Конспект уроку (українс ька мова) на тему: "Складання плану прочитаного тексту", 3 клас.

Опис документу:
Конспект уроку на тему: "Складання плану прочитаного тексту", 3 клас. (українська мова) Конспект призначений для групової роботи, бажано доповнити роботою за вашим підручником. (Предмет: українська мова)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № ______ Клас____3__ Дата________ Вчитель_______________________

Тема уроку: Складання плану прочитаного тексту

Мета: закріпити знання учнів про план, розвивати вміння і навички правильного поділу тексту на частини і складання відповідного плану; виховувати в учнів самостійність, мислення, кмітливість.

Міжпредметні звязки: природознавство, літературне читання.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, таблиці, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, завдання на картках, контрольні запитання.

Хід уроку

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Сьогодні я вирішила трішки з вами пограти. Давайте всі разом заплющимо очі і побажаємо один одному успіхів на сьогоднішньому уроці.

  • Для того, щоб успішно здійснити польот на ракеті під назвою «Урок» нам потрібно поділитися на групи.

  • Зараз у мене в руках ви вибачите чарівну скриньку, у ній є різні кольорові стрічки. По черзі ви витягуєте стрічку і однакові за кольором утворюють групи.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Цілих 45 хвилин ми з вами будемо складати плани прочитаних текстів.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

- У кожної групи буде свій текст і певні завдання.

1 група: прочитати текст, спробувати поділити його на частини та скласти план.

2 група: скласти текст, за поданим планом.

3 група: знайти відповідність між частиною тексту і пунктом плану.

4 група: за картинкою і планом скласти текст.

Презентуйте свої досягнення.

Під час презентації, діти допомагають один одному якщо виникли труднощі, вчитель коригує знання дітей.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

- Отож, я дуже рада, що ми з вами сьогодні гарно попрацювати. І на завершення буде бліц опитування:

  1. Що таке план? (це послідовний і зв'язний перелік основних думок, які автор у ньому висловлює)

  2. Що нам потрібно для того, щоб скласти план тексту?

  3. Навіщо ми складаємо план тексту?

  4. Чи можливо за планом скласти текст і навпаки?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Домашнім завданням буде знайти будь-який текст (не менше чим на 1 сторінку) і скласти план у малюнках.

Додаток 1

Завдання для 1 групи

Святий Миколай

— Що ти хочеш отримати в нагороду за добре життя на землі? —запитав Господь у Миколая, коли після смерті його душа постала перед престолом Всевишнього.

— Нічого не хочу, — відповів Миколай, — тільки дозволь мені, Боже, хоч інколи сходити з неба на землю та відвідувати дітей, яких я дуже сильно люблю.

— Я знав, що ти про це попросиш. Ти зможеш це робити. Щороку,у день своїх іменин, сходитимеш на землю.

З того часу в ніч з 18 на 19 грудня Миколай ходить по землі та розносить добрим дітям подарунки. Своїм прикладом він і нас заохочує чинити добро для ближніх і дуже радіє, коли і дорослі, і діти йому в цьому допомагають.

Ви, звісно, здогадалися, що це розповідь про святого, який, за віруваннями християн, своїми молитвами допомагає їм здолати всілякі недуги, підтримує віруючу людину в скрутні хвилини. Святий оберігає тих, хто подорожує на суші й на морі, відганяє від них біду.

Він знайшов своє щастя у тому, щоб служити Богові й дарувати радість людям.

Його знають і шанують у цілому світі, до нього моляться та просять про опіку, дітлахи навіть пишуть йому листи та запрошують у гості! Бо він — святий Миколай Чудотворець.

Додаток 2

Завдання для 2 групи

1.Нарешті настала зима.

2.Зима зайшла в усі куточки лісу.

3.Виблискує земля снігом.

Додаток 3

Завдання для 3 групи

Мурзя

1.Дмитрик знайшов кошеня.

Дмитрик увібрав голову в плечі, готуючись до того, що тепер його будуть довго і суворо виховувати.

Але кошенятко так заспокійливо гріло; клопоталася бабуся, щось відшукуючи… Врешті внесла до кімнати пляшечку з соскою.

-Ти що, бабусю? Мені вже три роки…

-Думаєш, такого здорованя, як ти у нас, із соски годуватиму? Це ось для кицюні, воно ж тільки від мами, може, пити з блюдечка ще не вміє. Ану, принеси блюдечко…

2.Кошенятко хоче втекти від свого господаря.

Опустила кошенятко на підлогу, обережно ткнула писком у молоко. Воно ж несподівано крутнулось і швидко метнулось під шафу. Дмитрик кинувся наздоганяти, лізе у вузький отвір вслід за кошеням. Бабуся злякано смикає хлопчика за сорочечку:

-Вилазь, негайно вилазь, бо застрянеш, покалічишся…

Дмитрик ліг на диван в сусідній кімнаті, обличчям до шафи, - і не зводить погляду з куточка, де сховалося кошенятко. Боїться поворухнуться, щоб воно не злякалося…

3.Котик звикає до Дмитрика.

Проснувся – поруч бабуся присіла, посміхається, палець до вуст приклала. Мовляв, мовчи, тихо. Глянув Дмитрик, а кошенятко біля блюдечка, п`є молочко. Смішно так лиже рожевим язичком. Нарешті напилося. Круглі, як намистинки, сірі оченята дивились просто на Дмитрика, шерсть біля рожевого ротика злиплася, з її кінчинів стікали краплинки молока. Бабуся тихенько підкралася. Хвать його на руки!

-Змерзнеш. Мокре, замурзане, - витирає писок руками, пригорнула до себе.

-Бабусю! Дай мені, бабусю!

-Тільки ж обережно. Не придави.

Малий замурзаний писок заспокоєно ткнувся в теплі рученята хлопчика. Пригрілося кошенятко. Притихло.

-Як же назвемо його, Дмитрику?

-Замурзя… Ні, краще Мурзя.-І притих, прислухаючись.-Чуєш, бабусю, Мурзя співає?

І справді: спочатку несміло, потім спокійніше, голосніше кошенятко мурчало.

-Значить, любить тебе. Ти ж не ображай його.

-Що ти, бабусю?-зрадів, обіймає. А погладить його можна?

-Звичайно. Тільки не проти шерсті, і показала, як це робиться.

Невдовзі діти, кошаче і людське, гралися на підлозі. Обоє вже не почувалися самотніми в цьому великому, захоплюючому та не завжди зрозумілому світі.

Додаток 4

Завдання для 4 групи

1. Красуня зима.

2. Синичка на гілці.

3. Синички — рятівниці саду.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
0
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!