Конспект уроку "Пряма мова.Розділові знаки при прямій мові"

Опис документу:
Мета: закріпити знання про пряму мову, формувати навички правильно інтонувати речення з прямою мовою, розставляти розділові знаки у реченнях з прямою мовою; розвивати логічне мислення, культуру усного й писемного мовлення, пам’ять, увагу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська мова 5 клас

Тема. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові (1 слайд)

Мета: закріпити знання про пряму мову, формувати навички правильно інтонувати речення з прямою мовою, розставляти розділові знаки у реченнях з прямою мовою; розвивати логічне мислення, культуру усного й писемного мовлення, пам’ять, увагу. (2 слайд)

Обладнання: підручник, інтерактивна дошка, дидактичний матеріал.

Тип уроку: урок закріплення вивченого.

ХІД УРОКУ

І.Актуалізація опорних знань учнів

1.Перевірка домашнього завдання

2. Бесіда з учнями.

- Що таке пряма мова? (3 слайд)

- Що таке слова автора? (4 слайд)

- Які розділові знаки ставляться при прямій мові? (5 слайд)

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Виконання вправ на закріплення вивченого.

1. Записати речення, визначити пряму мову й слова автора. Накреслити схеми речень, пояснити розділові знаки. (6 слайд)

- З-під кущика сміється колючий їжачок: “А хто з вас доторкнеться до гострих колючок?”

- “Хай буде так!” - сказав їжак.

- “Хи-хи-хи! Хи-хи-хи!”- реготали репяхи.

Давайте перевіримо: (7 слайд)

А : “ П ? “

П ! “ – а.

П ! “ – а.

2. Знайдіть помилку в поданих схемах. Перепишіть тільки ті схеми, в яких правильно поставлені розділові знаки. Усно складіть речення за цими схемами. (8 слайд)

А : « П». «П»,а

«П», : а А «П»

«П?»-А «П, -а,-п!»

3. Перепишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. (9 слайд)

- Я спитав у води Звідкіля ти прийшла І сказала вода З глибини джерела Я спитав у води В чому сила твоя І сказала вода В чистоті ручая.

- Ходить вітер і пита з болем Де поділо ти жита, поле.

- Скільки живе лелека у дядька Павла питаю.

Давайте перевіримо: (10 слайд)

- Я спитав у води: ”Звідкіля ти прийшла?” І сказала вода: “З глибини джерела!” Я спитав у води: “В чому сила твоя?” І сказала вода: “В чистоті ручая.”

- Ходить вітер і пита з болем: “Де поділо ти жита, поле?”

- “Скільки живе лелека?”- у дядька Павла питаю.

4. Списати речення, поставити розділові знаки. Накреслити схеми ( 11слайд)

Чому ти вириваєш сторінки з підручника питає вчителька маленького Борю.

А я не всі вириваю, тільки прочитані відповідає той.

Чому знов запитує вчителька.

Щоб помилково двічі не прочитати теж саме відповів Боря.

5. Давайте перевіримо(12 слайд)

Чому ти вириваєш сторінки з підручника?” - питає вчителька маленького Борю. “П?”-а.

А я не всі вириваю, тільки прочитані”,- відповідає той. “П”,-а.

Чому?”- знов запитує вчителька. “П?”-а.

Щоб помилково двічі не прочитати теж саме”,- відповів Боря. “П”,-а.

6. З яких творів взяті цитати? Виправте помилки, допущені авторами. (13 слайд)

- Ненечко! гукали вони одне поперед одного До нас у ліжко вскочило щось-таке, мов котик («Хуха Моховинка»)

- Господи стогнав він пробач мені мої гріхи. Я не хотів би покинути цей світ, не покаявшись…(«Хуха Моховинка»)

- Та це ж мене манить нечиста сила! Подумав переляканий дяк («Потерчата»)

- А таки розумна жінка моя господиня! Подумав про себе Домовик («Потерчата»)

- Приходить додому, а дочка його й питає Чого ви, тату, плачете («Мудра дівчина»)

- От пан вийшов на рундук та й питає Чого вам, люди добрі («»Мудра дівчина»)

ІV. Підсумок. Оцінювання.

V. Домашнє завдання.

З підручника “Українська література” випишіть 5 речень з прямою мовою, накресліть їх схеми.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
5
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!