і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Конспект уроку української мови «Вправи на розрізнення часових форм дієслів»

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок української мови в з класі

Підготувала:

вчитель початкових класів

Спеціального загальноосвітнього дитячого будинку «Малятко»

міста Києва

Константінова Альона Миколаївна

Мета: закріпити знання учнів про дієслово, його роль у реченні; формувати вміння розрізняти час дієслів; вчити добирати до слів антоніми й синоніми; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати звязне мовлення; виховувати працелюбність.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Робота над темою уроку

1. Фронтальне опитування

- Що називається дієсловом?

- На які питання відповідає дієслово?

- З якою частиною мови пов’язане в реченні?

Яким членом речення виступає?

Як підкреслюється?

2. Робота з віршем

- Прочитайте вірш

Любе сонце ясно світить,

Посилає нам привіти.

Ніжно гріє і ласкає,

До роботи закликає.

- Знайдіть в ньому дієслова.

- В якому часі вони вжиті?

- Які ще часи дієслів ви знаєте?

3. Гра «Часи дієслів» (Вчитель дає команду придумати дієслова відповідного часу. Хвилину дає подумати. Далі,, кому кидає м’яч, називає придумані слова).

4. Колективна робота

- Зараз ми побачимо, як ви запам’ятали часи дієслів.

- Поділіть зошит на дві частини. В першу записуємо дієслова теперішнього часу, в другу – минулого, в третю – майбутнього.

Слова: Грав, читатиме, шанують, доглядав, грає, набере, складатиме, дожидаю, кликав.

Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І гарнесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились

Пострибали, пострибали,

Раз – присіли, другий – встали

Всі за парти посідали.

5. Хвилинка каліграфії

- Прочитайте прислів’я. Як ви його розумієте?

- Запишіть його.

Зробив діло, гуляй сміло.

- Дієслова якого часу вжиті у прислів’ї. Доведіть.

6. Гра 2Знайди зайве слово»

- Прочитайте слова кожного стовпчика і скажіть, яке слово зайве і чому.

Кричати, горлати, грати, галасувати. (Всі слова синоніми)

Малював, стрибала, стоїть, співали. (Всі дієслова минулого часу)

Будувати, споруда, під’їхати, пливти. (Споруда – іменник).

7. Самостійна робота

- Згадайте, які слова називаються синонімами, антонімами.

- Доберіть до поданих слів антоніми.

Сидить – (стоїть), говорить – (мовчить), зачинив – ( відчинив)

  • Доберіть до поданих слів синоніми:

Радіють – (сміються, веселяться)

Підіймається - (встає, сходить)

ІІІ. Підсумок уроку

- Яку частину мови вивчали на уроці?

- Що запам’ятали про дієслово?

- Які часи мають дієслова?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок розроблений для дітей із затримкою психічного розвитку.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти