Конспект уроку "Всеукраїнський Олімпійський урок"

Фізична культура

Для кого: 6 Клас

30.04.2020

1597

1

190

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з історією Олімпійських ігор, з культурою та традиціями Стародавньої Греції, символікою Олімпійських ігор; активізувати інтерес учнів до пізнання історії спорту нашої країни, сприяти розповсюдженню гуманістичних ідеалів олімпізму; виховувати естетичні погляди, силу духу, віру у свої можливості,толерантність.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

До розділу «Всеукраїнський Олімпійський урок»

Учитель фізичної культури

НВК №10

Муляр Олена Юріївна

2015 рік

Матеріали для проведення Всеукраїнського

Олімпійського уроку

(конспект уроку)

Мета: ознайомити учнів з історією Олімпійських ігор, з культурою та традиціями Стародавньої Греції, символікою Олімпійських ігор; активізувати інтерес учнів до пізнання історії спорту нашої країни, сприяти розповсюдженню гуманістичних ідеалів олімпізму; виховувати естетичні погляди, силу духу, віру у свої можливості,толерантність.

Обладнання: малюнки учнів на олімпійську тематику, фото учнів-спортсменів, мультимедійне обладнання, мультимедійна презентація.

Епіграф до уроку: «Немає нічого шляхетніше сонця,

яке дає стільки світла і тепла.

Так і люди прославляють ті змагання,

величніше яких немає нічого, -

Олімпійські ігри ».

Піндар

(давньогецький ліричний поет, автор похвальних пісень на честь переможців на Олімпійських, Дельфійських та інших спортивних іграх)

Хід уроку.

Організаційна частина (слайд 1)

Розпочнемо наш урок чудовими словами з безсмертного творіння засновника Олімпійських Ігор сучасності, француза П'єра де Кубертена "Ода спорту", яка увібрала в себе гуманістичні ідеали олімпізму (слайд 2)

Оголошення теми й мети уроку.

1-й учень: Спливає час за віком вік.

Життя незмінне тріумфує.

Скрізь, де проходить чоловік,

Там завжди поруч спорт крокує.

2-й учень: Супутник нашого буття,

Одвічний дух його вирує,

Нам щирі радості життя

Душі і тілу він дарує.

3-й учень: Ожив з віків на новий лад,

Ти з краху встав, вогнем залитий,

І факели Олімпіад

Зумів нам знову запалити.

4-й учень: Слова знайти тобі які?

О Спорт — примирення і згода!

Ти — естафета всіх віків,

Безсмертна наша насолода!

Вчитель: Кожний з вас причетний до спорту. Це і уроки фізкультури, й ранкова зарядка, і фізкультхвилинки на уроках, і захоплення різними видами спорту. А тому, мені здається, вам буде цікаво докладніше дізнатися про одну з найбільших спортивних подій в світі – Олімпійські ігри.

Актуалізація опорних знань учнів.

Що ви знаєте про Олімпійські ігри?

Коли проводились останні Олімпійські ігри?

Яких українських спортсменів-олімпійців ви знаєте?

Коли були проведені перші Олімпійські ігри?

(відповіді учнів)

Основна частина.

План.

1. Історія Олімпійських ігор

2.П’єр де Кубертен – французький громадський діяч, засновник Олімпійських Ігор сучасності.

3.Олімпійська символіка:

  • Олімпійський прапор;

  • Олімпійські кільця;

  • Олімпійське гасло;

  • Олімпійський вогонь;

  • Олімпійська присяга.

4. Літня Олімпіада в Лондоні - 2012: наші миті тріумфу і слави. Українці – призери Олімпіади в Лондоні 2012р.

(мультимедійна презентація)

1. Історія Олімпійських ігор

Вчитель: Олімпійські ігри зародилися у стародавній Греції ще у VII столітті до нашої ери і регулярно проводились понад тисячу років (а саме в 776 році до нової ери - тоді було офіційно зафіксовано першого переможця Ігор, пекаря з Еллади на ім’я Коройба (слайд 4).

На вершині гори Олімп жили Боги Давньої Греції. Двадцять богів на чолі із Зевсом зовнішньо були схожі на людей, але були, на відміну від них, безсмертними. Зевс був верховним божеством, володарем неба, грому та блискавок. Головний храм Зевса знаходився в містечку Олімпія. Саме тут проводилися Олімпійські ігри, які були присвячені Зевсу (слайд 5)

Ігри, які проводилися в Олімпії кожні чотири роки, збирали велику кількість спортсменів і глядачів давньогрецької цивілізації. Представникам інших держав, зокрема римлянам, також дозволяли брати участь в олімпійських іграх. Під час підготовки та проведення ігор на всій території Стародавньої Греції припи­нялися війни й укладався священний мир — екехейрія. Олімпія оголошувала­ся священним місцем, переступати її кордон зі зброєю в руках заборонялося. Олімпійські ігри вважалися святом миру.(слайд 7)

Перші Олімпійські ігри тривали один день і програма ігор включала один вид змагань. З розквітом і зростанням популярності Ігор на території Греції програма змагань поступово розширювалась (слайди 8-10) На стадіоні в Олімпії атлети змагалися в бігу, стрибках, боротьбі, метанні диска та списа, перегонах на колісницях.

Після урочистої перемоги та церемонії нагородження ( вручення вінка зі священної маслини та пальмової гілки) олімпіонік жив, як вареник у маслі. На його честь влаштовували свята, співали гімни, виготовляли статуї, в Афінах — звільняли від податків та обтяжливих громадських обов’язків. А ще переможцеві завжди лишали найкраще місце в театрі. Подекуди особливими привілеями користувались навіть діти олімпійця.

Останні Олімпійські ігри у Давній Греції відбулися в 393 році н. е. У 394 році н. е. імператор Феодосій І своїм указом заборонив їх проведення. У 426 році н. е. відповідно до указу Феодосія ІІ були зруйновані грецькі святині разом з Олімпією. Так виглядає стародавня Олімпія сьогодні (слайд 11-12).

2. П’єр де Кубертен – французький громадський діяч, засновник Олімпійських Ігор сучасності

Сучасні Олімпійські ігри відновилися з ініціативи французького реформатора в галузі освіти П’єра де Кубертена. 6 квітня 1896 року на мармуровому стадіоні Афін зібралося 80 тис. глядачів, щоб привітати 311 атлетів – учасників відкриття Ігор першої Олімпіади сучасності. Олімпійські ігри проводилися раз на чотири роки, зимові чергувалися з літніми через два роки (слайд 13)

На першій афінській Олімпіаді виступали лише 245 спортсменів із 14 країн світу. Атлети змагалися у 9 видах спорту: греко-римській боротьбі, велосипедному спорті, гімнастиці, легкій і важкій атлетиці, плаванні, стрільбі, тенісі та фехтуванні.

Мета Олімпійського руху полягає в тому, щоб розвивати прекрасні якості, яких набувають у змаганнях на дружніх полях любительського спорту, та об’єднати молодь усього світу раз на чотири роки на величному спортивному святі, що сприяє міжнародній довірі і добрій волі.

Правовим документом Олімпійського руху, у якому зазначені основні принципи, правила й положення ігор називається Олімпійською Хартією.

3. Олімпійська символіка

До Олімпійської символіки належать Олімпійський прапор, Олімпійське гасло, Олімпійська емблема, Олімпійський гімн, Олімпійський вогонь та Олімпійський смолоскип (слайди 14-24)

Олімпійський прапор

П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене – на чисто білому полотнищі – це Олімпійський прапор. Він урочисто підіймається в Олімпійському місті на високій щоглі олімпійського стадіону, там, де майорять прапори всіх держав-учасниць Олімпійських ігор. Олімпійський прапор білого кольору – коліру миру.

Олімпійське гасло

Спеціальним гаслом Олімпійських ігор є три слова: «Citius. Altius. Fortius». Ці три слова латинською означають – «Швидше, вище, сильніше». Олімпійське гасло закликає всіх учасників олімпійського руху до вдосконалення та гармонії відповідно до духу олімпізму.

Олімпійський вогонь

Олімпійським вогнем є вогонь, що запалюють в Олімпії під егідою МОК. Він проходить свій шлях до міста, в якому відбуваються Олімпійські ігри, за допомогою смолоскипової естафети та закінчує подорож у великій чаші олімпійського стадіону.

Олімпійська емблема

Олімпійська емблема чітко визначена в Олімпійській Хартії – правовому документі олімпійського руху. Основний її елемент – п’ять кілець, поєднаних з іншими елементами. Олімпійські кільця символізують ідеали й мету олімпійського руху. Вони мають синій, жовтий, чорний, зелений і червоний колір і переплітаються зліва направо. Кольори верхніх трьох кілець – синій, чорний і червоний. Нижче – жовте і зелене кільце. Вся фігура є правильною трапецією. Олімпійські кільця символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь у Олімпійських іграх з усіх п’яти континентів нашої планети: Європи - синє кільце, Африки – чорне, Америки – червоне, Азії – жовте, Австралії – зелене.

Олімпійська присяга

«Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд».

Олімпійський смолоскип

За допомогою смолоскипа олімпійський вогонь доставляють з Олімпії – місця проведення стародавніх Олімпійських ігор – до того міста, де відбудуться Ігри наступної Олімпіади. Для кожних Олімпійських ігор створюють новий смолоскип, який відповідає традиціям країни, що проводить змагання

Літня Олімпіада в Лондоні - 2012: наші миті тріумфу і слави. Минуло трохи більше року після завершення Олімпійських ігор у Лондоні, на яких наші олімпійці прославили нашу країну, здобувши 20 нагород – 6 золотих, 5 срібних і 9 бронзових.

І

Я пропоную вам разом ще раз насолодитися перемогами наших чемпіонів і призерів Олімпіади в Лондоні (перегляд презентації “Українці на Олімпіаді в Лондоні 2012 р” та відеоматеріалів)

хоча Олімпіада вже стала історією, проте згадати миті тріумфу, слави і гордості за своїх співвітчизників та Батьківщину, погодьтеся, завжди приємно!

(виступ учнів)

1-й учень: Яна Шемякіна - фехтування (шпага).

Яна стала першою українкою, яка здобула у Лондоні золоту медаль. Для 26-річної фехтувальниці ця перемога стала, так би мовити, світовою прем'єрю.

2-й учень: Жіноча четвірка парна - академічне веслування. Це перша олімпійська перемога України в даному виді. Катерина Тарасенко, Наталія Довгодько, Анастасія Коженкова та Яна Дементьєва були справжніми олімпійськими фаворитками.

3-й учень: Олексій Торохтій - важка атлетика (105 кг). Українець підняв 412 кг (185+227) і випередив найближчого переслідувача з Ірану на 1 кілограм. Додамо, що саме Торохтій ніс прапор України на закритті Ігор.

4-й учень: Юрій Чебан - каное-одиночка (200м). Для Чебана вже не вперше здобувати медалі на Олімпійських іграх. Чотири роки тому у Пекіні одесит фінішував третім на 500-метрівці. Цього разу 26-річний веслувальник додав у свій актив золото на дистанції 200 метрів.

1-й учень: Олександр Усик - бокс (91 кг). Олександр, хто б там що не думав, хоча і народився у Сімферополі, але порадував Україну козацькою зачіскою та гопаком після того, як був оголошений олімпійським чемпіоном.

2-й учень: Василь Ломаченко - бокс (60 кг). У перемозі Василя немає нічого дивного. Ба більше, у цьому ніхто і не сумнівався. Він лише підтвердив, що у категорії до 60 кг рівних йому немає. Заслужений майстер спорту України зібрав усе золото, яке тільки можна на аматорському рівні - олімпійський чемпіон, чемпіон світу та Європи, чемпіон світу серед юніорів.

3-й учень: Інна Осипенко-Радомська - байдарка-одиночка (500м і 200м). Інна стала однією з двох представників України, кому на ОІ-2012 вдалося стати дворазовим призером. Це третя та четверта медалі для веслувальниці на Олімпіадах (бронза у 2004 році та золото у 2008-ому).

4-й учень: Олександр П'ятниця - метання списа. Сумнівів у тому, що наразі П'ятниця є найкращим серед метальників списа в Україні не виникало. Та хотілося, як спортсмену, так і українським шанувальникам спорту, більшого. І Олександр зумів у Лондоні вибороти срібну медаль.

1-й учень: Денис Берінчик - бокс (64 кг). Берінчик поки не може піднятися на найвищу сходинку у боксерському світі. "Український танк" у жовтні минулого року був другим на чемпіонаті світу, тепер став другим на Олімпійських іграх. Окрім вищезгаданих нагород, в активі 24-річного уродженця Луганщини є орден Данила Галицького.

2-й учень: Валерій Андрійцев - вільна боротьба (96 кг). Якби до старту Олімпіади хтось стверджував, що з борців-вільників медаль для України здобуде лише Андрійцев, то це виглядало б майже нереально. Проте Валерій це "неможливе" виконав.

3-й учень: Олена Костевич - стрільба (ПП 10м і П 25м). Олена - друга українка, котра повертається з Лондона з двома нагородами. Обидві - бронзові. Хоча сама Костевич цим аніскільки не переймалася. Навпаки, українка заявила, що для неї друга медаль була ніби золотою.

4-й учень: Юлія Каліна - важка атлетика (58 кг). ТА БАГАТО ІНШИХ СПОРТСМЕНІВ

1-й учень: Ольга Харлан - фехтування, шабля. Після того, як стало відомо, що на ОІ-2012 не буде командної першості на шаблях серед жінок, вся надія залишалася на Харлан. Ольга не підвела, здобувши бронзову нагороду. Хоча хотілося, чесно кажучи, більшого.

2-й учень: Ольга Саладуха - потрійний стрибок. 29-річна українка забезпечила собі бронзу в останній, шостій, спробі, коли ризикнула. Могла вона розраховувати і на друге місце, однак свій кращий результат у шостій спробі показала і колумбійська суперниця. А посунула за межі трійки Саладуха іншу українку ганну Князєву.

3-й учень: Ігор Радівілов - спортивна гімнастика (опорний стрибок). 19-річний маріупольчанин в опорному стрибку пропустив уперед лише корейця та росіянина. Проте непоганий відрив від четвертого місця дає надії з оптимізмом дивитися у 2016 рік, коли українець буде вже більш досвідченим.

4-й учень: Жіноча команда України - естафета (4х100м). Олеся Повх, Христина Стуй, Марія Рємєнь та Єлизавета Бризгіна у команді зробили те, чого так і не вдалося у Лондоні кожній окремо. А пропустили вперед українки лише команди США та Ямайки.

1-й учень: Тарас Шелестюк - бокс (69 кг). Тарас не зумів переконати незрозуміле британське суддівство, що саме він мав вийти у фінал. Арбітраж у півфіналі був на стороні господаря Олімпіади британця Фредді Еванса.

2-й учень: Олександр Гвоздик - бокс (81 кг). Швидше за все, саме цей український спортсмен повинен бути незадоволений своє бронзовою медаллю... У півфіналі харків'янин точно не програв Аділбеку Ніязимбетову з Казахстану. Однак інша думка була в арбітрів, які за нічийного рахунку віддали перевагу казаху.

Відзначимо і наших волинських олімпійців: на XXX Олімпійських іграх в Лондоні, які тривали з 27 липня по 13 серпня. А саме: Остапчук Юлія – вільна боротьба, Боровська (Прокопук) Надія – легка атлетика, Беломоїна Яна – велоспорт (маунтенбайк), Папежук Ірина – велоспорт (трек) та Шафар Віталій – легка атлетика (марафон).

Цікаві факти з історії (повідомлення учнів):

  • Так, Піфагор був не тільки великим математиком, але ще й олімпійським чемпіоном з кулачного бою.

  • Батько медицини Гіппократ, філософи Платон і Сократ, поети Софокл і Еврипід були володарями різних спортивних нагород.

  • Відважний покоритель Північного полюсу Фрітьоф Нансен завойовував звання чемпіона Норвегії з бігу на ковзанах і лижах.

  • Поет лорд Байрон був відмінним боксером і одного разу переплив Дарданелли - пролив, що розділяє Європу і Азію.

  • Лауреат Нобелевської премії в галузі біохімії Е. Чейн був олімпійським чемпіоном з вітрильного спорту.

  • Біг став невід'ємною частиною життя видатного українського хірурга, академіка Миколи Амосова.

  1. Перевірка знань учнів.

Вікторина

  1. На вершині якої гори жили боги? (Олімп)

  2. Скільки було богів? (12)

  3. Чим нагороджували переможця? (Вінком з маслинового листя)

  4. Якого кольору Олімпійський прапор? (білого)

  5. Як звали самого головного бога Древньої Греції? (Зевс)

  6. Якого кольору олімпійські кільця? (чорне, синє, червоне, жовте, зелене).

  7. Олімпійські ігри проводяться 1 раз на …. Скільки років? ( на 4)

  8. Що таке НОК? (Національний олімпійський комітет України, створе­ний у грудні 1990р.)

  9. Хто є засновником Олімпійських Ігор сучасності? ( П’єр де Кубертен)

  10. Імена яких українських олімпійців вам запам’ятались?

Гра «Поясни слово»

Олімпіонік – це…

«Citius. Altius. Fortius» - означає…

Екехейрія – це…

Хартія – це…

Гра «Встанови відповдність»

Необхідно співвіднести кольори Олімпійських кілець з назвою континенту, який вони символізують.

Вчитель. Пам’ятайте, щоб досягти своєї мети, у кожного з вас має бути своя олімпійська висота, і щоб її досягти потрібно мати велике бажання, віру у свої сили і щоденно докладати зусиль для здійснення своєї мрії!

Список використаних ресурсів:

  1. Твій перший олімпійський путівник /За заг. ред. М.М. Булатової.- Видання 2-ге, доп.- К.:Олімпійська література, 2007.- 104с. (http://issuu.com/olympicua/docs/putivnik_ukr?e=0)

2.Електронне видання Українська правда, розділ Champion/олімпіада” (http://www.champion.com.ua/)

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця