і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Конспект уроку з алгебри для 9 класу на тему "Сума перших n членів арифметичної прогресії"

Конспект уроку з алгебри для 9 класу на тему "Сума перших n членів арифметичної прогресії"

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

ТЕМА. Сума перших n членів арифметичної прогресії.

Мета: вивести формулу для обчислення суми перших n членів арифметичної прогресії; сформувати вміння застосовувати цю формулу до розв’язування задач; розвивати логічне мислення, уяву та пам’ять; виховувати відповідальне відношення до навчального процесу.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірка завдання, заданого за підручником

Перевірка завдань, заданих за підручником здійснюється самими учнями. Відповіді записані на дошці, учні самостійно перевіряють та виставляють оцінки.

2 Опитування. (з використанням комп’ютерної презентації)

Про яку числову послідовність ми вели мову на останніх уроках? (слайд № 1)

2.1. Виконання тесту

2 учні виконують тест 1 за комп’ютерами.

2.2. Фронтальне опитування

  • Яка послідовність називається арифметичною прогресією?

  • Як знайти різницю арифметичної прогресії?

(слайд № 2)

  • Зростаючою чи спадною є арифметична прогресія, якщо:

а) d > 0

б) d < 0?

- Властивості членів арифметичної прогресії.

(слайд № 3, 4)

  • Формула n-го члена арифметичної прогресії.

3. Розв’язування задач

  • Задача про склодувів.

Бригада склодувів у січні виготовила 80 виробів, а в кожному наступному місяці виготовляла на 17 виробів більше, ніж у попередньому. Скільки виробів виготовила бригада у червні?

(слайд № 5)

  • Задача про кількість сторін многокутника

Відомо, що внутрішні кути деякого опуклого многокутника, найменший кут якого дорівнює 120°, а найбільший - 160°, утворюють арифметичну прогресію з різницею 5°. Визначте кількість сторін даного многокутника.

(слайд № 6)

  • Задача про змагання зі стрільби

В змаганнях зі стрільби за кожен промах в серії із 25 пострілів стрілець отримував штрафні очки: за 1-ий промах – одне очко, а за кожен наступний – на 0,5 очка більше, ніж за попередній. Скільки разів попав у ціль стрілець, який отримав 7 штрафних очок?

(слайд № 7)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Створення проблемної ситуації

«Новий українець» вирішив поставити огорожу біля басейну на дачі таким чином, щоб в основі паркану лежало 17 цеглин, а кожен наступний ряд був на 1 цеглину менший. І таким чином 5 рядів.

- Виходить якась арифметична прогресія, - сказав виконроб.

Щоб виконати поставлену перед ним задачу виконроб повинен знайти суму всіх цеглин, щоб правильно оформити замовлення на будматеріали.

Яким чином йому потрібно це зробити?

[Необхідно обчислити суму 5 членів арифметичної прогресії]

2. Оголошення теми та мети уроку

Тема: Сума перших n членів арифметичної прогресії

Мета: вивести формулу для обчислення суми перших n членів арифметичної прогресії та навчитися використовувати її до розв’язування задач.

  1. План вивчення теми

  1. Виведення формули суми перших n членів арифметичної прогресії:

    1. Для додатних членів (через площу трапеції)

    2. Для довільних членів.

(Слайд № 8)

  1. Приклади застосування формули суми перших n членів арифметичної прогресії.

ІV. Засвоєння нових знань і вмінь

1. Робота з підручником

№ 730 (б); № 731 (а)

2. Робота з комп’ютером

    1. Двоє учнів виконують тест 2 (в Excel) за комп’ютером

    2. Решта працюють над задачами з презентації

- Задача про туриста:

Турист, піднімаючись вгору, за перший час досяг висоти 800м, а кожну наступну годину піднімався на висоту на 25м меншу, ніж за попередню. За скільки годин він досяг висоти 5700м? (слайд № 9)

Перевірка – слайд № 11

- Задача про задумане число:

Вася виписує послідовно парні натуральні числа, починаючи з 2. Олег, побачив наступне число, підраховує суму всіх виписаних до цього моменту чисел, і отримує відповідь 306. Яке число побачив Олег? (слайд № 10)

Перевірка – слайд № 12

  1. Самостійна робота з подальшою перевіркою та обговоренням

№ 730 (а); № 731 (б); *№ 733 (б)

V. Домашнє завдання (слайд № 13)

1. Завдання за підручником Опрацювати п. 24

Поч. а сер. рівень: № 732; 734; 736; (739)

Дост. та вис. рівень: № 741; 744; 747; (749)

VІ. Підсумок уроку

1. Запитання до класу

  1. Що ми розглядали на сьогоднішньому уроці?

  2. Що таке арифметична прогресія?

  3. Як знайти різницю арифметичної прогресії?

  4. Властивості членів арифметичної прогресії.

  5. Формула n-го члена арифметичної прогресії.

  6. Формула суми перших n членів арифметичної прогресії.

  1. Оцінювання учнів

Слайд № 14.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Основна мета уроку - вивести формулу для обчислення суми перших n членів арифметичної прогресії; сформувати вміння застосовувати цю формулу до розв’язування задач.
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання