Конспект уроку "Професії наших батьків"

Опис документу:
Розкривається тема "Професій наших батьків" у інтегрованому курсі "Ядосліджую світ" нової української школи. Є опис цікавих ранкових зустрічей, дидактичних та рольових ігор. Проводиться робота в групах, парах,, колективно. Діти зайомляться з професіями своїх батьків відгадуючи загадки, малюють малюнки, практично знайомляться з професією бібліотекаря.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема 1 . Які бувають професії ?

Обладнання . Малюнок «Улюблена професія», фото дітей, гра «Пазли професій».

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1.Привітання Привітайтеся з учнями в колі, попросіть пригадати, представників яких професій вони устрічали останніми днями. Запропонуйте, нехай кожен по чрзі назве одну професію, з якою стикався нещодавно.

Запитайте, з представниками якої професії мають справу школярі? Пасажири? Покупці у крамниці? Відвідувачі театру? Пацієнти лікарні? Діти в дитсадку?

Можна запропонувати учням полічити, представників скількох професій вони побачили сьогодні вранці дорогою до школи. Як представники цих професій допомагають людям нашої громади?

2.Новини дня

Запропонуйте, щоб учень, який виконує роль «помічника вчителя», подав інформацію за допомогою слів, піктограми про дату дня, назву тижня, погоду, кількість присутніх.

3. Обмін інформацією

Покажіть учням фото, де граються діти і попросіть їх поміркувати про таке:

Чим займаються діти?

Які ролі діти виконують у грі?

З якою групою дітей вони хотіли б бути? Чому?

4. Оголошення теми тижня.

ІІ. Обговорення проблеми дня

1. Запишіть на дошці слово «професія». Запропонуйте дітям дати відповіді

на запитання:

Що означає слово «професія»?

Які професії відомі дітям?

Як люди обирають собі професії?

Чому одним цікаво те, що іншим видається складним чи нудним?

2. Попросіть дітей знайти назви професій посеред букв і позначити їх лініями внизу чи вгорі. Зверніть увагу дітей, щозакінчення одного слова є початком іншого.

Запропонуйте підкреслити літеру «р» у цих словах.

Чим займаються представники цих професій? Чим ця робота корисна?

3. Гра «Добери слова»

Трактор водить ...(тракторист).

Електричку...(машиніст).

Стіни фарбував ...(маляр).

Меблі вистругав ...(тесляр).

Пошту нам привіз ...(поштар).

Цілий день нам шиє ...(швець).

Хто все знає −... (молодець).

ІІ.Бесіда за малюнком «Улюблена професія:

Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує завдання роздивитися малюнок і

знайти якомога більше професій, даючи характеристику кожній із них.

Запитання до обговорення:

Хто нас стриже, використовуючи в роботі дзеркало та гребінець?

Як називається заклад, де він працює?

А як можна назвати людину, яка прийшла до перукарні?

(Клієнт.До речі, так називають кожну людину, яка отримує послуги: у перукарні чи

банку, в ательє, майстерні чикафе). Розкажіть, коли вам довелося бути клієнтом. Чи є правила, яких варто дотримуватися всім клієнтам? Які саме?

Хто нас лікує?

Які інструменти використовують під часмедичного огляду лікарі? Хто їхні

пацієнти?

Хто на роботі має справу з їжею? (кухарікондитер,пекар, а щепродавець, офіціант) Кого з них бачите на малюнку?

Чим подібні їхні професії, а чим різняться?

(Вони працюють у ресторані, обслуговують клієнтів.Але кухар працює на кухні, а офіціант –у залі. Кухар готує, а офіціант приймає замовлення, подає їжу та отримує оплату).

Яких умінь потребує кожна з цих професій? Які знаряддя праці потрібні ?

ІІІ. Читання/ слухання вірша Г. Джемула «Великий дім»

Попросіть учнів послухати/ прочитати вірш, зосередивши увагу на назвах професій.

Будівельник зводить дім,

і поселяться у нім

лікар, токар, агроном

диктор, тесля, астроном.

Скульптор,кухар, модельєр,

Тренер, космонавт, шофер.

Вчитель, льотчик, журналіст,

Ще й прославлений артист.

Ось який великий дім!

Місця вистачить усім !

Попросіть учнів назвати якомога більше професій, згаданих у вірші. До кожної професії треба добрати слова − назви дій, які виконують її представники.

Наприклад:(хто?)журналіст (що робить?) −зустрічається з людьми, запитує, слухає, міркує, придумує, пише;

(хто?) лікар (що робить?) −допомагає, рятує, лікує;

(хто?) кухар (що робить?) −смачно готує їжу, прикрашає страви;

(хто?) токар (що робить?) –виточує деталі;

(хто?) тренер (що робить?) –тренує спортсменів;

(хто?) тесля (що робить?) –виточує різні предмети.

ІV. Дидактична гра «Пазли професій» (робота в парах)

Ігрове поле складається з центрального малюнка і 4-х приєднаних до нього карток.

Перед початком гри потрібно картки від’єднати і перемішати. Потім учні в парах підбирають потрібні картинки до центрального малюнка й пояснюють, чому саме ці картинки вони обрали.

V. Рольова гра на відгадування професій, які гарантують нам безпеку

Обговоріть з дітьми важливість усіх професій, але зазначте, що існує певна категорія професій, представники яких щоденно ризикують, виконуючи свійпрофесійний обов’язок –дбати про безпеку.

Запитайте дітей, що це за професії? (військовий, поліцейський, пожежник,

рятувальник тощо).

Запропонуйте кільком дітям стати акторами й переконливо прочитати текст про

професію, яка стоїть на варті нашої безпеки, усі інші мають відгадати, представники

якої професії стоять перед ними.

Вітаю!

Я дбаю про вашу безпеку, діти.

Як тільки надходить команда, чергові за 20 секунд одягають спеціальний одяг. Наша форма унікальна, адже має захищати і від полум’я, і від води.

Приїхавши, ми розгортаємо спеціальні «рукави», приєднуючи їх до води, і спрямовуємо струмінь на вогонь. Іноді пожежу можна загасити за лічені хвилини. А от коли полум’я велике, боротьба триває кілька діб.Після ліквідації вогню керівник вартидоповідає по рації в пожежну частину результати операції, і ми повертаємось назад.Хоча наша робота на цьому не закінчується: маємо ще встановити причини займання та знайти винних, якщо такі є.

За яким номером, діти, телефонуватимете у разі пожежі? Так, 101. Важливо, що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть не маючи грошей на рахунку. Сигналнадходитьдодиспетчерської служби, де оператор визначає, яка пожежна частина найближча до місця пожежі, а також з’ясовує рівень небезпеки. Якщо горить контейнер для сміття, то досить буде й однієї машини –автоцистерни. Якщо зайнявся будинок, то як мінімум, виїжджають дві машини з різних напрямків (на випадок, якщо одна затримається десь у дорозі).

Діти відгадують професію за виконаною роллю.Зверніть увагу учнів, що українською ця професія звучить «пожежник», а не «пожежний», як часто чуємо по телебаченню.

Доброго дня, діти!

Я впевнена, що ви добре знайомі з моїми колегами, які працюють в дитячій

поліклініці. До мене звертаються у тих випадках, коли медична допомога

потрібна терміново. Наприклад, коли людина потерпіла під час аварії або

іншого лиха, якщо вона знепритомніла або відчуває гострий біль у серці. У

такому разі хворий або ті, хто поручіз ним, набирають «103». Важливо, що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть немаючи грошей на рахунку. На телефонні дзвінки відповідаю не я, а диспетчер вона збирає інформацію для виклику машини. Як ви гадаєте, що має дізнатися диспетчер? Отриману інформацію передають мені та водію, і ми негайно вирушаємо на допомогу.

Діти відгадують професію за виконаною роллю (лікар швидкої допомоги).

Добридень!

Я радо розповім про свою роботу! Всі люди мають жити за певними

правилами.От ми і стежимо, щоб ніхто їх не порушував. Тому нас ще називають правоохоронцями. На жаль, не всі люди законослухняні. Є й такі, хто завдає шкоди іншим: влаштовує бійки, краде, обманює, кривдить та ображає близьких, родичів, сусідів або незнайомих людей. Наша робота –захищати громадян від них, проте маємо й інші обов’язки. Стежити, щоб люди не порушували правила поведінки і дорожнього руху. Охороняти від злодіїв власність громадян.

Розповідати людям, як можна захистити себе і своє майно від злочинців.

Розшукувати та затримувати злочинців і доставляти їх до поліції. Шукати

зниклих людей –дітей і дорослих. Якщо ви відчуваєте небезпеку з боку

інших людей, якщо вас скривдили або збираються це зробити, якщо

незнайомець запрошує вас сісти до нього в машину чи піти за ним до парку, набирайте наш номер «102». Вам відповість диспетчер, а ми за кілька

хвилин будемо коло вас.

Важливо, що ви можете зателефонувати на цей номер з мобільного, навіть не маючи грошей на рахунку. Хто ми?

Діти відгадують професію за виконаною роллю(патрульний поліцейський).

Добридень, діточки!

Скажіть, будь ласка, чи знаєте ви, що щодня і щовечора, незалежно від

того, чи падає дощ, чи мете сніг, на варті вашого спокою стою я і мої

побратими. Кордони нашої країни дуже великі, тому нам важливо, щоб

їх охороняли відважні люди, які люблять Україну, сильні і винахідливі. Я вмію добре маскуватися, влучно стріляти, а ще за чергування проходжу понад десять кілометрів уздовж кордону. У мене є вірний друг –вівчарка Макс, який теж пильнує ваш спокій. Відгадайте, діти, хто я?

Діти відгадують професію за виконаною роллю (прикордонник)

ЗІМПРОВІЗУЙТЕ й зіграйте роль представника іншої професії, про яку тут не йшлося, а клас нехай відгадає, хто перед ним.

VI. Бесіда з патрульним поліцейським/ лікарем/ військовим/ пожежником про особливості їхньої професії.

Запросіть на зустріч представників «ризикованих» професій. Попросіть їх розповісти про найцікавіші моменти їхнього професійного життя, пограти з дітьми цікаві ігри і навчити чогось важливого, що знадобиться дітям у житті.

Запропонуйте дітям придумати цікаві запитання для гостей.

Наприкінці зустрічі спільне фото на згадку.

ІХ. Рефлексія.

«Щоденник вражень» про професії, які зацікавили.

Запитайте дітей про враження від спільної роботи, запропонуйте записати їх у вигляді «Щоденника вражень». Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.),малювати, створювати піктограми до теми. Час на таку письмову рефлексію –10 хв. (Бажано такий вид діяльності пропонувати щоденно, його мета -вправлятися у висловленні власної думки).

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.