Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Виховні заходи з теми прав дитини. Практичні кейси
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку. Тема: Іван Світличний. Опрацювання віршів Івана Світличного «Півень – горлопан», «Слухала Лисичка Солов'я».

Читання

Для кого: 2 Клас

27.08.2019

635

14

0

Опис документу:
Тема: Іван Світличний. Опрацювання віршів Івана Світличного «Півень – горлопан», «Слухала Лисичка Солов'я». Мета: Ознайомити учнів із творчістю Івана Світличного. Формувати вміння читати різні вірші. Обладнання: портрет Івана Світличного, добірка його віршів. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виконала

Катюха Анна

Анатоліївна

Урок читання

Тема: Іван Світличний. Опрацювання віршів Івана Світличного «Півень – горлопан», «Слухала Лисичка Солов'я».

Мета: Ознайомити учнів із творчістю Івана Світличного. Формувати вміння читати різні вірші.

Обладнання: портрет Івана Світличного, добірка його віршів.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Хід роботи

І. Організація класу.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас.

Біля парти станемо чемно -

Хай мине час недаремно.

Будемо уважні і старанні всі,

Сядемо рівненько на місця свої.

Мовна розминка

1. Гра «Впіймай м’яч»

Вчитель називає прямі склади, а учень, який впіймає м’яч, називає обернений склад.

На – ан мо – ом зи – из

Ля – ял си – ис те – ет

Лу – ул ша – аш ко – ок

2. Гра «Слово розсипалось»

Ілхб, ликбуб, байником, соколок.

3. Мовно-логічне завдання

· золотий ланцюжок;

· золоте колосся;

· золоті руки.

  • Які словосполучення вжиті у прямому значенні? А які − в переносному?

4. Утвори пари слів

вовчик – тасечка

зайчик – водолази

качечка – воркотик

бобри – сіренький

котик – стрибайчик

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми познайомимось з творчістю Івана Світличного.

Іван Олексійович Світличний народився в селі Половинкине Старобільського району Луганської області 20 вересня 1929 року. Після закінчення середньої школи, в 1947 вступив на навчання на українське відділення філологічного факультету Харківського університету. Згодом, після закінчення університету, вступив до аспірантури Інституту літератури ім Т.Г. Шевченка. Навчався у відділі теорії, темою його кандидатської дисертації була теорія художнього образу.

Під час перебування в інституті літератури, опублікував ряд літературознавчих статей в періодичних виданнях.

Перший арешт 1965 р. та тимчасове помилування.

13 січня 1972 р. Івана Світличного було заарештовано. Вирок по звинуваченню в антирадянській пропаганді та агітації, що полягала у виготовленні та поширенні самвидаву, був – сім років таборів суворого режиму та п’ять років заслання.

Роки, проведені у тюрмах та виселках, підірвали здоров’я поета.

У жовтні 1992 року Івана Світличного не стало.

2. Читання тексту з читанки, уточнення значення слова поет.

  • Що дізналися про Івана Світличного?

  • Де він народився?

  • Які твори написав?

3. Читання вірша «Півень – горлопан».

Загадка

Що за птах людей боїться.

Не літає високо, а співає "Ко-ко-ко"? (півень)

Вслухайся в слова: півень-горлопан.

Кого ти уявляеш?

4. Опрацювання вірша «Півень – горлопан».

Півень – горлопан хвостатий –

Закричав на все село:

Гей, ви, соні, годі спати!

Гляньте, сонце вже зійшло.

Тільки хто того не бачив,

Тільки хто того не знав.

Сам він – соня, сплюх ледачий,

Сам проспав, а бучу зняв.

1. Читання вірша вчителем.

- Про що ви прослухали вірш?

Що закричав півень?

Як допомагають визначити ставлення автора до горлопана виділені слова?

Спробуйте дібрати до слів горлопан, сплюх, буча близкі за значенням слова.

Як ви розумієте вислів: бучу зняв?

2. Читання вірша в особах.

3. Читання вірша з читанки.

Вироблення інтонації звертання, інтонування речень.

5. Опрацювання вірша «Слухала Лисичка Солов'я».

Загадка

Хвіст пухнастий, хутро золоте,

У лісі живе, курей в селі краде.(Лисиця)

Загадка

Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну.

(Соловей)

1. Читання вірша вчителем.

Слухала Лисичка Солов'я.

Думала Лисичка: «Ну, а я?

Маю черевички

й шовкові спіднички.

Чим же гірша пісенька моя?»

Ти, Лисичко, хитра, та дарма.

Вбралася ти гарно, а німа.

Що ті черевички

й шовкові спіднички,

як у тебе голосу нема.

Якою ти уявляєш Лисичку?

Прочитайте, що поет говорить про спів Лисички.

Чи погоджуєтесь ви з його думкою?

У кожного свій талант. Як ти думаеш, чи не про це хотів сказати Іван Світличний?

2. Читання вірша в особах.

3. Ідучи за лініями, скласти прислівя

такай

яка

розмовонька

головонька

ІІІ.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Доповни словами вірш.

Слухала Лисичка Солов'я.

Думала Лисичка: «Ну, а я?

Маю .........

й шовкові ...........

Чим же гірша пісенька моя?»

Ти, Лисичко.........., та дарма.

Вбралася ти гарно, а ..........

Що ті ..........

й шовкові .............,

як у тебе голосу нема.

IV.Підсумок уроку.

Ви побували у палаці Поезії Івана Світличного.

Хто герої його творів?

Які риси характеру вони мають?

Над чим поет спонукає задуматись?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.