних хвороб.

Підготувала і провела Купінець В.П

Грудень 2016 рік

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7161
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    KC888946
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KC888946
За публікацію цієї методичної розробки Купінець Віра Петрівна отримав(ла) свідоцтво №KC888946
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти