Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події
  • Всеосвіта
  • Бібліотека методичних матеріалів
  • Українська мова
  • Конспект уроку розвитку комунікативних умінь з української мови для 7 класу на тему: «Складання й розігрування діалогів «Розмова з лікарем про стан здоров’я» з використанням безособових дієслів (лихоманить, нудить, не спиться та под.) ».

Конспект уроку розвитку комунікативних умінь з української мови для 7 класу на тему: «Складання й розігрування діалогів «Розмова з лікарем про стан здоров’я» з використанням безособових дієслів (лихоманить, нудить, не спиться та под.) ».

Українська мова

Для кого: 7 Клас

20.01.2021

462

46

0

Опис документу:
Урок розвитку мовлення спрямований на поглиблення знань і вмінь учнів складати й розігрувати діалоги відповідно до запропонованої ситуації спілкування; на вдосконалення комунікативної компетентності, реалізуючи ціннісний компонент - дбати про своє здоров'я.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект уроку розвитку комунікативних умінь з української мови для 7 класу на тему:

«Складання й розігрування діалогів «Розмова з лікарем про стан здоров’я» з використанням безособових дієслів (лихоманить, нудить, не спиться та под.) ».

Мета: навчальна допомогти: поглибити знання учнів про діалог, особливості його творення, мовного оформлення; використовувати правильно форми дієслів у мовленні; конструювати речення з дієсловами в усіх часових й особових формах;

розвивальна сприяти: вдосконаленню мовленнєвокомунікативних умінь складати діалоги відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної із власним досвідом; формуванню вмінь і навичок використовувати різні види реплік; дотриманні необхідної інтонації, логіки викладу думок;

виховна плекати: дбайливе ставлення до власного здоровя та до здоровя як до загальнолюдської цінності, дотримання здорового способу життя, мовленнєвого етикету.

Обладнання: наукові тексти, пам’ятка (спроектована на дошці).

Тип уроку: урок мовленнєвого розвитку.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Лінгвістичне спостереження:

Прочитайте текст. Який вид мовлення використовує автор? Зясуйте особливості побудови тексту.

  • Добридень, це служба підтримки користувачів? У мене тут комп’ютер не вмикається!

  • А клавішу на системному блоці натиснули?

  • Натиснула.

  • А штепсель у розетку вставлений?

  • Зараз візьму ліхтарик і гляну.

  • А ліхтарик навіщо?

  • Так світло ж у нашому будинку відімкнули…

З телефонної розмови

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Мозковий штурм:

  • Яку роль відіграє спілкування в житті людини?

  • Від чого воно залежить?

  • Як називається розмова двох і більше осіб?

  • Як називаються слова кожного учасника діалогу?

  • Як вести діалог?

  • У яких стилях мовлення найчастіше використовують діалог?

  • Які існують правила ведення діалогу?

  • Які правила ввічливої розмови ви знаєте?

V. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

Коментар учителя. Щодня ми спілкуємося з різними людьми: друзями, знайомими і незнайомими, батьками й учителями. Під час обміну думками ми повідомляємо якусь новину або відстоюємо власну позицію.

Яких вимог необхідно дотримувати, коли виникла потреба поділитися своїми думками, спостереженнями чи досвідом?

Колективна робота з пам’яткою (спроектована на дошці).

Прочитайте памятку, доповніть її власними міркуваннями:

ПАМЯТКА

  1. Оберіть тему розмови.

  2. Дотримуйте теми і мети спілкування.

  3. Не перебивайте співрозмовника.

  4. Обміркуйте аргументи, щоб заохотити партнера до діалогу.

  5. Під час розмови дотримуйте етикетних норм.

  6. Ставтеся з повагою до думки вашого співрозмовника.

Спостереження над мовним матеріалом (робота в парах):

Прочитайте текст мовчки. Дотримуючи відповідної інтонації, зачитайте уголос ті місця, які вас найбільше зацікавили. Визначте тип і стиль тексту. Відповідь аргументуйте. Назвіть дієслова, що вказують на здоровий спосіб життя.

Здоровий спосіб життя – це спосіб життєдіяльності людини, метою якого є формування, збереження і зміцнення здоров’я. Справедливо зазначає видатний український хірург Микола Амосов: «У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє через лінощі й жадобу, а інколи – і від нерозумності».

Серед потреб людини здоровя не завжди посідає перше місце порівняно з побутовими речами та іншими матеріальними благами.

У кожного – своя мотивація бути здоровим: хтось хоче бути гарним, струнким; дехто зважає на те, що для досягнення успішної кар’єри в певній професії треба бути здоровою людиною; для когось здоровя означає заощадження коштів на ліках, а для декого – це активне довголіття, радість повноцінного життя.

Настанова на довге здорове життя – важливий чинник здоровя. Якщо людина думає тільки про хворобу, «входить» у неї, не мобілізує внутрішні резерви, їй складно, а то й неможливо досягти певного рівня здоровя. Настанова на довге здорове життя допомагає зміцнити здоровя, а при потребі – перемогти хворобу.

Знаючи, що таке здоровя, які чинники впливають на його складові, що таке здоровий спосіб життя, спробуйте обрати життєвий шлях, що веде до здоровя.

Із енциклопедії

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Складання ситуативних діалогів усно (робота в парах) на тему:

«Розмова з лікарем про стан здоров’я» з використанням безособових дієслів (лихоманить, нудить, не спиться та под.) ».

Розігрування діалогів (робота в парах).

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення» (письмово):

Порівняйте свої міркування з пропозиціями однокласників. Зробіть висновки у формі діалогу.

  1. Складові здоровя – фізичне, психічне, соціальне…

  2. Фізично здорова людина – це людина, яка…

  3. Психічна складова здоровя пов’язана з емоціями…

  4. Соціальна складова здоровя виявляється…

  5. Духовна складова здоровя характеризується здатністю людини співпереживати…

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Скласти й записати діалог на тему: «Як покращити своє здоровя?», використавши дієслова-інфінітиви.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.