Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Конспект уроку Вартові домашньої безпеки

Фізична культура

Для кого: 5 Клас

14.03.2021

73

1

0

Опис документу:
Конспект уроку № 90 з фізичної культури та основ здоров’я для учнів 5 класу Мета: формувати в учнів навички правильної поведінки під час надзвичайних ситуацій; повторити правила пожежної безпеки. Основні завдання:1.Навчити необхідним діям та наданню першої допомоги при отруєнні газом.2.Розвивати загальну витривалість,спритність,координацію,швидкісно-силові якості;розуміння цінності свого життя.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок - змагання із фізичної культури й основ здоровя

«Вартові домашньої безпеки».

5 клас

Вчитель І категорії:

Ганусовський Вадим Вікторович

Конспект уроку № 90 з фізичної культури та основ здоровя для учнів 5 класу

Мета: формувати в учнів навички правильної поведінки під час надзвичайних ситуацій; повторити правила пожежної безпеки.

Основні завдання:1.Навчити необхідним діям та наданню першої допомоги при отруєнні газом.2.Розвивати загальну витривалість,спритність,координацію,швидкісно-силові якості;розуміння цінності свого життя. 3.Сприяти відновленню рухової пам'яті шляхом повторення набутих умінь на уроках основ здоров’я.4.Удосконалити техніку виконання стрибків,швидкісну реакцію за допомогою ігрових конкурсів. 5.Виховувати морально-вольові якості:почуття дружби і взаємовиручки,завзятість у досягненні мети.

Обладнання та інвентар:гімнастичні палиці – 2 шт.,обручі – 6 шт.,футболки – 14 шт.,ватно-марлеві пов’язки – 4 шт.,фішки – 8 шт.,волейбольні м’ячі – 2 шт., повітряні кульки – 30 шт., кеглі – 14 шт., кольорові стрічки – 14 шт. (по 25 – 30 см. двох кольорів).

Місце проведення: спортивний майданчик.

Хід уроку:

з/п

Зміст навчального матеріалу

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І.

Підготовча частина.

12-14хв.

1.

Шикування,привітання,повідомлення мети і завдань уроку,вимірювання ЧСС за 15с.

до 2хв.

У шеренгу. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. Поцікавитись самопочуттям дітей. Норма ЧСС за 15с. – 19 – 21 раз.

2.

Вступна бесіда з учнями.

Сьогодні ми проведемо змагання-естафети,щоб підготуватися до дій під час надзвичайних ситуацій. Які види надзвичайних ситуацій вам відомі?

Уявіть задимлення й пожежу в навчальному закладі. Ми з вами – юні пожежники,юні вогнеборці. Почнемо з розминки. Але не забувайте про правила безпечної життєдіяльності під час уроку.

до2хв.

Упродовж бесіди діти відповідають на запитання.

3.

Ходьба:

  • звичайна;

  • на носках,руки на поясі;

  • на п’ятах,руки за головою «в замку»;

  • перекати з п’ятки на носок,руки на поясі.

до 2хв.

У колоні. Слідкувати за правильною поставою під час виконання вправ.

Тримати дистанцію.

4.

Загально-розвиваючі вправи в русі:

  • права рука вгорі,ліва внизу,зміна положення рук;

  • руки до плечей,колові оберти зігнутими руками вперед-назад;

  • руки на пояс,повороти тулуба з випадами вправо-вліво;

  • руки на пояс,нахил тулуба до правої-лівої ноги;

  • руки вперед,махи ногами до правої-лівої руки.

до 3хв.

6 – 7 разів.

8 разів.

6 – 8 разів.

6 разів.

6 – 8 разів.

Вправи виконувати на кожний крок.

Дистанція між учнями –

2 кроки.

Стежити за поставою дітей,виправляти помилки.

На кожний крок.

Ноги в колінах не згинати.

5.

Біг:

  • звичайний;

  • спиною вперед;

  • приставним кроком правим,лівим боком;

  • з високим підніманням стегна;

  • із захльостуванням гомілки назад.

до 4хв.

60 м.

20 м.

по 15 м.

30 м.

30 м.

Стежити за дотриманням дистанції.

Темп повільний.

Попередити виконання помилок.

6.

Вправи на відновлення дихання в ходьбі:

1 – 2 – руки через сторони вгору,вдих;

3 – 4 – руки вперед-униз,видих.

30с.

Темп повільний. Вдих через ніс,видих через рот.

7.

Вимірювання ЧСС за 15с.

30с.

ЧСС вимірює медична сестра. Норма за 15с. – 32-35разів. Результат помножити на 4.

ІІ.

Основна частина.

26 – 28хв.

1.

Урочисте відкриття змагань: підняття державного прапору.

до1хв.

Учасники всі разом виконують гімн України.

Прапор піднімають капітани команд.

2.

Представлення суддівської колегії.

30с.

3.

Учитель. Намагайтеся акуратно й уважно виконувати вправи,щоб уникнути травматизму й отримати задоволення від уроку.

Естафета «Бігова».

Учень біжить із гімнастичною палицею до фішки,оббігає її і повертається до команди,проносячи палицю вздовж колони,учні по черзі перестрибують її. Естафету передають наступному учаснику.

до3хв.

Під час проведення естафет звучать українські пісні.

Попередити якісне виконання завдань.

Оцінюється правильне виконання завдання.

Передача естафети лівою рукою.

4.

Учитель. Усі знають,що дим і гар під час пожежі піднімаються вгору,а чистіше повітря залишається внизу. Тому зараз ми будемо рухатися в положенні присівши,тримаючись один за одного.

Естафета «Сороканіжка».

Учасники приймають вихідне положення присівши,кладуть ліву руку на праве плече того,хто попереду. У такому положенні вони рухаються ланцюгом до фішки,огинають її і повертаються на вихідну позицію.

до4хв.

Учасникам не дозволяється відпускати партнерів попереду. Естафета закінчується,коли перший учасник перетинає стартову лінію.

5.

Учитель. Дуже важливо не лише врятувати себе та не панікувати в екстремальній ситуації,а й допомогти товаришу,який потрапив у халепу.

Естафета «Перенеси пораненого».

В естафеті беруть участь по три учні від кожної команди. Один виконує роль пораненого,на нього надягають ватно-марлеву повязку,двоє інших на зчеплених руках переносять «пораненого» до визначеного місця.

до3хв.

до3 хв.

Розповідь медичної сестри про правила виготовлення та одягання ватно-марлевої повязки.

В ролі потерпілого – дівчинка. Учасники,які переносять потерпілого, тримають руки в замок навхрест.

6.

Учитель. Ну,а тепер,щоб відпочити,згадаємо все,що ви знаєте про дії під час пожежі і способи запобігання їй.

Конкурс «Бліц-тест».

1. За яким номером можна викликати пожежників і рятувальників? Як правильно повідомити про випадок?

2. Чи можна відчиняти вікна і двері в будинку або квартирі під час пожежі? Чому?

3. Чи можна вмикати в квартирі світло,якщо там стався витік газу?

4. Чому в установах виходи з приміщень відкриваються на зовні?

5. Як гасити на людині одяг,що горить?

6. Як гасити одяг,що загорівся,на собі?

7. Як слід доглядати за квартирою (будинком),щоб не допустити пожежі?

8. Як вийти з приміщення ,заповненого димом?

9. Яких заходів потрібно вжити,щоб не допустити пожежі через пустощі дітей з вогнем?

10. Як слід діяти,якщо загорівся телевізор?

4 – 5 хв.

Команди сідають по периметру майданчика й по черзі відповідають на запитання вчителя.

101,потрібно назвати точну адресу,пояснити,що трапилося,назвати своє прізвище і імя.

Не можна. Крізь відчинені вікна і двері в приміщення буде надходити кисень,що посилює горіння.

Не можна. Може виникнути іскріння між контактами,а це може призвести до вибуху.

Щоб двері не стали перешкодою для евакуації людей.

Повалити людину на землю і накрити щільною тканиною,але не з головою.

Впасти,качатися по землі (підлозі),щільно притискаючись палаючими ділянками одягу до поверхні.

Вимикати електроприлади, газ,ховати сірники від дітей і т.п.

Повзком,закривши обличчя мокрою хустинкою,повзти уздовж стіни.

Стежити,щоб діти не гралися з сірниками,не вмикали електроприлади і т.д.

Викликати пожежну охорону,вимкнути прилад з електромережі й гасити підручними засобами (ковдрою,піском,землею з квіткового горщика.)

7.

Учитель. Під час пожежі можливі обвали,тому дуже важливо зуміти пролізти у вузький отвір.

Естафета «Перенеси обруч».

Команди шикуються в шеренгу,взявшись за руки. Перший тримає гімнастичний обруч. За сигналом перший учасник пролізає в обруч,який рухають уздовж шеренги,без допомоги рук і не розриваючи ланцюг.

до 2хв.

В конкурсі командами використовується по 3 обручі різного діаметру. Учасникам забороняється допомагати собі руками. Перемагає команда,яка першою пролізе у всі 3 обручі.

8.

Учитель. Щоб діяти злагоджено,треба бути спритними,швидко реагувати на складні ситуації і приймати правильне рішення.

Конкурс «Рятівники».

Перед командами на відстані встановлений кошик із кеглями. Кожен учасник,щоб «урятувати» одну кеглю,повинен проповзти по лаві,прострибати з м’ячем,узяти кеглю. Стрибаючи на одній нозі,з кеглею повернутися в команду.

до3хв.

Передача естафети лівою рукою. Перемагає команда,яка швидше «врятує» останню кеглю.

9.

Вимірювання ЧСС.

30с.

ЧСС вимірює медична сестра.

10.

Учитель. У надзвичайній ситуації важлива сила мязів усього тіла. Вона може знадобитися,щоб вибратися з-під завалу.

Конкурс «Стінка на стінку».

Учасники, тримаючи одну ногу рукою,

намагаються виштовхнути суперника (суперницю)з кола.

до3хв.

Діаметр кола – 1,5м.

Учасник,який став на обидві ноги,вважається переможеним.

11.

Конкурс «Відгадайко».

Користуючись підказками,командам потрібно відгадати запропоновані слова з основою «газ».

  • поляна у місті – газон;

  • швидконога родичка антилопи й одночасно модель автомобіля – газель;

  • засіб масової інформації – газета;

  • місце,де купують товари - магазин;

  • засіб захисту під час забруднення повітря хімічними чи газовими речовинами (з хоботом) – протигаз.

до2хв.

Лопнута повітряна кулька є сигналом того,що команда готова відповідати на запитання.

ІІІ.

Заключна частина.

4 – 5 хв.

1.

Вправи на відновлення дихання.

1хв.

2.

Підбиття підсумків уроку.

Учитель. Дорогі діти,намагайтесь,щоб вогонь і газ був для вас другом і ніколи не став ворогом! Бережіть своє життя, своїх рідних та інших людей,будинок в якому ви живете,школу,у якій ви навчаєтесь.

1хв.

Поцікавитись самопочуттям вихованців,їх настроєм.

3.

Суддівське слово. Нагородження учасників змагань.

до2хв.

4.

Організований перехід до місця навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.