Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку. Тематична контрольна робота "Службові частини мови".Тести

Українська мова

Для кого: 7 Клас

15.07.2021

51

0

0

Опис документу:
ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА. СЛУЖБОВІ ЧАСТИНИ МОВИ. ТЕСТИ Мета: перевірити рівень знань учнів з вивченої теми; розвивати навички роботи з тестовими завданнями закритої і відкритої форми; виховувати самостійність і бажання самовдосконалення.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

7 клас. Українська мова

УРОК. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА. СЛУЖБОВІ ЧАСТИНИ МОВИ. ТЕСТИ

Мета:

✵ навчальна: перевірити рівень знань учнів з вивченої теми;

✵ розвивальна: розвивати навички роботи з тестовими завданнями закритої і відкритої форми;

✵ виховна: виховувати самостійність і бажання самовдосконалення.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ознайомити з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Провести інструктаж щодо виконання тестових завдань.

IV. ВИКОАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ ЗАКРИТОЇ Й ВІДКРИТОЇ ФОРМИ ЗА ВАРІАНТАМИ

І варіант

1. Прийменник ужито в кожному сполученні слів рядка: (0,5б.)

А Викопали навкруги фортеці, знайшов у портфелі, дощ і сніг;

Б Лунає навкруги, грався з ними, чуйний і уважний;

В Вітер з півночі, помилився через неуважність, бачив коло лісу.

Г На початку століття, сидіти навпроти, згідно з наказом.

2. Сполучник з’єднує частини складного речення у варіанті: (0,5б.)

А Вечір гаптував небеса і золотом, і сріблом, і янтарем.

Б Не тільки мотузок, а й терпець рветься.

В Дзвони грають, бо моя воскресає душа.

Г Хто може сонце погасить і землю вибити з орбіти?


3. У якому рядку всі сполучники складні? (0,5б.)
А Щоб, немов, ніж, якби, раз.
Б Якщо, теж, також, бо, немовби.
В Мовбито, немовбито, начеб, проте, нібито.
Г Начебто, цебто, щоб, буцімто, але


4. Тільки частки записано в рядку: (0,5б.)

А Навіть, нехай, немов, попід;

Б Майже, не, невже, лише;

В Посеред, а, хай, ні.

Г Атож, або, невже, щоб.


5.   Укажіть рядок, у якому всі слова з Не пишемо разом. (0,5б.)

А Не/легко, не/абияк, не/наче, не/щастя.

Б Не/ по-людськи, не/впинно, не/абищо, не/голосно, а тихо.

В Не/хтувати, не/щастить, не/чути, не/ставити.

Г Не/вишиті рушники, не/розмальована мною листівка, не/допоміг.


6.  Укажіть рядок, у якому всі вигуки пишемо через дефіс. (0,5б.)

А Ай/ай/ай! Ку/ку! Їй/Богу!     Б Ха/ха/ха! Го/ді! Ов/ва!

В Їй/бо! А/гов! Ге/й!                Г Їй/право! Тьо/х! Ну/ну


7. Зніміть риску, запишіть правильно: (1б.)

Із/за, з/поміж, за/для, з/посеред, з/метою, в/продовж, по/біля.


8. Записати в два стовпчики сурядні та підрядні сполучники: (1б.)

Що, аби, як, ніби, та, а, і, або, якщо, щоб, але, чи, хоч, коли, проте, ані.


9. Установіть відповідність між виділеними слова і частинами мови. (2б.)

1 Прийменник

А Дзвенять гаї, мов арфи, а день біжить, сміється

2 Сполучник

Б Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє.

3 Частка

В Ох, яка буря знялася на морі.

4 Вигук

Г Стрункі сосни велично впираються вершина ми в небо.



10.Складіть речення, використовуючи звуконаслідувальні слова. (1,5б.)

11. Складіть речення, використовуючи заперечну частку. (1,5б.)

12. Спишіть речення, поставте розділові знаки, випишіть службові частини мови, назвіть їх, розберіть як частину мови (2б.)

Василько підвівся обтріпуючись від снігу та побіг до саней.

ІІ варіант

1. У якому рядку всі прийменники пишуться через дефіс? (0,5б.)
А Із/за, з/під, з/попід, з/поміж, з/посеред.
Б З/поза, з/за, в/наслідок, по/при, не/зважаючи на.
В За/для, за/ради, по/серед, по/руч, в/наслідок.
Г Незалежно/ від, згідно/з, під/час, відповідно/до, з/понад.


2. Укажіть речення, у якому сполучник служить для поєднання однорідних членів: (0,5б.)

А Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала тінь від листя (П. Панч).

Б Сонця ще не було видно, хоч далекі шпилі вже рожевіли (М. Коцюбинський).

В Ліс шумів над ним тужливо, і плакав, і ревів (І. Франко).

Г Розчинилися двері, і через поріг переступила з повним відром Галя (А. Шиян).


3. Визначте, у якому рядку всі сполучники підрядні.

А Бо, тому що, оскільки, якби, дарма. Б Бо, та, проте, начебто, ніби.
В Але, мов, як, щойно, якщо. Г Хай, ні...ні, ледве, й, однак.


4. Укажіть речення, у якому вжито частку. 

А Ми зробимо перерву рівно на п’ять хвилин.  Б У небі рівно ліг слід від далекого літака. 

В Невже цей сніг розтане? Г Десь далеко чулися голоси. 


5. За значенням і вживанням частки поділяються на:
А Сурядності і підрядності; Б Модальні, заперечні, формотворчі;
В Похідні і непохідні. Г Складні та складені.


6. Визначте рядок, у якому всі вигуки пишуться через дефіс:
А О/хо/хо, ку/ку, дзень/дзелень, до/зустрічі; Б Ха/ха, цок/цок, ой/ой/ой, мур/р/р
В Тпр/у, тс/с, до/побачення, ал/ло; Г Оце/так, гей/гей, а/гов, ану/ну

7. Зніміть риску, запишіть правильно: (1б.)

Із/під, в/наслідок, з/поза, за/для, за/ради, на/відміну/від, з/понад.


8. Записати в два стовпчики сурядні та підрядні сполучники: (1б.)

Ніби, бо, як, щоб, що, однак, а, ані, та, або, якщо, коли, але, чи, хоч, проте.


9. Установіть відповідність між виділеними словами і частинами мови. (2б.)

1 Прийменник

А Якби не було мрії, праця втратила б свою привабливість.

2 Сполучник

Б Ой, як багато хотів поет знати.

3 Частка

В Птиці оселяться побіля ставу

4 Вигук

Г Хіба весна вже подолала зиму?



10.Складіть речення, використовуючи звуконаслідувальні слова. (1,5б.)

11. Складіть речення, використовуючи заперечну частку. (1,5б.)

12. Спишіть речення, поставте розділові знаки, випишіть службові частини мови, назвіть їх, розберіть як частину мови (2б.)

Собака лежав на животі витягнувши передні лапи та слухав.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

► Створити рекламу на тему «Службові частини мови» у формі мультимедійної

Презентації або рекламного буклету.









Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.