Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку "Варіаційний розвиток музики"

Музика

Для кого: 3 Клас

27.02.2020

672

13

0

Опис документу:
Матеріал до уроку у 3 класі за темою "Варіаційний розвиток музики" допоможе вчителям музичного мистецтва. Конспект містить детальний опис та різноманітні завдання, що відповідають віковій категорії учнів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

3 клас

Урок № 21

Тема: Варіаційний розвиток музики

Мета: закріпити поняття «динамічний і темповий розвиток» на прикладах музичних творів; розглянути поняття «варіаційний розвиток музики»; розучити пісню «Рушничок» сл. С.Левченко, муз. А.Олейникової, прослухати твір М.Завадського «Шумка»; розвивати музично-ритмічний слух, пам'ять, вокальні навички; виховувати інтерес українських музичних традицій, до авторської пісні та любов до музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: музичний інструмент, ТЗН, мультимедійна презентація, аудіо- та відео матеріал до уроку, ілюстрації «тривалості нот», картки для рубрики «Пригадаймо…», картки з динамічними відтінками; хусточки кольорові; яблука, рушники, нотний текст привітання, розспівок та пісні «Рушничок» сл. С.Левченко, муз. А.Олейникової, палички для тактування, «квіти» з запитаннями для узагальнення.

Основні поняття для засвоєння: динаміка, темп, тембр, лад, тривалості нот.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Йоганнес Брамс «Угорський танець»

  • С.Левченко, А.Олейникова «Рушничок»

Хід уроку

Вхід під музику Йоганнес Брамс «Угорський танець». Організаційний момент.

Вчитель: Діти, рада усіх сьогодні бачити. У нас урок муз. мистецтва. Отож, давайте привітаємось по-музичному.

Музичне привітання

Проспівав дзвінок, починається урок…..

Мотивація навчання

Музика, як казка

Музика, як казка, музика — жива.
І не треба серцю будь-які слова.

В музиці — найвищі ніжні почуття.
Музика, як сонце, гріє нам серця,
Їй нема початку і нема кінця.

Справді, музика передає нам різні почуття, звеселяє та заспокоє, розважає, змушує замислюватись.

Сьогодні я до вас прийшла із гарним, позитивним настроєм.

А який настрій у вас? Для цього нам допоможуть смайлики.

Я бачу, що більшість з вас прийшли на урок із позитивним настроєм.

А хто прийшов із трішки сумним, то я надіюсь, що до кінця уроку він обов'язково підніметься.

Діти, зверніть увагу на дошку. Чарівне музичне дерево, яке чомусь засумувало темними фарбами, адже не знає, що очікувати від сьогоднішнього уроку.

Давайте ж ми прикрасимо його різнобарвними листочками із вашими очікуваннями на сьогоднішній урок.

Дорогі діти, все, що оточує нас знаходиться у постійному розвитку. Із маленької зернинки проростає колосок, із маленького жолудя виростає величезний, могутній дуб. Так і музика постійно знаходиться в розвитку. В цьому їй допомагають різні помічники, яких ми називаємо засобами виразності.

  • Отже, тема сьогоднішнього уроку ««Варіаційний розвиток музики»;

  • розглянемо поняття «варіації»;

  • будемо розвивати свої вокальні навички, музичну пам'ять;

  • потанцюємо і поспіваємо.

Тож чи готові ви до праці?

Актуалізація опорних знань «Пригадаймо…»

Сьогодні перед уроком я отримала телеграму, в якій я прочитала, що Королева Мелодія просить допомогти її маленьким друзям ноткам виконати завдання, щоб звучала прекрасна, чарівна музика. Діти, ми допоможем їм у цьому? Для цього нам потрібно 4 учні.

Отже, читаємо завдання першої нотки.

Гра «Збери літери…» Пригадайте засоби музичної виразності, зібравши літери у слова.

1. Завдання нотки на дошці. Дайте визначення поняттям. (Завдання виконує 4 учні на додатковому столі).

ТПМЕ – ТЕМП ТБЕРМ – ТЕМБР ЛДА – ЛАД НДИАМІКА – ДИНАМІКА

Темп – швидкість виконання музики

2. Завдання нотки на дошці.

(співаємо поспівку «А зелені крокодили» в повільному і швидкому темпі).

Тембрзабарвлення звуку (гра «Впізнай за тембром»)

Лад – мажорний і мінорний (відповіді учнів: мажорний – це веселий, мінорний – це сумний)

Зараз звучатиме муз. композиція. Ваше завдання визначити де звучить мажорний лад, а де мінорний.

Динаміка – піано і форте (тихо і голосно) крещендо і дімінуендо

3. Завдання нотки на дошці. ( «Чому ведмідь узимку спить» відтворюємо за динамічними відтінками).

Отже, ми з вами переконалися, що музика може змінюватися за допомогою різних засобів музичної виразності.

Новий матеріал для засвоєння.

Рубрика «Запам’ятаймо!»

Музика може по-різному розвиватися, коли змінюється її темп, тембр, лад чи динаміка.

Повторення тієї самої інтонації, мотиву фрази, мелодії зі змінами називається варіаційним розвитком.

А, А1, А2, А3, А4, А5…(дошка).

Вправа «Хусточка» (діти мають пов’язати на шию однакові за формою хусточки, але різні за кольором – пояснення варіації)

Музичне сприймання. Йоганнес Брамс(німецький композитор) «Угорський танець».

Завдання нотки 4. Прослухайте музичний твір, визначте, як відбувається розвиток музики.

Аналіз музичного твору «Поміркуймо…» у формі «ТАК або НІ» за допомогою карток червоного та зеленого кольорів.

  • Як змінюється характер музики?

  • Чи змінюється темп?

  • Які прийоми розвитку музики використав композитор?

  • Вправа «Диригент»

Проінтонуйте «Угорський танець» пластичними рухами рук. (повтор мелодії з інтонуванням).

Завдання нотки 5. Фізкультхвилинка «Не сумуй, не журись».

Діти, а яке чарівне свято ми відзначаємо у березні? (8 березня).

Завдання нотки 6. Розучування пісні «Рушничок» сл. С.Левченко,

муз. А.Олейникової.

Ст. 72 у підручнику.

Сприймання музичного твору.

Робота над першим куплетом пісні, ознайомлення зі змістом пісні та мелодією.

Робота над музичними фразами.

Виконання першого куплету пісні:

  • акапельно з тактуванням

  • з музичним інструментом,

Виконання творчого завдання до пісні.

  • під фонограму з танцювально-ритмічними рухами + рушники

Узагальнення вивченого матеріалу.

Перед вами квіти, не прості, а з завданнями:

  • Що тобі найбільше сподобалося на уроці?

  • Що таке темп?

  • Що таке динаміка?

  • Про що розповідається у вивченій пісні?

  • Що таке варіаційний розвиток?

Завдання нотки 7. Оціни себе. (Прикріпити стікер на відповідній пелюсточці квітки самооцінювання, що відповідає рівню знань).

Я теж вважаю, що ви сьогодні дуже гарно попрацювали!

А Королева Мелодія залишила для вас подарунки.

Ну а від мене вам – ГАММА ПОБАЖАНЬ:

Від ноти «до»- дарую вам добро.

Від ноти «ре»- всіх радостей на світі.

Від ноти «мі»- всіх мрій і дай вам Бог,

«Фа»нтазувати, мріяти, творити.

Нехай вам сонця нота «соль» сипне,

А нота «ля»- лямуру і кохання.

«Сі»м’я хай буде дружною у вас

І збудуться всі ваші сподівання!

До зустрічі!

Вихід з класу під музику Й. Брамса «Угорський танець».

5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.