Конспект уроку "Тема 30 тижня навчання "Веселка"

Я досліджую світ

Для кого: 1 Клас

17.08.2020

1199

26

0

Опис документу:
Добірка вправ з теми " Веселка" для першачків НУШ розроблена вчителем початкових класів Білокурою І.М. ліцею №51 ім. І.Франка ЛМР. За програмою це 30 тиждень навчання. Розробка допоможе дітям швидше запам'ятати кольори веселки.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Білокура І.М., вчитель поч. класів ліцею №51 ім. І.Франка

30 тиждень .Тема : Веселка

1.Відгадайте загадку.

Дощ пройшов, через ставок

Перекинувся місток.

Кольорів у ньому сім,

Він подобається всім! (Веселка)

2. Назвіть кольори веселки.

Червоний

Оранжевий

Жовтий

Зелений

Голубий(блакитний)

Синій

Фіолетовий

3. Коли ви бачили веселку? Розкажіть. Як вона утворилася? (Досліди з веселкою).

4. Розучимо віршик про веселку.

Чапля осінь жде завзято,

Буде сани фарбувати.

Чи Омелько жити зможе без своїх фантазій?

Часто ослик жадав з’їсти багато (груду) солодких фруктів.

5. Давайте допоможемо Ослику -назвіть (доберіть) фрукти за кольором.(Можна добирати малюнки фруктів).

Червоний Оранжевий Жовтий

яблуко апельсин лимон

полуниця абрикос диня

вишня мандарин банан, слива, груша

черешня персик, черешня

Зелений Голубий Синій Фіолетовий

яблуко лохина слива аґрус

лайм виноград слива

авокадо

груша

виноград

6. Гра «Утвори веселку з нашого одягу»
Помічник дня або учень, якого вибрали лічилкою ,шикує дітей відповідно до кольорів веселки .Порахуйте, скільки веселок утворилось.
7. Вправа« Назви по – іншому» ( придумування нових слів)
Веселка – райдуга, кольоровка, колірка, фарбівка, …..
8. Вправа « З’єднай відповідний орган людини з веселкою»

9. Лабіринт «Дійди до веселки»

10. Вправа «Знайди зайву веселку»

11.Вправа «Хто швидше»

Двоє учнів розмальовують веселку з різних боків одночасно за сигналом вчителя.

12.Порядкова лічба.

Розгляньте малюнок і назвіть по-порядку кольори використовуючи порядковий номер. Наприклад, - червоний - один –перший.

Або, інший варіант. Діти з закритими очима витягають зі скриньки чи торбинки кольорову смужку. Вони мусять вгадати, який це колір, і запитують:

- Це другий по-порядку колір?

Йому відповідають так чи ні. Якщо так, то учень має назвати :Це жовтий колір.

13. Казка з торбинки .

- Зараз ми складемо власну казку про веселку. Діставайте предмет із торбинки , не заглядайте у неї, беріть те, що попаде у руку і продовжуйте казку.

Отож, одного літнього дня на небі з’явилася веселка…

( У торбинку можна покласти різні предмети: гумку, заколку, дзеркальце, іграшкове кошеня, зайченя, цукерку, тощо. Діти можуть витягати предмети і ставити питання Хто це? Що це?, а тоді продовжувати казку).

14.Викласти веселку з кольорових олівців, ниток для вишивання чи в’язання.

15. Вправа «Знайди когось»

Знайди когось…

хто бачив веселку

хто знає віршик про веселку

хто любить зелений колір

хто знає, чому з’являється веселка

хто робив веселку вдома власноруч

хто любить фіолетовий колір

хто знає як називається веселка по-іншому

хто любить жовтий колір

16. Як зробити веселку в себе вдома

Що вам для цього знадобиться:
- склянка води (приблизно на три чверті повна);
- білий папір;
- сонячний день.

Порядок дій:
1. Наповніть склянку водою приблизно на три чверті й візьміть аркуш білого паперу.
2. Потім попросіть дитину піднести їх до вікна. Можна також піти в інше місце, де теж є сонячне світло.
3. Далі нехай дитина утримує склянку води прямо над папером (обережно, щоб не розлити) і уважно спостерігає за тим, що відбуватиметься зі світлом.
4. Зверніть увагу дитини на те, як сонячне світло проходить через склянку води, заломлюється (згинається) та утворює різнобарвне зображення на аркуші паперу. Ну як? Вийшло?
5. А тепер запропонуйте дитині продовжити експеримент. Нехай вона спробує тримати склянку води на різних відстанях від паперу й під різними кутами до неї. Які вийшли результати? Ефект змінився?

Що відбувається?
І хоч зазвичай ми бачимо веселку в небі у вигляді кольорової дуги, вона може утворюватись і в інших місцях. Можливо, вам доводилось бачити веселку у фонтані або в серпанку водоспаду. А виконавши цей експеримент, вам вдалося отримати власну маленьку веселку просто у себе вдома.

Веселка утворюється, оскільки сонячне світло заломлюється (згинається), проходячи через краплі дощу. Те ж саме відбувається, коли сонячне світло проходить через склянку води. Воно заломлюється, розділяючись на червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий кольори. Ці кольори називаються кольорами спектра.

17. Знайди кольори веселки у таблиці.

Слова розміщені зверху вниз, знизу вверх, справа наліво, зліва направо, можуть перетинатися і ламатися.

м

с

г

ч

ч

с

ж

к

й

к

ф

і

о

л

е

т

о

в

и

й

я

р

л

ю

р

я

в

и

н

і

ф

и

у

ю

в

ю

т

с

е

ь

в

й

б

у

о

щ

и

ю

л

б

в

ю

и

у

н

ш

й

я

е

б

а

б

й

у

и

в

е

ю

з

о

я

ц

ц

к

й

ш

ж

н

а

р

17.Розфарбуй.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.