Конспект уроку української мови (читання) 1 клас за програмою О.Я. Савченко

Опис документу:
УКРАЇНСЬКА МОВА (читання) Тема. Звук [ж], позначення його буквою "же". Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. Чистомовка. Опрацювання й дослідження тексту "Журавель і Жоржина".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УКРАЇНСЬКА МОВА (читання)

Тема. Звук [ж], позначення його буквою "же". Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовно-логічні вправи. Чистомовка. Опрацювання й дослідження тексту "Журавель і Жоржина".

Очікувані результати: учні знатимуть, що звук [ж] – приголосний;

вмітимуть артикулювати звук [ж], позначати його буквами

Жж, робити звуковий аналіз слів, читати склади, слова,

речення, текст, уважно слухати один одного в умовах

безпосереднього спілкування та аналізувати прочитане.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

- Я хочу, щоб наш урок був продуктивним, а вас я хочу бачити активними, зібраними, розумними.

Вушка прислухайтесь,

Очки – придивляйтесь,

Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки розправляйтесь,

Ручки піднімайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

- Всі , хто погоджується виконувати правила, встаньте і зааплодуйте. Першими сядуть дівчатка, а за ними наші хлоп’ятка.

Артикуляційна хвилинка.

Вправа «Голочка».

Вправа «Дуємо на квітку».

Чистомовка під музику.

ІІ. МНД. Оголошення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми продовжимо нашу подорож мовною країною і перегорнемо ще одну сторінку нашого Букваря.

  • Для чого нам знання алфавіту?

ІІІ. АОЗ учнів.

Аукціон букви Ш.

- Пригадайте все, що ми вивчили про букву Ш на попередніх уроках.

Гра в колі «Сніжки» (учень, який зловив сніжку, називає слово зі звуком [ш]).

Гра в колі «Ку6ик долі» (на гранях кубика написані завдання, які треба виконати).

ІУ. Робота над темою уроку.

1. Характеристика 6укви Ж.

- Послухайте вірш.

Жабка в жовтому жакеті,
Жук в зеленому жилеті.
Жаба ґудзик застібає,
Жук годинничка виймає.

- Назви яких тварин почули?

Вправа «Обери позицію» (на дошці виставлені звукові моделі слів жаба, жук)

- Яка зі звукових моделей відповідає слову жа6а?

- Яка зі звукових моделей відповідає слову жук?

- Складіть речення з словом жук.

- Який звук найчастіше повторювався у вірші? Вимовте його? Який це звук?

2. Гра з ЛЕГО.

- Якщо у слові є звук [ж], підніміть зелену цеглинку, якщо немає – підніміть червону цеглинку.

Жито, вуж, шпак, пожежа, миша, пиріжок, лижі, каштан, книжка, ожина .

  1. Ознайомлення з буквою «Ж»

—Повторіть назву букви. Буква «Жж» є велика і мала.

Коли ми вживаємо велику букву?

- На що схожа буква Ж?

3 Розучування вірша про букву Ж.

Жук дзижчить над вухом:
«Жу, одну букву підкажу».
«Ж» так схожа на жука,
Незвичайна ось така.

- А щоб згадка про нову букву залишалася у вас якнайдовше, викладіть з цеглинок ЛЕГО на парті букву «ж».

Руханка в колі

4. Робота з Букварем.

Читання складових таблиць разом, по черзі, ланцюжком.

ЩОДЕННІ 5: Читання з другом .

- Попрацюйте в парах, прочитайте слова, вставляюючи пропущені букви.

Читання речення з рукописного шрифту.

- Скільки слів у реченні? Яке це речення за метою висловлювання? Пере6удуйте речення в питальне (спонукальне).

ЩОДЕННІ 5: Ро6ота з словами:

  • Прочитайте слова:

жоржина

поважний

красень

звертатися

домівка

журавлина

знайомство

промовила

- Яке слово вам незнайоме? Складіть речення з цим словом.

ВПРАВА «Передбачення»

- Як ви думаєте, про що читатимемо?

ЩОДЕННІ 5: Слухання: читання тексту "Журавель і Жоржина"вчителем.

Відповіді на запитання.

Читання тексту учнями: І частина – разом, ІІ - ланцюжком.

7. Читання для се6е.

У. Рефлексія.

- То з якою буквою ми познайомилися на уроці?

Ро6ота за та6лицею почуттів

- Висловіть свої думки про урок, продовжуючи речення.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Особливі діти в закладі освіти: характеристика нозологій, педагогічні підходи»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн