Конспект уроку-подорожі: Що таке зоопарк?

Природознавство

Для кого: 4 Клас

29.06.2020

252

4

0

Опис документу:
ознайомити з різними видами тварин; виховувати екологічну культуру учнів, любов до твариного світу, спроможність на домомогу, любов і цікавість до читання книг про продивовижний світ тварин, птахів, риб.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Що таке зоопарк?

Цілі: ознайомити з різними видами тварин; виховувати екологічну культуру у учнів.

Обладнання: клітки з тваринами; велика картина на дошці; зображення тварин.

Хід уроку

I. Організаційний момент, повідомлення теми і цілей уроку

Сьогодні ми з вами поїдемо на автобусі в зоопарк. Хто знає, що очначаєт слово «зоопарк»? Так, це дім для тварин. Тварини тут знаходяться не в тісних клітках, а в просторих вольєрах. Люди постаралися, щоб тварини відчували себе як вдома.

Спустившись в підземну галерею, потрапляєш в дивовижний світ нічних тварин. Симпатичних, строкатих папуг, красенів пінгвінів і багатьох інших екзотичних пернатих ми побачимо в домі птахів. За життям дивовижних морських мешканців можна спостерігати в екзонаріуме.

II. Робота по темі уроку

Ось підійшов автобус до школи, парами входимо в автобус і з піснею «Нам цей світ заповідано берегти» відправляємося в шлях.

-Дітки! А для чого потрібні зоопарки? (Вислуховуються думки). А зараз ми повторимо правила поведінки в зоопарку.

1. Не шуміти, оскільки шум погано впливає на тварин.

2. Не підходити близько до кліток. А чому?

3. Не годувати тварин. Чому?

4. Не просовувати пальці в клітки до тварин. Чому?

5. Можна сфотографувати, замалювати тварину. Наш автобус зупинився. Ми увійшли до зоопарку, як красиво тут!

- Хто це у вольєрі перед вами? Відгадайте загадку.

Він плямистий, довгошиїй.

Шия довгих ніг довша.

Ходить важно, немов граф

Називається... (жираф). (Учні розглядають зображення жирафа.)

- Відгадайте ще загадку.

Хижак смугастий

Рудий і вусатий.

На кота схожий трішки

І нявкає, як кішка. (Тігр.)

Тигра ще називають владикою джунглів. Жовті і чорні смуги на тигровій шкурі допомагають тигру ховатися в очеретах і підкараулювати свою здобич. Тигри живуть в Індії, Індонезії, і Китаї. Уссурійські тигри - найкрупніші. Взимку уссурійський тигр проходить в день у пошуках здобичі понад 100 км.

- А це хто такий?

Спить зелена колода

У мул заплуталося воно.

У колоді велика паща

Зуби в пащі просто пристрасть.

Так, дійсно, це крокодил. Підходимо до клітки з верблюдом.

Бідний маленький верблюд:

Їсти дитині не дають.

Він сьогодні з'їв з ранку

Тільки два такі відра.

Підійдемо до наступної клітки (зображення лева з львятамі).

- Яким ви представляєте лева? (Швидкий, рухомий, красивий, стрімкий і т. д.)

Ви хіба не знаєте тата - Великого рудого лева? У нього важкі лапи. І кудлата голова. Він голосно кричить басом, І чутно його далеко. Він їсть за обідом м'ясо, А ми смокчемо молоко!

- Хлоп'ята, не затримуйтеся у кліток, проходимо далі. Хто ж знаходиться в наступній клітці, відгадайте.

Хитра шахрайка, Руда головка, Пухнастий хвіст - краса, А звуть її... (лисиця).

- Що ви знаєте про лисицю?

- Відгадайте ще одну загадку.

Не баранчик і не кіт

Носить шубу круглий рік.

Шуба сіра - для літа

Для зими - іншого кольору.

Так, це заєць. У нього багато ворогів: і вовки, і лисиці, і хижі птахи. Лапи у зайця широкі і пухнасті. Собаки по снігу його не наздоженуть. По заметах заєць біжить, як на лижах. Не такий вже він і боягуз цей зайчик. Коли на нього нападає орел, він лягає на спину і відбивається задніми ногами.

- А про якого звіра наступна загадка?

У ямі спить зимою довгої, Але трохи сонце стане гріти

У шлях за медом і малиною Відправляється... (ведмідь).

Говорять: незграбний, як ведмідь! Це неправда, Бурий ведмідь бьстрий, спритний і дуже сильний звір. Він наздожене лося, якщо потрібне підійметься на дерево. Ведмідь розумний. Уміє ловити рибу.

Зовсім поряд сидить в клітці гімалайський ведмідь. Він весь чорний, а на грудях білий трикутник, як серветка. У гималайського ведмедя дуже довгі кігті, щоб швидко лазити По деревах. Він любить їсти жолуді, дикі яблука, ягоди і горіхи Або забереться на черемху, наламає гілок і обсмоктує з них ягоди

Гімалайський ведмідь взимку спить не в барлозі, а в дуплі великого дерева. У дуплі народжуються ведмежата. Буває, спиляють в тайзі величезний кедр, привезуть в селище, а з порожнього усередині стовбура ведмідь вилазить.

А ось і білий ведмідь. Мешкає він в Арктиці, де на острові Врангеля відкритий заповідник для рідкісних тварин. Подивіться, який він пухнастий. Густа довга шерсть, широкі лапи, білий колір хутра - все це потрібне для життя на півночі. А чим харчується ; ведмідь? Звичайно, рибою, але іноді не проти поласувати і тюленем. Тюлені дуже незграбні на крижинах і стають здобиччю білих ведмедів.

Яких ведмедів ви ще знаєте? Чим вони харчуються? Як живуть? Чим відрізняється білий ведмідь від бурого? Пра вільно, розмірами, і вони по-різному харчуються.

На острів Врангеля приходять ведмедиці з різних куточків Арктики. Щороку тут налічується близько 250 барлогів, в яких у ведмедиць з'являються на світ малюки.

Хлоп'ята! А це хто? Так це ж моржі. Вони схожі на тюленів, набагато крупніше за них.. Бачите, як мало стало тварин на півночі. Завдання всього людства - зберегти їх.

ІІІ . Закріплення вивченого

А зараз пограємо в гру. Ми бачили різних тварин. Які тварини вам найбільше сподобалися? Я перерахую тварин, а ви назвете ту букву, яка позначає звук, з якого начинаются слова.

Лев, заєць, зебра, лисиця, тигр, їжак, крокодил, ведмідь, бобер, жираф.

Ми познайомилися з багатьма звірами, а зараз переходимо в екзонаріум. Яких тільки тут риб немає! Ось ця риба летюча і вірш про неї склали.

Я стрибуча, я летюча

Відлетіла б за хмару я.

Так скучила б незабаром -

До того люблю я море.

Є ще тут одна дивовижна риба.

Яка це риба, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку

Люд морський стривожений
Меч пливе без піхов. (Риба-меч.)

Іще загадка.

В глибині, де тиша лягла,

Море штопає голка. (Риба-голка.)

- Яких дивовижних риб ви ще знаєте?
Це електрична риба, ставрида, скумбрія, камбала, окунь
та інші.

А це восьминоги, зараз ми почуємо, якого кольору бувають вісь
міноги (вірш читає наперед підготовлений учень).

Жив восьминіг з своєю осьміножкой,
Було у них осьміножков трішки.
Всі вони були різного кольору.
Перший - зелений, другий - фіолетовий,
Третій як зебра весь смугастий,
Білі обидва - четвертий і п'ятий.
Шостий - темно-синій від носа до ніжок,
Жовтий-прежелтый сьомий осьміножек
Восьмої - немов стигла ягода - червоний
Словом, не діти, а тюбики з фарбою.
Добігає кінця наша дивовижна екскурсія в зоопарк. Про звірів написано безліч цікавих книг..

- А які книги про звірів, птахів, риб, комах ви вже читали?

- Що вам найбільше запам'яталося з цих книг?

IV. Підсумок уроку .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.