Конспект уроку Тема: «Українські народні традиції при виготовленні прикрас з бісеру».

Опис документу:
Бісерне рукоділля є частиною декоративно-ужиткового мистецтва. Учні, працюючи з ним, мають можливість знайомитися на заняттях з основами загальної композиції, особливостями структури візерунку, форми, кольору, поняттями ритму і симетрії. Працюючи з бісером, учні настільки захоплюються, що не помічають плину часу і здатні створити оригінальні композиції та інші вироби декоративно-ужиткового мистецтва.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок №3

Тема: «Українські народні традиції при виготовленні прикрас з бісеру».

Практичні роботи: «Виготовлення пасхальних яєць з бісеру».

Мета уроку:

Навчальна: забезпечити: засвоєння учнями знань про види народних прикрас та народні традиції при виготовленні виробів з бісеру; сформувати вміння розробляти сюжетні композиції та виготовляти пасхальні яйця з бісеру; дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної роботи і організацї робочого місця під час виконання робіт.

Розвивальна: розвивати охайність, уважність, точність при виконанні робіт,

художній смак.

Виховна: виховувати повагу до народних традицій.

Обладнання та матеріали: бісер різних кольорів, ножиці, клей ПВА, білі нитки, заготовка яйця, білий папір, малюнки та зразки готових пасхальних яєць, інструкційна картка «Робота на станку для бісероплетіння».

Міжпредметні звязки: образотворче мистецтво, художня культура.

Тип уроку: комбінований.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Перевірка присутності учнів, підготовленості їх до уроку.

ІІ. Виявлення знань та умінь учнів.

Для повторення пройденого матеріалу на попередньому уроці дітям пропонується гра «Блеф-клуб».

  1. Рослинний орнамент – це спрощене зображення рослинних елементів (+).

  2. Зооморфний орнамент складається із стилізованих зображень фігур людей (-).

  3. Антропоморфний орнамент поєднує зображення птахів і тварин (-).

  4. Композиція виробу залежить від призначення виробу та видів матеріалів (+).

  5. Композиційний центр може бути розміщений тільки в центрі виробу (-).

  6. Ритм композиції – це чергування однакових орнаментальних мотивів (+).

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Які народні свята ви знаєте? Які традиції українського народу повязані з цими святами? Які вироби декоративно-ужиткового мистецтва повязані з народними традиціями?

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Кожен народ прагне увійти до світової цивілізації зі своїм національним культурним здобутком. І, знаючи традиції свого народу і підтримуючи їх ми можемо не твльки зберегти, а й збагатитикультуру свого народу. Саме тому сьогодні на уроці ми познайомимося з історією писанкарства на Україні та навчимося виготовляти вирооби з бісеру.

V. Повідомлення теми уроку.

VІ. Визначення завдань для учнів на урок.

Учні повинні знати: історію писанкарства на Україні, символіку писанок, технологію виготовлення писанок з бісеру, правила безпечної роботи та організації робочого місця під час виготовлення виробів з бісеру на станку.

Учні повинні вміти: розробляти орнамент писанки, виготовляти писанку з бісеру, дотримуватись правил безпечної роботи та санітарно-гігієнічних вимог.

VІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Історія писанкарства на Україні (демонстрація презентації).

Одне з найпочесніших місць в скарбниці світової цивілізації належить писанкарсту. Традиція оздоблення звичайних курячих яєць сягає далекої давнини. До наших часів дійшов зразок, який, за свідченням фахівців, був виготовлений у Х сторіччі. Отже, ще тисячу років тому в Києві працював ремісничий цех, який виготовляв українські писанки з глини, котрі

експортувалися в інші країни.

Кожен регіон мав свій специфічний сюжетний стиль, свою неповторну своєрідність у писанкарстві. Ще до середини ХХ сторіччя майже у всіх селах України напередодні Великодня дівчата виготовляли своїм коханим обрядові подарунки – розмальовані природними барвниками яйця.

В Україні старші люди переказують таку легенду: начебто доля світу залежить від того, скільки писанок пишуть щороку до Великодня. Доки пишуть писанки, світ буде існувати, а коли цей звичай занехають, тоді зло у вигляді страшного диявола звільниться з пут і знищить весь світ. Живе цей звір під землею, прикутий до скелі ланцюгами. Щороку він посилає своїх слуг навколо світу, щоб ті підглянули, чи ще пишуть люди писанки і скільки. Коли впевнюються, що багато, то залізні пута міцно стискають диявола і він втрачає силу, бо людська любов і віра перемагає зло.

Рис. 1. Види пасхальних яєць.

  1. Символіка писанкарства.

Тематика писанкових орнаментів пов’язана з характером селянської праці, звичаями та обрядами оспівування Зеьлі, небесних світил, знарядь праці, природи, а також місцевою міфологією.

Учні знайомляться з малюнками символами, які використовуються в писанкарстві (інструкційна картка 1).

  1. Технологія виготовлення пасхальних яєць з бісеру.

Перш ніж виготовляти будь-який виріб необхідно чітко уявляти послідовність виконання робіт. Тому зараз ми розглянемо послідовність виготовлення пасхального яйця з бісеру:

  • створення орнаменту для виготовлення пасхального яйця;

  • підготовка яйця до роботи (інструкційна картка 2);

  • нанизування бісеру за малюнком;

  • виготовлення підставки.

VІІІ. Формування умінь та навичок учнів.

1. Практичні роботи:

А) Розробка орнаменту для виготовлення виготовлення пасхального яйця.

Б) Виготовлення яйця з бісеру та підставки.

2. Аналіз завдань практичних робіт:

- забезпечення необхідними матеріалами та інструментами;

- правила безпеки життєдіяльності, організації робочого місця й санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.

- самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками;

- контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів;

- поточний інструктаж (індивідуальний, груповий );

- самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

3.Підбиття підсумків практичних робіт:

а) демонстрація кращих робіт;

б) аналіз недоліків в роботах та шляхи їх усунення;

в) оцінювання завдань практичних робіт.

ІХ. Підведення підсумків заняття:

  1. З яким святом повязано писанкарство?

  2. Які знаки-символи використовують у писанкарстві?

  3. Як підготоувати яйце до роботи?

ІХ. Мотивація оцінок, виставлення їх у журнал, щоденники.

Х. Повідомлення про підготовку до наступного заняття.

ХІ. Прибирання робочого місця.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.