Конспект уроку: "Велика грецька колонізація". 6 клас

Всесвітня історія

Для кого: 6 Клас

01.04.2019

3403

256

0

Опис документу:
Конспект уроку для ознайомлення учнів з великою грецькою колонізацією, з’ясування головних причини й визначення основних напрямкі грецької колонізації. Визначення грецьких колонії, що виникли на території сучасної України.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Велика грецька колонізація.

Мета: ознайомити учнів з великою грецькою колонізацією, з’ясувати головні причини й визначити основні напрямки грецької колонізації. Розглянути грецькі колонії, що виникли на території сучасної України.

  • Розвивати навички самостійної роботи, висловлювати власну думку, доводити свою точку зору;

  • виховувати почуття поваги до людей різних народів.

Обладнання: карта, підручники, контурні карти, роздавальний матеріал, додаткові історичні джерела.

Основні поняття: колонії, метрополія, Велика грецька колонізація.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

  • назвати основні причини і напрямки грецької колонізації;

  • назвати перші грецькі поселення на території України

  • показати на карті напрямки Великої грецької колонізації

  • висловлювати судження про значення Великої грецької колонізації.

Хід уроку

  • І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Фронтальне опитування.

  • Як називали Грецію і її жителів у давнину?

  • На які частини поділена Греція?

  • Яку ще назву мала Південна Греція?

  • Як називали прохід з Північної в Середню Грецію?

  1. Робота з картками.

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.

Метод «Мозковий штурм».

  • Які ви знаєте міста в Криму?

У багатьох містах України були знайдені грецькі монети. Звідки вони могли там зявитися? ( Учитель оголошує тему і мету уроку).

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя.

Греки були чудовими мореплавцями. У VIII – VI ст.. до н.е вони заснували на берегах Чорного і Середземного морів багато нових поселень. За словами філософа Сократа «греки ніби жаби, розлізлися по берегах морів». Це були грецькі колонії. Слово «Колонія» походить від латинського слова «заселяти».

  1. Робота з термінами і поняттями ( запис в зошитах).

Колонії – землі, організовано заселені людьми. Вихідцями з інших країн.

Колонія – засноване греками місто на чужій землі.

Метрополія – «материнське» грецьке місто-держава, що організовано заснувало колонію.

Велика грецька колонізація – ( VIIIVI ст.. до н.е) процес заснування грецькою державою нових поселень на чужих землях.

  1. Робота з картою.

Показ основних напрямків грецької колонізації. Грецька колонізація відбувалася в трьох основних напрямках.

І напрямок – Західний.

Найбільше колоній виникло на захід від Еллади: у Південній Італії та на острові Сицилія , а також на узбережжі сучасної Франції та Іспанії. Першою колонією на цих землях стало місто Куми ( Італія) закладене в середині VII ст.. до н. е.. Невдовзі виникли інші колонії – Сиракузи, Регій, Тарент ( єдина колонія Спарти).

ІI напрямок Північно- Східний.

Спочатку греки опанували узбережжя Фракії та землі біля проток між Середземним і Чорним морями. Організували поселення в Західному та Північному Причорноморї. У колонізації Північного Причорноморя велику роль відігравало грецьке місто Мілет.

ІІІ напрямок - Південний.

Фінікійська держава намагалася не допустити появу грецькіх колоній на півдні. Проте греки закладали не самостійні колонії, а торгівельні поселення.

5. Робота в зошитах.

Запис причин

Великого грецького переселення.

  1. Робота з підручником.

Метод «Подвійні нотатки».

Що привернуло мою увагу в тексті?

Мої коментарі.

7. Творча робота. Метод «Лист».

Опишіть як ви собі уявляєте це переселення (складають листа).

8. Робота з історичним джерелом.

Легенда « Понт Аксинський і Понт Евксинський».

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Діаграма « Ішикава » або прийом «ФІШБОУН».

причина причина

факти факти

  1. Підсумок уроку.

Домашнє завдання :повторити ст. 144 – 147.

Дати відповідь на запитання ст.147

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.