Конспект уроку "Природа і здоров’я "

Опис документу:
Інтегрований урок з природознавства і основ здоров'я, який містить захоплюючу подоріж планетою здоров'я. Урок містить багато інноваційних методів та технологій. Заівдяки даному уроку учні легко зрозуміють, що найголовніше в нашому житті це здоров'я і його потрібно перегти.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Природа і здоровя (Слайд №1)

Мета: (Слайд №2)

  • ознайомити учнів з чинниками природи, що сприяють збереженню здоровя людини;

  • розвивати вміння використовувати природно-кліматичні фактори для загартовування організму;

  • виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання:

Капелюхи де Бона, план уроку, медіа проектор, комп’ютер, малюнки рослин.

Хід уроку:

І . Психоформула

  • Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. У багатьох настрій добрий, але є серед нас ті, кому чомусь сумно. Давайте піднімемо їм настрій.

  • Я дарую цю квітку…за те, що він…( діти передають по класу квітку один одному, кажучи комплементи)

  • Передайте тепер виразом обличчя свій настрій. Тепер бачу, всі задоволені, тому загальний наш настрій можна показати так:

  • (задоволення)

  • Я бажаю, щоб такий настрій був у нас до кінця уроку.

ІІ. Етап покладання мети

  • Діти, подивіться на дошку і прочитайте тему нашого сьогоднішнього уроку.

  • Чого ви очікуєте від цього уроку?

ІІІ. Етап проектування

(діти говорять, вчитель фіксує на аркуші паперу маркером біля дошки відповіді)

Етап організації виконання плану діяльності

  • А ось подивіться на план нашої роботи (слайд №3)

  1. Вправа « Очікування»

  2. Збір інформації

  3. Загадки

  4. Робота в групах (дискусія «За-проти»)

  5. Презентація роботи в групах, висновки

  6. Відпочинок

  7. Сюжетно-рольова гра

  8. Кросворд

  9. Робота з висловами (в групах)

  10. Робота в зошитах

  11. Підсумок

  • Послухайте вірш:

Поглянь, дитино, все довкола

Так щиро посміхається тобі:

І сонце, й небо, ліс і поле –

Ти теж у відповідь їм посміхнись.

Ти привітайся з днем чудовим,

З пташками, травами, струмочком голубим,

І знай: усе це є природа,

Її люби, примножуй, бережи!

  • Про що цей вірш?

  • Діти, а що незвичайного ви бачите на дошці? (кольорові капелюхи)

  • Так, вони допомагатиміть нам в роботі. Як? Ось білий капелюх (колір чистоти, правди, збора інформації) (Слайд №4) . Він допоможе вам зібрати всю необхідну інформацію.

Етап моделювання з елементами синтезу

  • Що ви розумієте під словом природа?

Ліс тварини сонце фізкультура загартовування

Море Природа повітря Здоровя чистота

Гори рослини вода харчування

  • А що ви можете сказати про здоровя?

  • А має відношення і до природи і до здоровя? (фактори 6 сонце, повітря, вода)

  • Давайте відгадаємо загадки: (слайд№5)

  1. Голуба хустинка, жовтий клубок, По хустинці качається, людям усміхається.

(Сонце)

  1. Чисте, напоєне запахом квітів.

Дихати без нього не можна…

(Повітря)

  1. Вона прозора, як сльоза,

І кольором, як бірюза,

На все вона спроможна,

Без неї жити не можна…

Тепер відгадайте, хто вона-

Ота звичайна рідина.

(Вода)

ІV. Дискусія, побудована на проблемній ситуації

  • А зараз звернемось по допомогу до капелюхів жовтогарячого та чорного кольору.

Одна команда бере жовтий капелюх (кольору сонця, переваги, позитивності) і готує повідомлення про корисний вплив природних факторів (сонця, води, повітря) на здоровя людини.

Друга команда бере чорний капелюх (колір землі, допомагає побачити негативне, шкідливе).

  • Ви повинні повідомити нам про шкідливість води, сонця, повітря. В яких випадках це відбувається?

(Робота в групах, обговорення, відповіді.)

  • А тепер візьмемо синій капелюх (кольору розмислів, знань) і зробимо висновки. Підсумуємо те, про що говорили.

V. Фізхвилинка

Добре те, що сонце світить! (руки вгору)

Добре те, що віє вітер! (коливання від вітру)

Добре те, що цей ось ліс (присід)

Разом з нами ріс і ріс! (повільно піднімаються)

Добре те, що в нашій річці (руки вперед, долоні назовні)

Синя, небрудна вода! (імітують плавання)

І мене матуся рідна (крокують)

Після школи зустріча! (плескають у долоні)

Добре гратися на дворі! (стрибають)

Добре вчитися у школі! (сідають за парти)

Добре плавати в ставу! (плавання)

Добре те, що я живу! (на себе і в гору)

VІ. Практична робота

  • Візьмемо зелений капелюх ( колір життя, нових ідей, досліджень).

  • У лісі, у полі , на городі нас оточує безліч рослин.

  • Де найбільше рослин? ( У лісі).

  • Чому ліс називають аптекою?

  • Дякую за висловлені думки! (На дошці записано, хто що сказав).

  • Прошу уважно подивитись маленьку виставу, яку нам приготували ваші товариші. По закінченні ви зможете вірно відповісти на запитання, які ви бачите на екрані. (Слайд №6)

Сюжетно-рольова гра

  1. Де була Марійка з дідусем?

  2. Що розповів дідусь про конвалію?

  3. Яку силу має деревій?

  4. Чому подорожник – наш справжній друг?

  5. Допоможіть Марійці відповісти на питання: «Чому ліс – це зелена аптека?»

Дійові особи: дідусь, Марійка, дідусь.

І дія

  • Дідусь, а Яринка в школі сьогодні сказала, що ліс – це зелена аптека.

  • Так, Марійка.

  • А чому?

  • Почекай, онучко, підемо в ліс, побачиш, чому.

ІІ дія

  • Подивись, Марійко, як гарно у лісі!

  • Дідусю, а яка це квітка?

  • Це духмяна, гарненька конвалія. З неї готують ліки для тих, хто хворіє серцем.

ІІІ дія

  • Придивляйся, Марійко, до квіток, до трав. Побачиш щось цікаве чи незнайоме – покажи мені.

  • Дідусю, а що це за дерево цвіте?

  • Це деревій цвіте. Він має цілющу силу. Обережніше ступай. По краях стежки росте подорожник. Ця рослина до стежок і доріг тулиться. Тому і зветься подорожником. Людині він справжній друг. Зупиняє кров, коли пораниш пальчик. Бачиш, як багато цілющих трав у лісі? Тепер розумієш, чому ліс називають зеленою аптекою?

(Відповіді дітей на питання)

VІІ. Розгадування кросворда (Слайд №7)

Але багато рослин нас оточує і на городі. Впізнаємо їх.

  1. Гарбуз 1. . а . . . .

  2. Кріп 2. . . . п

  3. Картопля 3. . . .т . . . .

  4. Перець 4. . е . . . .

  5. Морква 5. . . . к . .

  6. Капуста 6. . . . . . . а

VІІІ Робота з висловами (Слайд №8)

  • Їж по яблуку на день, лікар тобі не знадобиться.

  • Цибуля на столі – міцне здоровя.

  • Зелень на столі – здоровя на 100 років.

ІХ Робота в зошитах (Самостійно)

Х. Підсумок уроку

- Візьмемо червоний капелюх ( колір відчуття, емоцій)

- Що сподобалось? Які виникли почуття?

-А чи все відбулось очікуване? (Перевірка за слайдом №3)

- А як настрій? (Оцінювання за роботами в зошитах)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.