Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
PRO-акаунт на «Всеосвіті» як інструмент саморозвитку та професійної самореалізації
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку трудового навчання у 2 класі "Виготовлення дзеркальної витинанки весняної квітки"

Трудове навчання

Для кого: 2 Клас

20.09.2019

2073

104

0

Опис документу:
На цьому уроці трудового навчання у 2 класі удосконалюються вміння учнів складати і вирізувати вироби з паперу симетричної форми; Діти ознайомлюються з новим для них видом декоративно-прикладного мистецтва — витинанками.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Витинанка.

Послідовність дій під час виготовлення витинанок.

Практична робота: виготовлення дзеркальної витинанки

весняної квітки

Мета: удосконалювати вміння учнів складати і вирізувати вироби з паперу симетричної форми; ознайомити з видом декоративно-прикладного мистецтва — витинанками; розвивати творчі здібності, просторову уяву; виховувати любов до народного мистецтва, культуру праці, охайність.

Матеріали та інструменти:  зразки витинанок, кольоровий папір, картон, ножиці, олівець, клей, пензлик.

ХІД УРОКУ

I. Підготовка робочих місць

II. Організаційний момент

1) Пісня «Ой минула вже зима»

https://www.youtube.com/watch?v=lPnknM-XcnA

Ой минула вже зима,
Снiгу, льоду вже нема.
Ой нема, ой нема,
Снiгу, льоду вже нема.
Прилетiли журавлi
Й соловеєчки малi.
Ой малi, ой малi,
Соловеєчки малi.
Лугом квiти вже цвiтуть,
Вiвцi травку вже пасуть.
Ой пасуть, ой пасуть,
Вiвцi травку вже пасуть.
Всi веснянку спiваймо,
Весну красну вiтаймо!
Вiтаймо, вiтаймо,
Весну красну вiтаймо.

2) Вірш Олександра Олеся «Весна»

Весна, весна! Радійте, дітки!
Ховайте швидше саночки!
Немов пташки, летіть із клітки,—
З кімнати, з хати у садки.

А там, в садочках,— сонце, співи.
В траві фіалки зацвіли...
Джмелі і бджілки загули,
І скрізь метелики щасливі.

2) Обговорення почутого про весну.

ІІІ. Повторення відомостей про види технік роботи з папером

Робота в групах

- Сьогодні й у наш клас завітає весна і прикрасить кожну парту різнобарвними квітками :

Клас ділиться на групи для представлення вивчених технік роботи з папером (які підготували заздалегідь) відносно кольору весняних квіток (витинанок)

1 група (рожеві квіти) – оригамі

2 група (жовті квіти)– аплікація

3 група (голубі квіти)– паперопластика

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

* Повідомлення теми і завдань уроку

1) Перегляд відео-уривоку ВСТУП – повідомлення теми

https://www.youtube.com/watch?v=EoXVjYO0rL4

2) 4 група (оранжеві квіти)– витинанка

* Отримання інформації про історію та види витинанок

1) відео-уривок ІСТОРІЯ ТА ВИДИ ВИТИНАНОК

2) відео про львівську майстриню витинанок Дарію Альошкіну

https://www.youtube.com/watch?v=gBdoZJ_qGj8

* Відомості про важливі аспекти у роботі з витинанками

1) відео-уривок про СУЦІЛЬНІСТЬ І КОНТРАСТНІСТЬ витинанки

IV. Планування наступних трудових дій.

1) Відбір матеріалів та інструментів

1. Два пани наділи одні штани. (Ножиці)

2. Чорний Іван, дерев’яний каптан,

Де носом проведе, там помітку кладе. (Олівець)

4. Впаде з гори –

не розіб’ється,

Пусти на воду – розпливеться. (Папір)

3. Якщо до чогось торкнувся, потім не відірветься. (Клей)

2) Повторення правил техніки безпеки

V. Розповідь з демонстрацією техніки виготовлення дзеркальної витинанки

(Діти читають інструкції , які лежать у них на партах, і покроково стежать за послідовністю виконання витинанки).

- У дзеркальній витинанці, як у дзеркалі, відображуються права і ліва частини.

Є одне дуже важливе правило, яке необхідно пам’ятати, виготовляючи дзеркальну витинанку. Щоб утворилась вісь симетрії, папір згинають навпіл по горизонталі чи вертикалі.

Інструкція до виготовлення виробу:

1)     Прямокутник паперу зігни навпіл по довжині.

2)     До згину приклади і обведи шаблон половинки візерунка.

3)     Виріж по контуру ножицями.

4) Обережно розгорни витинанку, зворотний бік змасти клеєм і наклей на картон-основу.

Колір основи бажано вибрати контрастним до витинанки.

VI. Повторення послідовності кроків техніки виконання витинанки

Фізкультхвилинка (Веснянка з рухами)

VII. Практична робота учнів

- Якщо будете працювати старанно і з любовю, то у вас вийде чудова дзеркальна витинанка.

(Учитель стежить за виконанням завдання, допомагає за потреби тим учням, у кого з’являються труднощі, слідкує за правильною організацією робочих місць, вносить свої корективи, дає поради кожній групі. Нагадує про охайність під час виконання роботи.)

Продовження самостійної роботи учнів.

VІII. Виставка робіт

(Оцінювання дитячих робіт за такими критеріями як оригінальність роботи, ажурність витинанки, правильність композиційного й кольорового рішення. Прикріплення всіх робіт на виставку «У світі витинанки»).

IX. Підсумок уроку

1) відео-уривок «ВИСНОВКИ»

2) Бесіда-опитування:

  1. Чи сподобалося вам вирізувати витинанки?

  2. Коли з’явились перші витинанки?

2. З якою метою створювали витинанки?

3. Як оздоблювали ними житло?

5. Як сьогодні відроджується витинальне мистецтво?

6. Над якою витинанкою ми сьогодні працювали?

  1. нки?

2. З якою метою створювали витинанки?

3. Як оздоблювали ними житло?

5. Як сьогодні відроджується витинальне мистецтво?

6. Над якою витинанкою ми сьогодні працювали?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.