Конспект уроку "Прямокутник". Математика, 5 клас

Математика

25.06.2020

449

0

4

Для кого: 5 Клас
Опис документу:
Автор: вчителька математики ДЕНИСЕНКО НАТАЛЯ ОЛЕКСАНДРІВНА, Павлівська СЗШ Дніпропетровської області Васильківського району. Матеріал містить конспект уроку з теми "Прямокутник. Узагальнення і систематизація знань учнів". Математика, 5 клас.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

1516:22:48

Урок математики в 5 класі

Тема. П Р Я М О К У Т Н И К .

Мета: повторити і систематизувати знання учнів про прямокутник і квадрат, одержані в початковій школі; відпрацювати навички обчислення периметра прямокутника, квадрата; побудови названих фігур за допомогою лінійки; лінійки і транспортира.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань учнів.

Вислови на дошці:

«Натхнення потрібне в геометрії, як і в поезії»

(О. С. Пушкін)

«Єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування».

(Антуан де Сент-Екзюпері)

Х І Д У Р О К У.

І. Організаційний момент

Діти, сьогодні у нас на уроці гості – вчителі математики шкіл Васильківського району. Привітаймо їх.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вступна бесіда – 1хв.

Згадаймо, що вивчалося на минулому уроці. (Многокутники. Рівні фігури.)

Яка з геометричних фігур, зображених на рисунку є многокутником?

Демонструється рисунок О. С. Пушкіна (квадрат всередині кола).

Цей рисунок зроблений одним видатним поетом, поезію якого ви нещодавно вивчали на уроках зарубіжної літератури:

У лукоморья дуб зеленый,

Златая цепь на дубе том:

И днем, и ночью кот ученый

Все ходит по цепи кругом.

(О. С. Пушкін. «Руслан і Людмила»)

Із цим рисунком пов’язаний цікавий здогад поета про походження арабських цифр. Який саме – нехай це залишиться для вас таємницею, яку ми розкриємо сьогодні після уроків на виховному заході.

В одній із своїх статей Олександр Сергійович Пушкін написав: «Натхнення потрібне в геометрії, як і в поезії». Тож я разом із поетом бажаю вам натхнення у вивченні геометричних фігур.

Взаємоперевірка домашнього завдання (Робочий зошит з математики, 5 клас, № 119) – 1хв.

Яке письмове домашнє завдання ви на сьогодні виконували? (№ 119 – поруч з кожною фігурою побудувати фігуру, що їй дорівнює).

Які два многокутники називаються рівними? (Два многокутники називаються рівними, якщо вони суміщаються при накладанні.)

Як можна перевірити правильність виконання домашнього завдання? (За допомогою шаблонів(трафаретів) даних фігур на поліетиленовій обгортці для зошита).

Перевірте, будь ласка, домашню роботу у сусіда по парті за допомогою своїх шаблонів.

У кого є питання, зауваження щодо виконання домашньої роботи?

Усна вправа – 1хв

Яка з фігур на рисунку зайва? Поясніть, чому.

(Зайвий чотирикутник під №3, бо він не має прямих кутів)

Скільки градусів містить прямий кут?

Запитання для допитливих і спостережливих учнів, які поцікавилися додатковою інформацією, розміщеною на плакаті «Геометричні фігури»:

«Як називається зайвий чотирикутник?» (Паралелограм, а точніше ромб)

Із початкової школи вам знайомі назви двох перших геометричних фігур. Пригадайте їх (прямокутник і квадрат).

Ви також вмієте зображати ці геометричні фігури на папері в клітинку за допомогою лінійки, обчислювати периметр цих чотирикутників.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку, очікуваних результатів – 1 хв .

Сьогодні ви закріпите і розширите знання, одержані в початкових класах про прямокутник і квадрат та їх властивості.

Квадрат не є особливим видом чотирикутників, а є тільки різновидом прямокутника. Тому тему уроку можна записати одним словом: «Прямокутник».

Учні записують тему уроку.

По закінченню цього уроку ви повинні вміти будувати прямокутник і квадрат за допомогою лінійки і транспортира не тільки на папері в клітинку, обчислювати периметри названих фігур за означенням периметра многокутника і за формулами.

ІV. Мотивація – 2хв

Вчитель.

9 листопада – День української писемності і мови. Українською мовою написано багато чудових художніх творів. Одним із них є повість видатного українського письменника І.С.Нечуя-Левицького «Кайдашева сімя», яку ви вивчатимете в старших класах.

Герої цієї повісті весь час сваряться. З одного боку – стара Кайдашиха, яка живе разом із сином Лавріном і невісткою Мелашкою, а з другого – другий її син Карпо з невісткою Мотрею.

План із розмірами їх господарських ділянок зображено на дошці:

«Хати Кайдашенків стояли дуже близько одна коло одної, а їх городи були перегорожені тільки поганеньким тином…

Рову не було, і через тин почали скакати свині. На другий день у Карпів город ускочив Лаврінів кабан і порався в картоплі.

Мотря з дітьми загнала кабана в свій хлів та й зачинила.

Того ж дня Карпові діти одвязали коняку і почали їздити верхом по дворі. Коняка … хвицнула задніми ногами, та й скочила через тин у Лаврінів город. Поганенький тинок звився, як полотно, під кінськими копитами і поліг на городину. Коняка пішла пастись на Лаврінові буряки.

Мелашка й Кайдашиха взяли її за гриву з двох боків, завели в хлів та й заперли.

  • Нащо ви одвязали нашого коня та заперли в свій хлів? – крикнула Мотря.

  • Он глянь на тин! Це твій кінь звалив. Заплати три карбованці та оддай нашого кабана, тоді візьмеш свого коня, - кричала баба Кайдашиха.

  • Як то? За свого невірного гнилого кабана та ви взяли нашого коня! – репетувала Мотря.

  • То ваш кінь гнилий і червивий, а не наш кабан, - кричала Мелашка.

Молодиці підняли ґвалт на все село. Їх лайка дзвеніла, як дзвони на

дзвіниці, по всьому яру, доходила до діброви.»

Щоб ви порадили Кайдашевій сімї у вирішенні конфлікту?

Спробуємо допомогти таким чином: побудуємо їм новий паркан, щоб їхні кури, коні та свині не лізли в чужий город. От тільки як дізнатися, чи вистачить 195м сітки, щоб обгородити садибу, в якій мешкають Лаврін, Мелашка і стара Кайдашиха, та садибу, в якій живуть Карпо з Мотрею.

Висновок: для цього треба знайти периметри ділянок.

Проте зробимо ми це після того, як ви отримаєте деяку навчальну інформацію.

V. Систематизація знань учнів.

На попередньому уроці вам було запропоновано самостійно опрацювати вдома п.14 на сторінці 96 підручника математики для 5 класу(А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір).

Фронтальне опитування -1хв:

1. Що називається периметром многокутника? (Суму довжин усіх сторін прямокутника називають його периметром)

2. Індивідуальне та хорове повторення означень прямокутника, квадрата, властивостей їх сторін.

Перевірка засвоєння теоретичного матеріалу уроку:

Самостійна робота. № 125(1 – 5) – Робочий зошит, ст. 31. – 3 хв.

Перевірка за зразком на зворотній дошці (максимальна кількість балів – 5).

Повернемося тепер до розв’язування задачі «Кайдашевої сім’ї».

Ділова гра. Мозкова атака «Акваріум ».

(Інструкція)

1. Тема обговорення – «Прямокутник. Квадрат».

2.Визначається група осіб (5-7 чол.), які мають більше знань з даної теми ніж інші.

3. Стільці в класі розміщуються так, щоб ця група з 5-7 осіб знаходилась у центрі, а інші навколо.

4. За столом, у центрі сідають учасники групи – «риби», їхнє завдання – по колу висловити свою думку з даного питання.

5. Усі присутні в класі уважно слухають розмову в «акваріумі», записують незрозуміле, обдумують питання для того, щоб пізніше, коли ті, хто сидів за столом, припинять обговорення, висловити свою думку, поставити питання і т.ін.

Для роботи в «Акваріумі» запрошуються бажаючі учні, у яких є певні міркування з приводу того, як знайти периметри ділянок Кайдашенків.

Завдання - 2хв

Зніміть інформацію з рисунку до задачі («Кайдашева сім’я»).

Можливі висловлювання учнів:

  • На рисунку – два чотирикутники, оскільки мають по 4 кути.

  • Всі чотири кути кожної з фігур – прямі, тобто градусна міра взятого окремо кута – 90о. Отже, ці чотирикутники – прямокутники.

  • У другого прямокутника всі сторони рівні, тобто це – квадрат.

  • Сусідні сторони прямокутника а і b – це його довжина і ширина.

  • Протилежні сторони прямокутника рівні.

  • Периметр прямокутника дорівнює сумі довжин його сторін, або подвоєній сумі довжини і ширини прямокутника.

  • Периметр квадрата дорівнює сумі довжин всіх сторін, кожна з яких дорівнює а, або чотирьом а.

Можливі додаткові питання учнів:

  • Як знайти периметр квадрата, якщо на рисунку не позначено довжину сторони квадрата? (Сторона квадрата дорівнює ширині прямокутника, тобто 25 м )

Розвязання- 3хв( по два учні одночасно знаходять периметри прямокутника і квадрата різними способами – як суму довжин сторін і за формулолою). Треба діяти швидше, обираючи раціональний спосіб обчислення, доки Кайдашенки зовсім не пересварилися.

1) Рпр.= ===120(м)

(2-й спосіб: 25+35+25+35=120(м))

2)Ркв.=4а==100(м)

(2-й спосіб 25+25+25+25=100(м))

3) 120+100=220(м)

Виходить, що сітки для паркану не вистачить? Жаль, а так хотілося допомогти Кайдашевій сімї.

Так ми ж одну частину огорожі (тин, що розмежовує садиби) порахували двічі!

4) 220-25=195(м)

Відповідь: сітки для паркану вистачить.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Оскільки геометрія створювалася в Стародавній Греції, то назви багатьох геометричних понять мають грецьке походження.

Слово «периметр» грецького походження ( - навколо, - міряю).

На практиці дуже часто в житті доводиться знаходити периметри ділянок прямокутної форми. То зараз перевіримо, як ви самостійно вмієте це робити.

Інтерактивна частина (робота в малих групах):

інструктування – розповідь учителя про мету інтерактивної вправи,

правила, послідовність дій, кількість часу на виконання завдань,

критерії оцінювання – 1хв.

Працюючи в парах, поважайте думку один одного.

Сподіваюсь, що в цьому класі Кайдашенків немає.

Тож, працюємо під девізом: «Навчаючи інших, навчаюсь сам».

Тренувальна самостійна робота – 4хв.

Пропонується обєднатися у групи за назвами днів тижня: «Понеділок», «Вівторок», «Середа», «Четвер», «П’ятниця» (у кожній групі по 4 учні, в одній групі – 5 учнів).

Розв’язування парами задач із підручника на стор.100 – 101 :

«1 пара» - № 363 (1), «2 пара» - № 363 (2) і т.д.

В разі, якщо пара не справиться з завданням, вона може звернутися до іншої пари з свого варіанту за консультацією.

Перевірка. Учні, які першими виконали завдання, показують його вчителю, а потім перевіряють роботи інших, доки останній учень з класу не розв’яже задачу.

(Відповідь: «варіант 1» - 130 см, «варіант 2» - 32 дм).

Далі учні за першим варіантом виконують завдання другого варіанта, а учні за другим варіантом – завдання першого варіанту із наступною взаємоперевіркою між сусідніми парами.

Додаткове завдання:

Скласти парами і розвязати задачі, обернені до задач № 363 (1,2).

Розв’язання записуються на дошці.

Робота в групах «Дні тижня» - 3хв.

Колективне розвязування задачі № 368 – стор.101:

Квадрат зі стороною 12 см і прямокутник, одна із сторін якого дорівнює 8см, мають рівні периметри. Знайдіть невідому сторону прямокутника.

«Понеділок» - Складіть план розв’язування задачі.

  1. Периметр квадрата.

  2. Сума двох відомих сторін прямокутника.

  3. Сума двох невідомих сторін прямокутника.

  4. Невідома сторона прямокутника.

«Вівторок» - Яка з даних схем підходить до міркування над опрацьованою задачею?

а)

б)

в)

«Середа» - Який схематичний вираз підходить до розв’язання даної задачі?

  1. [∆∙⃞ – ( +)] : = відповідь

  2. [∆: + ( +)] : = відповідь

  3. [∆: – ( +)] : = відповідь

«Четвер» - Виберіть арифметичні дії, які використані при розв’язуванні задачі:

124=48(см)

12:4=3(см)

8+8=16(см)

48-16=32(см)

48+16=64(см)

32:2=16(см)

64:2=32(см)

«П’ятниця» - Виберіть вираз, який є розв’язанням даної задачі:

[12:4 + (8 +8)] : 2 =

[124 – (8 +8)] : 2 =

[12:4 – (8 +8)] : 2 =

Презентація результатів роботи: від кожної групи виходить представник із виконаним на аркуші паперу завданням. Він звітується про пророблену групою роботу.

Підсумок.

Практична робота – 2хв

1. Наведіть приклади предметів в нашому оточенні, які мають форму прямокутника або квадрата (одна з можливих відповідей – аркуш паперу).

Цікаві факти:

а)У Китаї ростуть дерева висотою 3-5м, що мають квадратний зріз стовбура.

б)У США виростили зерна кукурудзи квадратної форми. Вони не скочуються з тарілок під час вживання їжі в літаках.

в)Леонардо да Вінчі (1452-1519 р.р.) довів що тіло людини вписується в квадрат.

2. Усно знайдіть периметр даного прямокутника (аркуш).

3. Чому дорівнює градусна міра кожного з кутів даного прямокутника?

4. Перегніть аркуш так, щоб утворився кут, градусна міра, якого 45о.

5. Як називається лінія, яка поділила прямий кут навпіл? Що називається бісектрисою кута? (Промінь, який ділить кут на два рівні кути)

6. Яку геометричну фігуру отримаємо, якщо перегнути аркуш паперу по бісектрисі прямого кута та обрізати «зайву» частину прямокутника?

7. Чому дорівнює сторона утвореного квадрата? (Ширині прямокутника).

Знайдіть периметр квадрата.

8. Визначте, на скільки периметр прямокутника більший, ніж периметр квадрата.

9.Чому дорівнює сума кутів квадрата? (Сумі чотирьох прямих кутів – 360о)

Запамятайте це число – 360. Воно неодноразово ще зустрічатиметься нам на уроках математики. Так, наприклад, ми знаємо, що півколо містить 180о (показати за допомогою транспортира), оскільки величина розгорнутого кута – 180о. Якщо ж ми візьмемо два півкола, то вийде коло, в якому – 360о.

До речі, планета Земля обертається навколо Сонця за 365, а раз у 4 роки за 366 днів (числа, близькі до числа 360). Ніл розливається через такий самий термін, листочки на деревах зявляються через стільки ж днів.

11. Розріжте квадрат по лінії згину. Які фігури утворилися? (Трикутники)

Трикутник і його види ми вивчатимемо на наступному уроці.

Естафета – 3хв (по 7 чоловік у кожній команді).

Для вивчення наступної навчальної теми нам необхідно повторити види кутів та виявити вміння їх будувати за допомогою транспортира.

Повторюється правило визначення градусної міри кутів за допомогою транспортира:

«Транспортир являє собою шкалу, яка містить 180 поділок. Одна поділка на транспортирі відповідає одному градусу і позначається 1о.

Щоб визначити, скільки градусів містить даний кут, накладають на нього транспортир так, щоб вершина кута збіглася з центром транспортира, а одна із сторін кута пройшла через нульовий штрих транспортира. Тоді штрих на шкалі, через який пройде друга сторона, вкаже градусну міру (величину) цього кута».

Побудувати кути: 30о;45о; 60о; 90о; 135о; 120о; 150о.

Якого виду побудовані кути?

Взаємоперевірка.

За кожну правильну побудову – 1 бал. Оголошується команда-переможець.

Ігровий момент -4хв (Малюнки до задач виконуються на дошці і в зошитах, прямі кути будуються за допомогою креслярського кутника. Прямокутник і квадрат – нахилені).

1)А тепер всі погляньте на дошку: дано прямокутник, довжина якого більша за ширину у 2 рази. Заплющте очі і намалюйте цей прямокутник у своїй уяві.

Поки очі дітей заплющені, вчитель витирає всю фігуру, крім бічної сторони. Як поновити цю фігуру? (Виміряти ширину прямокутника і записати розв’язання задачі) – 2 бали.

2)На рисунку зображена одна із сторін квадрата - відрізок АD. Добудувати квадрат АВСD – 2 бали.

(Оцінювання роботи в зошитах: по 1 балу за кожну правильну побудову).

Перевірка засвоєння навчального матеріалу -10хв

Інтерактивна технологія «КАРУСЕЛЬ»

Ця модель сприяє одночасному включенню всіх учнів класу в активну роботу, наприклад, для інтенсивної перевірки обсягу і глибини наявних знань.

На уроці математики зручніше розподілити дітей за варіантами, тому що вони сидять парами. Учні, які сидять за першим варіантом, будуть нерухомі («бережок»), а учні, що сидять за другим варіантом – рухомі («річечка»).

За сигналом учителя учні другого варіанта переміщуються на одну парту через певний проміжок часу (з інтервалом 1 – 2 хвилини), який відводиться для їхнього спілкування між собою, так званих змінних пар. Один учень, «бережок», виступає у ролі вчителя, а другий учень, «річечка», переміщуючись, повинен отримати запитання (завдання) від першого, другого, третього, четвертого і т.п. учнів з варіанта «бережок». Отже, будь-який учень має побувати на кожній парті кожного ряду.

Ця схема виглядає так:

☻⇆☺78

☻⇆☺1 69

☻⇆☺2510

☻⇆☺3411

- учень, який залишається на місці («бережок»)

- учень, який пересідає до іншого співрозмовника («річечка»)

- вчитель

Після завершення роботи учні першого варіанта міняються місцями з учнями другого варіанта, тобто «бережок» переходить в роль «річечки» і дискусія продовжується.

Пропонуються завдання ( на звороті картки – зразок розв’язання, за яким, навіть слабі у знаннях учні, можуть перевірити роботу товариша):

І тур

1. Яка геометрична фігура називається прямокутником? Як називають сусідні сторони прямокутника? (1 бал)

2. Побудувати прямокутник із сторонами a=4см, b=2см. (1 бал)

3. За означенням периметра многокутника знайти периметр Р прямокутника зі сторонами a=4см, b=2см. (1 бал)

4. Знайти периметр Р прямокутника зі сторонами a=4см, b=2см за формулою. (1 бал)

5. Довжина а прямокутника дорівнює 4см, а його периметр Р дорівнює 12см. Знайти ширину b прямокутника. (1 бал)

6. Яка геометрична фігура називається квадратом? Чому дорівнює градусна міра кожного з кутів квадрата?(1 бал)

7. Побудувати квадрат із стороною а=3см. (1 бал)

8. За означенням периметра многокутника знайти периметр Р квадрата зі стороною a=3см. (1 бал)

9. Знайти периметр Р квадрата зі стороною a=3см за формулою. (1 бал)

10. Знайти сторону квадрата а, якщо його периметр Р дорівнює 12см.

(1 бал)

11. Квадрат зі стороною 3 см і прямокутник, одна із сторін якого дорівнює 4см, мають рівні периметри. Знайдіть невідому сторону прямокутника.

(2 бали)

ІІ тур

1. Який чотирикутник називається прямокутником? Яку властивість мають протилежні сторони прямокутника?(1 бал)

2. Побудувати прямокутник із сторонами a=7см, b=5см. (1 бал)

3. За означенням периметра многокутника знайти периметр Р прямокутника зі сторонами a=7см, b=5см. (1 бал)

4. Знайти периметр Р прямокутника зі сторонами a=7см, b=5см за формулою. (1 бал)

5. Довжина а прямокутника дорівнює 7см, а його периметр Р дорівнює 24см. Знайти ширину b прямокутника. (1 бал)

6. Яка фігура називається квадратом? Чому дорівнює сума кутів квадрата?(1 бал)

7. Побудувати квадрат із стороною а=6см. (1 бал)

8. За означенням периметра многокутника знайти периметр Р квадрата зі стороною a=6см. (1 бал)

9. Знайти периметр Р квадрата зі стороною a=6см за формулою. (1 бал)

10. Знайти сторону квадрата а, якщо його периметр Р дорівнює 24см.

(1 бал)

11. Квадрат зі стороною 6 см і прямокутник, одна із сторін якого дорівнює 7см, мають рівні периметри. Знайдіть невідому сторону прямокутника.

(2 бали)

VІІ. Домашнє завдання – 2хв.

Вивчити п.14 – стор. 96, повторити п.129(Види кутів, вимірювання кутів), а хто хоче знати більше – читайте цікаву інформацію на стенді «Сьогодні на уроці».

Виконати письмово завдання: № 362(завдання, що відповідає початковому й середньому рівням навчальних досягнень, № 367(завдання, що відповідає достатньому рівню навчальних досягнень), № 384(завдання, що відповідає високому рівню навчальних досягнень).

Малюнки до домашніх задач робіть охайно. Подивіться, будь ласка, на картину («Червоний квадрат». Казимир Малевич. 1916 р.). Чи зможете ви так гарно намалювати квадрат? А ще краще? Тож, якщо ви постараєтеся вдома і так намалюєте, то відразу станете знаменитими, бо ця картина – шедевр образотворчого мистецтва. Вона відома в усьому світі.

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. САМООЦІНКА РОБОТИ НА УРОЦІ - 2хв

У мене в руках «мікрофон», який надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Правила такі: говорити має тільки той, у кого «символічний мікрофон», коли хтось висловлюється, інші не мають права перебивати, щось говорити, викрикувати з місця.

Що ми робили на уроці?

Навіщо ми це робили?

Чи досягли ми мети, поставленої на початку уроку?

Підніміть, будь ласка, руки ті, хто всі завдання в групах виконував самостійно.

Хто з вас вносив вдалі пропозиції, ідеї, які враховувала група?

Хто надавав підтримку іншим членам групи?

Хто з повагою слухав думку своїх товаришів?

Чи задоволений кожен із вас своєю роботою на уроці?

ВИЗНАЧАЮТЬСЯ ТРИ УЧНІ, ЯКІ НАБРАЛИ НА УРОЦІ НАЙБІЛЬШУ КІЛЬКІСТЬ БАЛІВ, ЇХ ПРІЗВИЩА ЗАПИСУЮТЬСЯ НА ДОШЦІ.

Заключне слово вчителя.

Діти, ви сьогодні – молодці: добре попрацювали на уроці, багато чого навчились, допомогли Кайдашевій сімї, допомогли один одному в отриманні знань і досвіду спілкування.

Відомий французький письменник Сент-Екзюпері ­­– автор «Маленького принца» сказав: «Єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування».

Я бажаю всім і надалі тільки приємних і корисних спілкувань.

Дякую всім. До побачення.

Консультація в парах «Учитель – учень» (по чотири питання кожному) –

2 хв

Фронтальне опитування за малюнком і питаннями на дошці – 2 хв

1. Як називається многокутник, зображений на рисунку? Чому він так називається? (Фігура має 5 кутів, звідси і назва «п’ятикутник»)

2. Назвати і показати вершини многокутника.

3. Скільки сторін має цей многокутник? Назвати і показати їх.

4. Скільки кутів має многокутник?

5. Який кут називається прямим? Яка градусна міра прямого кута?

6. Який кут називається тупим?

7. Який кут називається гострим?

8. Які з кутів прямі? гострі? тупі? Показати їх на рисунку.

(Види кутів визначаються за допомогою креслярського кутника.)

Є така математична гра – « Танграм». Її ще називають «Головоломкою з картону» або «Геометричним конструктором». Квадрат розміром 8х8 см

з картону, пластику однаково зафарбований з обох боків, розрізають на 7 частин. В результаті утворюється 2 великих, 1 середній і 2 маленьких трикутника, квадрат і паралелограм. Використовуючи всі 7 частин, щільно притуляючи їх одна до одної, можна скласти багато різних зображень за зразками та за власним задумом.

Демонстрація вчителем зображення на фланелеграфі; діти називають фігури, з яких складено зображення спочатку один одному в парах, а потім вголос на прохання вчителя.

Шановні гості, наші п’ятикласники дарують вам від щирого серця свої роботи – зображення, складені з елементів «Танграму».

Всім учням вчитель додає за творчу роботу по 2 бали.

ЗАВДАННЯ.

Дано магічний квадрат (сума градусних мір кутів по горизонталях (у рядках), по вертикалях (у стовпчиках), по обох діагоналях (навскіс від вершини до вершини квадрата) однакова).

За даними таблиці знайдіть невідомі кути трикутника.

30о

80о

50о

Вказівка.

Скористатися тим фактом, що сума кутів трикутника дорівнює 180о.

Заповнення індивідуальних карток.

Прізвище, імя учня:

Види завдань

Кількість балів

  1. Виконання творчих завдань у групах:

самостійне виконання 3 б.;

колективне виконання 2 б.;

технічне відтворення 1 б.

  1. Самостійна робота:

самостійне виконання 3 б.;

колективне виконання 2 б.;

технічне відтворення 1 б.

3. Зауваження з приводу порушення дисципліни ( - 1 б.)

4. Загальна кількість балів за інтерактивну вправу.

5. Самооцінка діяльності учня на уроці

6. Додаткові бали

7. Оцінка вчителя

Додаткові бали розподіляються таким чином:

1. Актуалізація опорних знань – по 1 балу за правильну відповідь.

2. Обернена задача – 3 бали.

3. Задача на відтворення фігури – 2 бали.

4. Визначення кількості квадратів у завданні № 379 – 1 бал.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Математика

25.06.2020

449

0

4

Для кого: 5 Клас