і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Конспект уроку "Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Інтонація речень з відокремленими членами".

Конспект уроку "Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Інтонація речень з відокремленими членами".

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №RG889462
За публікацію цієї методичної розробки Ізергіна Наталія Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №RG889462
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Інтонація речень з відокремленими членами.

Тема 2. Любов до рідної мови

Мета. Дати поняття про відокремлені члени речення. Формувати вміння визначати їх у реченні, правильно інтонувати речення з відокремленими членами; національно свідому особистість, яка прагне до саморозвитку. Виховувати любов до української мови, поважливе ставлення та бажання спілкуватися рідною мовою, любов до природи, бережливе ставлення.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу

Обладнання. Роздатковий матеріал

План уроку

І. Актуалізація ЗУН учнів

1.1. Фронтальне опитування

ІІ. Повідомлення теми мети, мотивація навчальної діяльності учнів

2.1. Повідомлення вчителя

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

3.1. Спостереження над мовним матеріалом

3.2. Робота з правилом

3.3. Робота на картках

3.4. Конструювання тексту

3.5. Творча робота

3.6. Синтаксичний розбір речення

ІV. Підсумок уроку

5.1. Гра «Продовжи речення»

V. Оголошення і коментар домашнього завдання

Хід уроку

І. Актуалізація ЗУН учнів

1.1. Фронтальне опитування

- З якою темою ознайомилися на минулих уроках?

- Що так вставлені речення?

- Наведіть приклади.

- Де можуть знаходитися вставлені речення у реченні?

- Відповідно до цього, якими розділовими знаками вони виділяються у реченні?

- Як інтонуємо вставлені речення?

ІІ. Повідомлення теми мети, мотивація навчальної діяльності учнів

2.1. Повідомлення вчителя

- Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову тему. На уроці ми повинні навчитися правильно інтонувати речення з відокремленими членами речення і ставити відповідні розділові знаки. Отже, запишіть тему уроку: «Речення з відокремленими членами. Відокремлені другорядні члени речення. Інтонація речень з відокремленими членами»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

3.1. Спостереження над мовним матеріалом

- Запишемо речення:

Я розповім про листя, опалене в осіннім саду.

- Зробіть синтаксичний розбір речення.

- Чому ви поставили такі розділові знаки?

- Яким членом речення виступає дієприкметниковий зворот: головним чи другорядним?

- Яким другорядним членом речення виступає дієприкметниковий зворот?

- Що потрібно зробити для того, щоб визначити, яким членом речення виступає зворот?

- Від якого слова ставимо питання? Це означуване слово.

- У даному реченні цей зворот виступає відокремленим членом речення. Він набуває додаткового значення і стоїть після означуваного слова. Зворот виступає в ролі означення, але відокремлюватися можуть не лише дієприкметникові звороти, а й одиничні означення:

А небо світилося,темне і похмуре.

Вертаючись додому, Юхим з греблі побачив сина.

- Зробіть синтаксичний розбір.

- Чому поставили кому?

- Яким членом речення виступає дієприслівниковий зворот?

- Отже, який ще другорядний член речення може бути відокремленим?

У лісі, крім мене, є ще хтось.

- Визначте відокремлений член у цьому реченні. Яким членом речення він виступає?

- Отже, які члени речення можуть бути відокремленими?

- Проспостерігайте на прикладі цих речень, де можуть знаходитися відокремлені члени речення у реченні?

3.2. Робота з правилом

- Відкрийте підручники на с. 205 і прочитайте про те, як же інтонуються відокремлені члени речення і як вони виділяються на письмі.

- Так що таке відокремлені члени речення і як же інтонуються та виділяються вони на письмі.

- Які члени речення можуть бути відокремленими?

3.3. Робота на картках

Знайти відокремлені члени речення, назвати, виділити їх розділовими знаками, пояснити в якій частині речення вони знаходяться.

Богдан Хмельницький зустрічав послів, виконуючи встановлений в держав церемоніал.

Надісланий московському царю лист, був дуже коротким.

Генеральний писар, окрім керування справами канцелярії, мав право брати участь у дипломатичних переговорах.

Починаючи з Богдана Хмельницького, усі гетьмани України вели активне дипломатичне листування.

3.4. Конструювання тексту

Прочитайте текст. Чого не вистачає?

У поданий текст введіть вказані у довідці відокремлені члени речення, запишіть у зошит,поясніть розділові знаки.

Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання та впливу. Не може бути українського народу без української мови, барвистої, милозвучної. Мова є одним з основних джерел духовності, пов'язуючи покоління, вона зберігає й утверджує народ у часі й просторі. Вітаймо мову, створену народом, бо без неї під загрозою буде й наше існування. Чи може людина у повсякденному житті, виконуючи безліч функцій, обійтися без мови? Мабуть, ні. Саме тому ми повинні берегти та поважати мову рідного народу, мову нації, цілющу і дивовижну.

Зразок дидактичного матеріалу:

Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання та впливу. Не може бути українського народу без української мови (…). Мова є одним з основних джерел духовності (…) вона зберігає й утверджує народ у часі й просторі. Вітаймо мову (…) бо без неї під загрозою буде й наше існування. Чи може людина у повсякденному житті (…) обійтися без мови? Мабуть, ні. Саме тому ми повинні берегти та поважати мову рідного народу, мову нації (…).

Слова для довідки: барвистої, милозвучної, цілющу і дивовижну, виконуючи безліч функцій, пов'язуючи покоління, створену народом.

- Зачитайте написане.

- Визначте тему та ідею тексту. До чого спонукає нас написане?

- Чому у першому реченні між іменником «мова» та прикметником «найважливіший» є тире?

3.5. Творча робота

- Уведіть у речення подані відокремлені члени речення.

Довідка: окрім горобців, схотівши догодить обом, заквітчана ромашками, крім рідної землі.

3.6. Синтаксичний розбір речення

Поспішаючи додому, Сергій біг швидко і вправно.

Речення розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене відокремленим членом речення вираженим обставиною «поспішаючи додому».

ІV. Підсумок уроку

5.1. Гра «Продовжи речення»

- Відокремлені члени речення – це…

- Відокремлюватися можуть тільки …

- Відокремлені члени речення мають відтінок …

- Речення з відокремленими членами речення в усному мовленні виділяються так…

- На письмі відокремлені члени речення…

- На сьогоднішньому уроці я дізнався …

V. Оголошення і коментар домашнього завдання

С. 205 правило, скласти 5 речень з відокремленими членами речення у різних позиціях у реченні, щоб вони виконували різну синтаксичну роль.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7134
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    RG889462
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №RG889462
За публікацію цієї методичної розробки Ізергіна Наталія Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №RG889462
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти