Конспект уроку "Перпендикулярні прямі. Побудова перпендикулярних прямих"

Опис документу:
Сформувати уявлення учнів про зміст поняття «перпендику¬лярні прямі» та спосіб їх позначення; виробити вміння розпізнавати перпендикулярні прямі на рисунку та будувати з допомогою косинця пряму, перпендикулярну до даної, що проходить через точку: а) на пря¬мій; б) поза прямою.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок№ 133

Математика 6 клас

Тема уроку. Перпендикулярні прямі. Побудова перпендикулярних прямих

Мета уроку:

Навчальна: сформувати уявлення учнів про зміст поняття «перпендикулярні прямі» та спосіб їх позначення; виробити вміння розпізнавати перпендикулярні прямі на рисунку та будувати з допомогою косинця пряму, перпендикулярну до даної, що проходить через точку: а) на прямій; б) поза прямою.

Розвивальна: розвивати навички роботи з креслярським приладдям, математичну мову, вміння працювати в групі, парі, увагу, наполегливість у здобутті знань та вмінь.

Виховна: виховувати охайність у записах та побудові, поважати думку іншого, культуру спілкування.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: креслярські прилади, презентація, проектор, комп’ютер

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати на роботу

II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Назвіть геометричну фігуру, зображену на рисунку:

  1. Визначте вид кутів, зображених на рисунку:

  1. Назвіть точки, що лежать на прямій а,і точки, що не лежать на ній;
    прямі, які перетинають пряму
    а, і точки перетину.

III. Мотивація навчальної діяльності

Під час виконання усних вправ учні вже повторили, що однією з груп об'єктів, що вивчає математика, є геометричні фігури з їх властивостями, а також відношення між ними. Тому вчитель констатує цей факт і наголошує на тому, що однією з основних геометричних фігур є пряма і основні відношення між прямими ми й будемо вивчати протягом кількох наступних уроків.

IV. Формування знань

Основна дидактична мета уроку — домогтися, щоб учні знали:

а)означення перпендикулярних прямих;

б)одну із властивостей перпендикулярних прямих;

в)за допомогою якого інструменту будуємо перпендикулярні прямі;
та вміли:

а)зображувати та позначати перпендикулярні прямі;

б)знаходити на готових рисунках пари перпендикулярних прямих(на око та за допомогою косинця);

в)будувати пряму, що перпендикулярна до даної і проходить черездану точку, що лежить або на даній прямій, або поза нею.

Конспект 35

Перпендикулярні прямі

1. Прямі а і b— перетинаються в точці 0, тобто мають одну спільну точку 0:

2.Прямі аibперетинаються в точці 0 і утворюють прямий кут, тому прямі а і bперпендикулярні (ab).

3. Якщо ab, то всі кути: l = 2 = 3 = 4 = 90 ° (прямі)

4. Якщо abі відрізки АВ і СD лежать на а і bвідповідно, то ABCD:

а)

б)

в)

5. Щоб побудувати пряму, перпендикулярну до даної, можна користуватися косинцем:

а) Якщо точка A лежить на прямій а. б) Якщо точка А не лежить на прямій а.

V. Закріплення знань. Вироблення вмінь

Усні вправи (робота з готовими рисунками)

  1. Які з прямих, зображених на рисунку 1, перпендикулярні? (Встановіть це спочатку «на око», а потім перевірте себе за допомогою косинця.)

  1. На рисунку 2 ABCD— прямокутник. Які з прямих АВ, ВС, CD, AD— перпендикулярні? Які відрізки перпендикулярні? Назвіть перпендикуляри до прямих АВ, ВС, CD, AD.

Письмові вправи

1467, 1470, 1471, 1473, 1475

VI. Підсумки уроку

Учитель. Я побудувала на дошці пряму і перпендикулярну до неї пряму. На перпендикулярній прямій позначила точки А та В, а на даній прямій – точку С (див. рис. 3).

Потім учитель витирає прямі, зберігши зазначені точки (рис. 4), і пропонує учням поновити попередній рисунок, користуючись косинцем.

VII. Домашнє завдання

§ 51 – опрацювати, №№ 1465, 1468, 1469, 1472.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн