Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Порядок передавання документів на зберігання до архіву закладу освіти
»
Взяти участь Всі події

Конспект уроку "Сімейний спів" у 6 класі

Музика

Для кого: 6 Клас

27.02.2020

299

1

0

Опис документу:
Урок сімейного співу. Метою даного уроку є знайомство учнів з особливостями хорової музики, видами хорів, співочими голосами на прикладі кращих хорових колективів України. Вчити розрізняти на слух характерні ознаки звучання академічного та народного хору. Розвивати вміння моделювати різні типи вокально-хорової роботи. Тип уроку: урок поглиблення теми.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок сімейного співу. Музичне мистецтво.

6-й клас.

Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями хорової музики, видами хорів, співочими голосами на прикладі кращих хорових колективів України. Вчити розрізняти на слух характерні ознаки звучання академічного та народного хору. Розвивати вміння моделювати різні типи вокально-хорової роботи.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

План уроку.

1. Виконання духовного гімну українців «Боже великий,єдиний» муз.М. Лисенка.,сл. О.Кониського.

2. Мотивація до навчання «Сходинки» до творчої майстерні диригента-аматора:

2.1. Інтерактивна гра «Мікрофон»

2.2. Вікторина в групах

3. Основна частина

3.1. Презентації: «З історії становлення та розвитку хорової музики», «Хорові колективи Волині».

3.2. Творча майстерня.Розспівка (М.Леонтович «Щедрик» -- тема – триголосся. Українська народна пісня «Ой, полечко-поле»

3.3. Вокально-хорова робота «Тихо над річкою» - Робота над двоголоссям

4.Творча робота .

4.1. Інтерактивна гра «Диригент».

4.2. Міні-концерт хорових творів.

5. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Хід уроку.

  1. Учні виконують гімн « Молитва за Україну» (муз. М. Лисенка.,сл. О.Кониського)

2.Вчитель. Виконанням духовного гімну українців «Боже великий, єдиний» стало хорошою традицією розпочинати уроки музичного мистецтва в гімназії. До якого виду музики можна віднести виконаний нами твір ( До хорової музики) Здавна хорове мистецтво спонукало людей не тільки співати щось разом, але й зближувало їх духовно, вчило слухати, поважати і любити один одного. На таких високих почуттях ми зможемо не тільки слухати хорову музику, але й відвідати й попрацювати у творчій майстерні диригента-аматора. Чи готові ви до таких випробувань? Зараз наш гімназійний кореспондент поставить вам запитання, які його цікавлять. Прохання відповідати одним словом.

2.1. Інтерактивна гра «Мікрофон». Запитання :

а) Колектив виконавців-співаків кількістю 12 і більше осіб? (хор)

б) Хор, який співає прикритою манерою звучання? (академічний)

в) Хор аматорів? (народний)

г) Хор без супроводу? (а капела)

д) Хоровий колектив який складають чоловічі і жіночі партії? (мішаний)

е) Високий жіночий голос? (сопрано)

є) Низький чоловічий голс7 (бас)

ж) Хор який співає в один голос? ( унісон)

Вчитель. Проведене вами опитування дає підставу стверджувати, що ми можемо перейти до наступної сходинки – вікторини. Хочу запропонувати вам послухати уривки із трьох хорових творів. Попрацюємо в парах над характеристиками кожного музичного твору.

а) Дитячий хор «Лібера» -- «Голос ангелів»:

- дитячий хор;- із солістами;- дисканти;- хор із супроводом

б) муз.Д.Крижанівського.,сл. Т Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий»:

- народний; - мішаний;

- голоси – сопрано альт тенор бас;- із супроводом

в) муз. Д. Бортнянського Хоровий концерт « Не відверни мене під час старості»:

- а капелла;- академічний;- мішаний;- поліфонія

3.1. Вчитель. Проаналізувавши хорові твори, можна впевнено сказати, що хорове мистецтво – багатогранне і складне. ( Учні демонструють презентації)

а) «З історії хорової музики» Цікаво, що у Стародавній Греції хорова музика зародилася у театрах. ЇЇ першоосновою було декламування, яке змінювалося хором. Голоси співаків розрізняли за висотою звучання-регістрами. За часів Раннього Середньовіччя в кожній церкві були хори півчих. Відомо, що до епохи Відродження професійне хорове мистецтво було пов’язане тільки з церквою. У ранній хоровій церковній музиці був поширений «знаменний розспів». Замість нот вокальні хорові твори записували знаками — «знаменами» або «крюками». У XIV—XV ст. почав активно розвиватися багатоголосний спів. Мелодію, яку виконували співаки, назвали хоровою партією.Написання хорових партитур не змінилося до сьогоднішнього часу. З розвитком хорового мистецтва зароджуються жанри духовної хорової музики – кантати, ораторії, меси, хорові концерти,реквієми.

б) «Хорові колективи Волині»

Академічний хор «Оранта» Свято-Троїцького кафедрального собору. Ініціатором заснування на початку 90-х років був викладач Луцького педагогічного коледжу А. Головерса. Художній керівник колективу В.В.Мойсеюк. В репертуарі колективу духовні хорові твори Д. Бортнянського., А. Веделя., В. Барвінського., М. Березовського, хор неодноразово виступав із гастролями в багатьох європейських країнах.

Волинський академічний народний хор заснований в 70- роках. Художнім керівником протягом 30-ти років був композитор А.М. Пашкевич. Нині колектив очолює О. Стадник. В репертуарі хору – твори волинських композиторів, народні пісні тощо. Послухайте у виконанні Волинського народного хору повстанські пісні.

3.2. Вчитель. А зараз дозвольте запросити віх присутніх на репетицію хорів (учень-диригент розставляє учасників по партіях)

  • Розспівка -- «Щедрик» М. Леонтовича

  • Уривок з народної пісні «Ой, полечко-поле» -- спів в академічній та народній манері.

3.3.Робота над піснею «Тихо над річкою»: унісон, спів партій «морморандо», робота над двоголоссям, спів «а капелла», спів із супроводом.

4. Вчитель. Проведена нами репетиційна робота надає можливість запросити вас до концертної зали (учні виходять на імпровізовану сцену і виконують хорові твори :

а) М. Леонтович «Щедрик»;

б) Українська народна пісня « Ой, полечко-поле»

в) «Тихо над річкою» муз. П. Батюка, сл. С. Черкасенка.

г) «Дощик» муз. Б.Фільц.,

д) «Лілея і вітер» муз. М.Стефанишина,сл. Й.Струцюка.

5. Сьогоднішній урок –це справжній вернісаж хорового мистецтва. Адже ми з вами не тільки слухали та аналізували хорові твори, але й самі працювали над вокально-хоровими навичками, щоб гідно виступити на концертній сцені. В якій манері вам сподобалось співати краще – в народній чи академічній? (в академічній)

Домашнє завдання – створити фонотеку хорових творів духовного напрямку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили