Конспект Уроку "Оскар Уайльд "Хлопчик-Зірка".Еволюція головного героя.

Опис документу:
Прослідкувати за еволюцією Хлопчика-Зірка. З'ясувати причини зміни поведінки героя. Продовжити роботу над вивченням головнї думки твору. Розвивати вміння характеризувати персонаж. Узагальнювати прочитане. Робити висновки,вміти розв'язувати проблемні питання. Виховувати любов до матері, як головної цінності життя. Використання інтерактивних форм роботи та групових форм роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного

героя

Мета: формування предметних компетентностей:

прослідкувати за еволюцією образу Хлопчика-Зірки, з’ясувати причини зміни поведінки героя, продовжити роботу над визначенням головної думки твору;

розвивати вміння характеризувати персонаж, узагальнювати прочитане, роботи висновки, вміння розв’язувати проблемні питання;

виховувати любов до матері як визначеної цінності життя, як основи духовної краси людини;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів; комунікативної: формувати навички спілкування в колективі та толерантне ставлення до думок та почуттів інших; інформаційної: розвивати навички роботи з книгою; загальнокультурної: виховувати естетичний смак та читацькі інтереси учнів.

Обладнання:учнівські малюнки,ілюстрації до твору дітей та Д.Гордєєва, фрагменти з фільму, плакати з виразами,музика М. Рибнікова «Зустріч» (до фільму «Зоряний хлопчик»), квіточки.

Тип уроку: поглибленої роботи над твором.

Хід уроку

Чини з людьми так, як ти хотів би,

щоб вони чинили з тобою

Біблія

І. Організаційний момент.

Хочу подарувати вам усмішку.

Діти, один до одного , будь ласка, поверніться.

Доброзичливо та щиро усміхніться.

У світ казковий і прекрасний час вирушати нам.

До уроку всі готові? Можемо розпочинати. Нехай наша робота буде плідною.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Експрес-опитування

  • Дати визначення поняття « казка».

  • Які види казок ви знаєте?

  • Що лежить в основі літературної казки?

  • Гра «Ланцюжок». Назвіть найвідоміших авторів літературних казок.

III. Перевірка домашнього завдання, відтворення та корекція опорних знань учнів

1.Робота з картками.

Заповніть анкету письменника.

І варіант Слайд №3

Народився О. Уайльд ___ жовтня ____ року в місті ____________ у чудовій сім’ї. Його батько, сер Вільям був відомим _______________, до того ж любив мандрувати і приносив у будинок багато старовинних речей. Маму письменника звали Франческа, вона теж гарно писала _______ і ___________. До ___ років майбутній письменник здобував освіту _______. Потім навчався в _____________ _______ Партора. Середню освіту О. Уайльд здобув у ____________ коледжі, який закінчив із _______________ медаллю.

ІІ варіант Слайд №4

Відзнака дала йому можливість втупити до найпрестижнішого _____________ університету.

Ім’я О. Уайльда назавжди увійшло до золотої книги Оксфорда. Уже тоді майбутній письменник почав замислюватися над призначенням _____________ у світі. Він понад усе цінував ___________, вважаючи, що вона здатна облагородити та одухотворити життя.

Отримавши в _________ році ступінь бакалавра мистецтв, він почав самостійне життя в Лондоні.

У 1888 році вийшла друком збірка письменника «_________________ ______», а в 1891р. – збірка «____________ _______»

2. Гра «Лови помилку»

  • «Оскар Уайльд – відомий французький композитор» - (англійський письменник)

  • «Літературному таланту та смаку він завдячував своєму учителеві». (Своїм батькам)

  • «Уайльд був автором збірки «Шипшиновий будиночок».(«Гранатовий будиночок»)

  • Яблуко- це один із традиційних символів християнської віри: страждання, відродження, восресіння.(Гранат)

  • «В своїх казках він створював світ жахіть».(Краси)

3. Перевірка письмового домашнього завдання Слайд №5

«Порушена послідовність» - на слайді

•       Зустріч із жінкою-жебрачкою

•      Дроворуби у зимовому лісі

•       На службі у злого Чаклуна

•       Допомога прокаженому

•       З небес упала зірка

•       Дроворуб забирає до себе Хлопчика-Зірку

•       Хлопчик-Зірка стає потворним

•       Зустріч з лісовими мешканцями

•       Звільнення Зайця

•       Хлопчик-Зірка правив недовго

•        Зустріч з матір'ю і батьком

•       Хлопчик-зірка знову гарний

Дякую. Продовжуємо перевірку вивченого.

4. Музей загублених речей

Запрошую вас до музею загублених речей.

На столі розкладено 10 предметів. Виберіть 6 з них , що мають відношення до казки ( нарцис, камінь , жаба, змія, монета, зайчик)

Отже , я гадаю ви добре опанували зміст казки і готові завершити роботу над казкою, поговоривши про перетворення головного героя.

ІV. Підготовка до сприйняття нового матеріалу ( запис дати і теми уроку).

Письменник писав: «Усі ми ходимо по багнюці, але деякі з нас дивляться на зірки»

Кажуть, що кожна зірочка – це чиясь душа. Народна символіка кваліфікувала «зорі – то як діти сонця і місяця, то як запалені Богом свічки на честь народжених людей».

Як не згаснути , живучі на землі. Як залишити по собі слід , про який будуть згадувати інші..

Що найголовніше у житті… Про це піде мова на нашому уроці.

V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

Робота над образом Хлопчика-зірки (на екрані слайд із зображенням хлопчика - зірки, ілюстрація Д.Гордєєва)

  1. Створення кластеру зі словом «зірка».

Яскрава Небесне світило

Гарна

Казкова Чарівна

Фантастична

2.Портерт головного героя, аналіз вчинків.

Хлопчик-Зірка був красивим як небесне світило. Але ж він людина. А це значить, що він повинен бути найкращим, справжньою зіркою, від якої людям світліше.

2.1 Робота з підручником.

  • Як Хлопчика-зірка зявився на землі? А чому саме він впав з неба?(«З небес упала дуже яскрава зірка. Вона зісковзнула з неба, оминаючи інші зірки на своєму шляху…»)

  • Зачитайте портрет героя. Які риси характеру підкреслює автор у зовнішності героя? (с.108).

Що символізують квіти, з якими автор порівнює Хлопчика-Зірку?(квітка-символ краси).

Троянда-краса, кохання, розкіш, розніженість.

Фіалка-ніжність, доброта.

Нарцис-самозакоханість, себелюбство.

Схема 1

Схема 2

  • Чому завжди йде порівняння з квіткою «нарцис»?(бо у переносному значенні нарцис - с.119-самозакохана,егоїстична,байдужа до інших людина).

2.2. Бесіда за питаннями.

  • Хлопчик-зірка ріс й виховувався вкупі з дітьми Дроворуба, їв і пив з ними за одним столом і грався разом з ними. Чому став іншим? Розкажіть про вчинки героя (до зустрічі з матір’ю) та про які риси характеру вони говорять?

Розкажіть, як спілкувався Хлопчик-Зірка з

-дітьми Дроворуба та сільськими дітьми

-як поводився з тваринами (Кріт, Коноплянка, Білочка)

-нужденними, каліками

Охарактеризуйте його поведінку.

Чи відповідають його зовнішні якості моральним?

Висновок. Врода обернулася йому на шкоду, бо ріс він гордим, себелюбним і жорстоким. Хлопець був заворожений своєю казковою красою та насміхався й глузував з нещасних та безпомічних.

2.3. Аналіз епізоду «Перша зустріч хлопчика з матір’ю»

Виразне читання діалогу Хлопчика-Зірки з матір’ю (жебрачкою) у будинку Дроворуба.

  • Яка з рис характеру Хлопчика-Зірки є, на вашу думку, найстрашніша? Чому? (зневажливе ставлення до матері)

Це остання крапля у показі негативних рис характеру головного героя.

Давайте побудуємо сходинки поганих рис Хлопчика-Зірки.

*егоїстичний

*жорстокий

*пихатий

*злий

*грубий

*самозакоханий

*невдячний

Словникова робота

Деградація-рух назад, поступове ,погіршення, втрата певних властивостей.

  • Проблемне запитання

Чому Хлопчик -Зірка був покараний саме втратою вроди, а не іншим покаранням?

Чи усвідомив він свій гріх? («Це, певне, така мені кара за мій гріх. Адже я відмовився від рідної матері й прогнав її геть, я посоромився її і вчинив жорстоко з нею. Тепер я піду й шукатиму її по всьому світу і не знатиму спочинку доти, доки не знайду її. с.111

Чи мала тепер для нього значення втрата вроди? (Ні, він зрозумів, що нещастя є йому покаранням, і цей Хрест потрібно нести самому. Тому він відмовляється від підтримки наймолодшої доньки Дроворуба. Він повинен сам заслужити прощення у своєї матері. )

    1. Поетична хвилинка

Вірш « Яке найкраще слово в світі»
Яке найкраще слово в світі?
Раз мудрий хтось спитав в людей.
„ Здоров’я ,
“– відповів недужий.
„ Ні, молодість, “– сказав старий.
„ Найкраще – хліб, “– жебрак говорить.
„ Перемога “– відповів солдат.
„ Найкраще воля, “– раб промовив.
„ Ні – правда!“– вигукнув мудрець.
Аж тут озвався несміливо
Сирітка, ще малий хлопчак:
„ Найкраще в світі слово – мама!“
І всі сказали: „ Мама?! Так!!!“

Фізкультхвилинка

Руки вгору- літературна казка

Оплески-народна казка

(«Панчатантра», «Фарбований Лис», «Соловейко», «Непохитний олов’яний солдатик», «Пензлик Маляна», «Момотаро», «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»).

    1. Словникова робота

Еволюція – переоцінка життєвих явищ, своїх дій та вчинків. Зміна особистості на краще.

    1. Бесіда

-Розкажіть, як герой шукав матір?

-Чому він «ніде ніколи не зустрів ні любові, ні доброзичливості, ані милосердя»? («Світ повівся з ним так само, як він чинив у дні своєї гордині»)

-На які випробування прирік Хлопчика – Зірку чаклун?

-Чому, на вашу думку, Хлопчик – Зірка допоміг зайченяті, що потрапило у пастку? (Він змінився, його душа почала відгукуватись на чуже горе. Хлопчик – Зірка вперше починає творити Добро. Саме цей вчинок головного героя є початком еволюції, відродження його душі.)

-Хто допомагає Хлопчику-зірці виконувати завдання злого чаклуна? Чому? («Як ти вчинив зі мною, так я вчинив з тобою. … ти перший зглянувся на мене…» )

- Чому хлопчик віддав золоті монети прокаженому? Яких нових рис характеру набуває герой? («Твоя біда гірша ніж моя» - говорить хлопчик. Настало остаточне усвідомлення становища іншої людини, з’явилося співчуття. Хлопчик – Зірка навчився забувати про власну біду і власну небезпеку, стикаючись із стражданнями інших. Він став милосердним!.)

-Коли і чому краса повернулася до Хлопчика-зірки?

-Як ви вважаєте, яке значення у казці мають прохання прокаженого віддати йому монети? (Випробування вже відродженої душі Хлопчика – Зірки. Шлях до гармонії внутрішньої і зовнішньої краси (оскільки він ще мав потворний вигляд). Душа героя повинна зміцнитись.)

-Коли і чому до героя повернулася врода? (Після того, як він під загрозою смерті віддав монету з червоного золота (навчився бути не лише милосердним, а й здатним до самопожертви. ) Його душа, що була у полоні зла, не лише піднялася з колін, а й стала запорукою гармонії зовнішньої та внутрішньої краси Хлопчика – Зірки.)

2.7. Виразне читання та аналіз епізоду «Розмова з матір’ю».

Повторення літературного терміну «антитеза».

Нові риси характеру героя (написання рис характеру на стікерах):

*добрий

*милосердний

*безкорисливий

*наполегливий

*чутливий

*справедливий

*щирий

*витриманий

*наполегливий

Наповнення внутрішньою красою приводить до появи зовнішньої краси.

Поява фрагменту картини Клода Моне «Куточок саду в Монжероне».

Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слова «деградація» та «еволюція»?

        

          VI. Узагальнення та систематизація знань 

6.1. Складання схеми

ЕВОЛЮЦІЯ ГЕРОЯ=ШЛЯХ ДУХОВНОГО ВІДРОДЖЕННЯ

Усвідомлення гріха

(«Певно, мене спіткало лихо через гріх»)

Розкаяння

(«Я був жорстоким до своєї матері. За це я понесу покарання»)

Очищення

(«…поцілував рани на ногах своєї матері й окропив їх сльозами»)

Відродження

(«Мамо, прости мене, і я повернуся назад до лісу»)

6.2. Складання сенкану «Хлопчик-Зірка».

VII. Підсумки уроку

Мікрофон.

Чого навчила мене казка O. Уайльда «Хлопчик-Зірка»?

Слово вчителя.

- Як бачимо, хлопчик подолав шлях від жорстокості до набуття справжньої краси. За все те зло, яке скоїв, він покараний самою природою. Коли хлопчик починає робити добро і іншим, йому також починають допомагати. Зрештою, він отримує прощення і до нього повертається його зовнішня краса. То що ж важливіше: краса чи добро?

Звичайно, добро. Тож творіть добро!

VIII. Домашнє завдання

Дати відповідь на питання «Що я зрозумів, прочитавши казку O. Уайльда «Хлопчик-Зірка» (письмово).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!