Конспект уроку з Я у світі для 3 класу на тему "Про дружбу і товаришування"

Опис документу:
Методи і прийоми: вправа «Криголам», «Передбачення за ключовим словом», «Вільне письмо», «Порушена послідовність», робота з дискусійною шкалою,«Кубування»,бесіда,робота з підручником,інсценізація,вправа «Незакінчене речення», «Два,чотири,всі разом».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок з громадянської освіти в 3 класі

Тема. Про дружбу і товаришування.

Мета: розширити,уточнити,закріпити уявлення учнів про дружбу,товаришування;ввести в активний словник слово «дружба», «злагода»;вчити дітей цінувати дружбу та друзів,бути справжніми друзями; виробляти в собі якості,що сприяють дружбі; розвивати товариські почуття,готовність бути доброзичливим,уважним,не ображати,не кривдити інших; виховувати толерантне ставлення до товаришів.

Цілі уроку: учні знатимуть що таке дружба і товаришування,якості,які сприяють дружбі,правила товаришування.

Учні вмітимуть цінувати дружбу,бути справжнім другом,толерантно ставитися до товаришів.

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Методи і прийоми: вправа «Криголам», «Передбачення за ключовим словом», «Вільне письмо», «Порушена послідовність», робота з дискусійною шкалою,«Кубування»,бесіда,робота з підручником,інсценізація,вправа «Незакінчене речення», «Два,чотири,всі разом».

Випереджувальні завдання.

1.Підготувати тлумачення слів «дружба», «дружити».

Хід уроку

І. Етап орієнтації та ціле покладання.

1.Вправа «Криголам»

Кожен із нас мріє вирости хорошою людиною. Якими ви себе хочете бачити?

Я відкриваю початкову літеру,а ви надаєте собі характеристику.

Д –( делікатний,добрий,дбайливий,…)

Р- ( розумний,радісний,раціональний,…)

У – ( упевнений, усміхнений,успішний)

Г – (гостинний,гарний,

  • Яке слова утворилося?

2.Передбачення за ключовим словом.

- Як ви думаєте,про кого і про що ми будемо вести мову на сьогоднішньому уроці?

3. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми продовжимо розмову про людські чесноти й вади, ознайомимося з поняттям «друг», «дружба»,спробуємо зрозуміти,як правильно вчинити в тій чи іншій ситуації.

Дуже важливо шлях важкий пройти,

Друга вірного собі в житті знайти.

Втішити засмучену людину,

І до щастя відшукать стежину.

Дружби перекинути мости,

Бо із другом завжди легше йти.

ІІ. Етап проектування

Разом з учнями вчитель складає план наступної діяльності.

ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності

  1. Вільне письмо

Учитель. На дошці записане слово «Друг». Пропоную вам за 2хв зібратися з думками і висловити все,що вам відомо про це слово.

(Діти висловлюють свої думки)

З добрим товаришем і дорога коротша.

  • Чи є в нашому класі діти,що дружать між собою?

  • Об’єднайтеся у пари для подальшої роботи.

  1. Робота за підручником с.38 оповідання «Друзі».

«Порушена послідовність»

  1. Записую кілька речень в порушеній послідовності.

  2. Кожна пара має запропонувати свою послідовність поданих речень.

  3. Результати фіксуються на окремих аркушах паперу.

  4. Читання тексту й перевірка результатів попередньої роботи.

3.Робота з дискусійною шкалою

- Перед тим як читати це оповідання кожен із вас має визначити власну позицію на шкалі стосовно такого запитання: «Чи були хлопці справжніми друзями?».

Так * Ні

Діти прикріплюють клейкі папірці на дискусійній шкалі біля позначок.

4.Інсценізація та обговорення ситуацій (робота в парах)

* Дружили дві подружки – Оксана та Ірина. Оксана вихопила в Іринки книжку,щоб першій подивитися.

* Сергійко був дуже веселим і кмітливим хлопчиком. Одного разу він побачив,як його однокласник Мишко під час перерви впав у шкільному коридорі. Сергійко голосно розсміявся і запитав : «Ну що, вдало приземлився?».

*Друг просить у вас списати домашнє завдання.

* У вашого друга з’явився новий друг.

- Які висновки можемо зробити після обговорення цих ситуацій?

5.Вправа «Незакінчене речення» (робота в парах).

Продовжити речення.

  • Мені подобається,коли ти…

  • Я бажаю тобі…

  • Я хочу разам з тобою…

6.Фізкультхвилинка.

Відпочинемо ми,друзі,

Знімемо усю напругу,

Руки вперед потягнули

І розвели в сторони.

А тепер повільно вільно

Піднімемо догори.

Опускаєм праву вниз,

А ліву – назад.

Ось так зробимо чотири

Ми рози підряд.

Правда ж,трохи відпочили.

І набралися ми сил

  1. Словникова робота

Наші учні, готуючись до уроку, працювали з тлумачним словником і з’ясували значення слів «дружба», «дружити».

Дружба – добрі,приязні стосунки на основі взаємної прихильності відданості.

Дружити – перебувати в добрих,приязних стосунках,підтримувати дружбу,бути друзями.

  1. Робота з підручником (індивід.) Читання і обговорення тексту «Жартома і всерйоз» с.40.

  • Чи вдалося вам відокремити жарт від серйозного?

  • Якщо ми будемо дотримуватися тільки жартівливого характеру спілкування з другом,чи можна розраховувати,що дружба буде міцною і триватиме довго?

  • Чого навчає нас цей текст?

ІV.Рефлексивно – оцінювальний етап.

  1. «Кубування».

Що таке дружба?

Що означає дружити?

Хто такий друг?

Кого називаємо справжнім другом?

Чи можу я бути справжнім другом?

2.Складання правил товаришування («Два,чотири,всі разом»)

Вчитель. Легко і радісно жити пліч-о пліч із тим,хто не акцентує уваги на невдачах інших,не хизується власним авторитетом,службовим становищем батьків,престижними речами. Розуміє. Довіряє. Поважає.

3.Гра « Квітка дружби».

Ось наш урок добіг до кінця. За вікном – зима. Сумні безлисті стоять дерева. Тож нехай у нашому класі розквітнуть « Квіти дружби». На столах лежать квіти,напишіть на їхніх пелюсточках якості,які допомагають дружити. Ці квіти дружби будуть цвісти все ваше життя.

(Доброзичливість.щирість,довіра,тактовність,людяність,вірність,порядність).

4.Саморефлексія(за таблицями)

Знаю:

  • що таке дружба і товаришування;

  • якості,які сприяють дружбі;

  • правила товаришування.

Вмію:

  • цінувати дружбу;

  • бути справжнім другом;

  • толерантно ставитися до товаришів.

5.Бесіда.

- Які враження від уроку?

- Чи виконали ми план уроку?

- Що вдалося найкраще?

- Оцініть свою роботу на уроці.

Вчитель. Товаришувати можна з багатьма дітьми,а дружити з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра,повага один до одного,принциповість у взаєминах,симпатія,взаємодопомога.

6.Домашнє завдання.

*Скласти розповідь про друга.

* Намалювати його портрет .

*Дібрати прислів’я про дружбу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.