Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку: "Виготовлення ляльки-берегині «Пеленашка»"

Трудове навчання

Для кого: 7 Клас

13.11.2019

624

21

0

Опис документу:
Мета: навчити конкретним трудовим навичкам при роботі з тканиною, нитками на прикладі виготовлення ляльки–мотанки; закріпити знання учнів з історії появи народної ляльки, обрядів і традицій, пов'язаних з виготовленням ляльок; розвивати образне мислення, творчі здібності, створити умови для збагачення індивідуального досвіду про українську народну іграшку та виготовлення ляльок; розвивати пізнавальну активність, допитливість, естетичні смаки; виховувати любов до рідного к
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема «Виготовлення ляльки-берегині «Пеленашка»

Мета: навчити конкретним трудовим навичкам при роботі з тканиною, нитками на прикладі виготовлення ляльки–мотанки; закріпити знання учнів з історії появи народної ляльки, обрядів і традицій, пов'язаних з виготовленням ляльок;

розвивати образне мислення, творчі здібності, створити умови для збагачення індивідуального досвіду про українську народну іграшку та виготовлення ляльок; розвивати пізнавальну активність, допитливість, естетичні смаки;

виховувати любов до рідного краю, його традицій, промислів, бажання вивчати минуле, берегти та примножувати традиції українського народу.

Обладнання: мультимедійна презентація, шматки тканини, нитки, ножиці, стрічки, карти інструкцій по виготовленню ляльки Пеленашки.

Тип уроку:формування і вдосконалення навичок і вмінь

Хід уроку

І. Організаційний момент

Доброго дня, дівчатка! Я рада вас бачити. Усміхніться один одному, мені, гостям, щоб усім стало радісно і затишно. Створимо сьогодні в класі доброзичливу атмосферу. Тому, що кожна наша справа залежить від того, з яким настроєм її виконуємо. Нехай вашими друзями на уроці будуть уважність, старанність, винахідливість. Бажаю усім, щоб до кожного з вас, сьогодні завітало натхнення, збудило бажання працювати на уроці.

ІІ. Мотивація навчально – трудової  діяльності.

Розпочнемо наш урок словами відомого українського письменника М.Рильського: "Той, хто не знає свого минулого, не вартий майбутнього". І дійсно, лише той народ має майбутнє, який цінує свою історію.

Сьогодні ви присутні в класі, де знаходиться свідок нашої історії, оберіг наших предків, лялька – мотанка. Українська народна лялька є втіленням добра і лагідності. Це оберіг людської душі й долі, символ предків. Це символ Великої Матері, яка сотворила все суще і береже дотепер народжені нею душі. Найулюбленішою|любою| і пам'ятнішою|пам'ятною| завжди була і буде тільки|лише| та лялька, яка зроблена своїми руками, в яку ви вклали частинку своєї душі. У ній є щось таке, від чого стає теплішим на серці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів. Повідомлення теми, завдань уроку.

-Чи подобається вам такий витвір мистецтва? Чим?

- Чи була у вас саморобна лялька?

 

-  Чи хотіли би ви мати таку ляльку, яка би вас оберігала?

- Чому я вас запитала про ляльку – оберіг, здогадалися. Саме тому, що сьогодні ми познайомимося із прадавнім оберегом лялькою – мотанкою і навчимося її виготовляти..

Розгортаємо зошити, записуємо число, тему уроку.

- Перш,ніж приступити до роботи давайте зясуємо що ви знаєте про ляльку-мотанку.

Бліц-опитування

1. В давнину іграшки:

а) купляли; * б) робили самі.

2. Яку роль виконувала лялька – мотанка колись в кожній родині?

*а) була оберегом;

б)товаром, який можна було продати, купити;

в)звичайною іграшкою.

3. Скільки років існує лялька – мотанка?

* а) більше 1000; б) більше 100; в) менше 100.

4. Що є в основі ляльки?

а) паличка; б) круг; *в)хрест.

5. Ляльку – мотанку можна було:

а) продати, купити; *б) передавалася від матері до дитини.

7. Чому немає обличчя у ляльки – мотанки?

а) бо так краще, оригінальніше; б) бо не вміли зробити гарне обличчя;

* в) бо боялися, щоб у ляльку не вселився дух конкретної людини.

8. Чому деякі ляльки спалювалися?

а) тому, що вже ставала старою; *б)із спалюванням ляльки знищувалися хвороби, зло.

9. Лялька – мотанка шиється?

а) так; * б) ні.

11. Яка з ляльок давала господарям здоров’я та багатство:

а) травниця; б) крупяниця; в) вузлова; г) утішниця.

(Відповіді дітей)

ІV.  Вивчення нового матеріалу.

Вчитель.

З давніх часів в українських сім'ях молода мати, що чекала дитину|дитяти|, робила|чинила| ляльку-мотанку| «Пеленашку» яка втілювала|уособлювала| собою майбутнє дитя. Перш ніж покласти в колиску новонароджену дитину|дитяти|, туди клали цю ляльку, і вона ставала оберігом| дитини|дитяти|, її захисницею, символом зв'язку дитини|дитяти| зі|із| своїм родом, і цей зв'язок захищав людину, де б вона не була.

Сьогодні серед розмаїття сучасних ляльок народні ляльки з тканини є особливим видом з неосяжною енергетикою, які цілюще впливають на психіку й здоровий розвиток дитини. Саме тому в наші дні вони стають все більш і більш популярними!

V.Повторення правил безпечної поведінки під час виготовлення виробу

Ляльку-мотанку виготовляють без голки, без ножиць. Але матеріали для роботи ви будете підбирати, використовуючи ножиці. Про що слід пам’ятати при роботі з ножицями? Пригадайте культуру праці під час практичної роботи.

(Вивчення Технологічної картки. )

Практична робота

Отже, розпочинаємо практичну діяльність по виготовленню ляльки-мотанки.

Перед вами технологічна карта, яка допоможе виготовити виріб.

(Діти виготовляють виріб)

VІ.Підсумок уроку.

Вчитель.

- Підводячи підсумки, хочу сказати, що всі дівчата молодці, справилися із своїм завданням і заслуговують на високі бали. Хочу висловити щиру подяку нашим гостям, нашим учням, за те, що цінують наші традиції.

Рефлексія: метод «Мікрофон».

- Чи важливою справою займалися?

- Що було цікавим у роботі?

- Чи дізналися ви щось нове?

- Зможете комусь розповісти про це?

(Відповіді дітей)

Домашнє завдання:

-Чи сподобалось вам виготовляти ляльки? Отже,домашнє завдання:провести вдома зі своїми батьками майстер-клас по виготовленню ляльки-мотанки.

-Нехай же: «Ваші ляльки-мотанки ниточкою змотані,оберіг ваш на землі, талісман вам у житті».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.