Конспект уроку № 1 Мистецтво 1 клас НУШ

Мистецтво

16.03.2020

827

0

42

Для кого: 1 Клас
Опис документу:
Тема уроку: Музика навколо нас. Мета: - Познайомити учнів з поняттями музичні і шумові звуки, пригадати де і коли діти могли чути музику. Познайомити учнів з поняттям хор та правилами співу. - Розвивати вокальні навички, образне мислення. - Виховувати слухацьку культуру.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок №1 Введення в тему.

Тема уроку: Музика навколо нас.

Мета: - Познайомити учнів з поняттями музичні і шумові звуки, пригадати де і коли діти могли чути музику. Познайомити учнів з поняттям хор та правилами співу.

- Розвивати вокальні навички, образне мислення.

- Виховувати слухацьку культуру.

Обладнання: комп‘ютер, відео-проектор, екран (телевізор та DVD), фортепіано; роздатковий матеріал для учнів картки із зображенням тваринок: білки, дятла і їжака (для творчого завдання і слухання)

Матеріал для слухання: вхід до класу під пісню Н. Май, «Свято казки»; В. Подвола. «Пісні загадки». Матеріал для виконання: Н. Май, «Перший дзвоник»

План уроку:

1. Вхід в клас під музику. Музичне привітання.

2. Ознайомлення з темою уроку і казковими героями. (Королева Мелодія, Король ритм, чарівник Музикус, хлопчик Тріольчік

3. Творчі завдання: «Звуки навколо нас», «Розгадай загадку».

4. Фізкультхвилинка.

5. Вокально-хорова робота:

- Ознайомлення з правилами співу (від Музикуса);

- Ознайомлення з піснею «Перший дзвоник»; - Розспівка;

- Розучування 1 куплету пісні «Перший дзвоник»

6. Творче завдання «Фантазуємо, граємося, жартуємо з Тріольчіком».

7. Підсумок уроку.

Хід уроку.

1. Вхід до класу під музику. Пісня «Свято казки», Н. Май Знайомство з вчителем. Музичне привітання. Картина І

2. Ознайомлення з темою уроку і казковими героями

Вчитель: Дорогі дітки, сьогодні ми помандруємо до прекрасного королівства, королівства краси і гарного настрою, а називається це королівство - «Музичне королівство»

На екрані з‘являється замок з надписом «Королівство Музики» (звучить урочиста музика)

Вчитель: А правлять в цьому королівстві прекрасна королева Мелодія і справедливий король Ритм. Тож знайомтеся!

На екрані з‘являється королева Мелодія:

Королева: - Доброго дня шановні першокласники, дозвольте привітати вас з почесним званням «школяр». Я королева Мелодія, а це моє королівство. (за кадром чуємо голос Короля)

Король: - Зачекай, зачекай королево, а я?

Королева: - О, я ледь не забула про свого короля!!! Дітки зустрічайте головну людину королівства Музики! (На екрані з‘являється король).

Король: - Добрий день шановні дітки я король цього королівства звуть мене Ритм. Ми запрошуємо вас до дивовижної країни Музики! Крок за кроком ми пізнаватимемо загадковий музичний світ.

Королева: - Будемо співати і слухати музику. І поступово навчимося відчувати і розуміти її красу.

Король: - У нашій подорожі поряд із нами завжди будуть мудрий чарівник МУЗИКУС (з‘являється на екрані)

Королева: - І спритний хлопчик Тріольчик! (з‘являється на екрані)

Тріольчик і Музикус: - Співають «Добрий день!

Король: - Бажаємо вам подорожувати країною Музики з радістю.

Королева: - Сподіваємось, що ми станемо для вас добрими помічниками і друзями.

Музикус і Тріольчик: Успіхів і приємних відкриттів усім вам!

Картина ІІ На екрані Музикус на фоні картинки 2.

3. Творчі завдання.

Музикус: - Ну, що ж дітки, а зараз ми розпочинаємо наше заняття! Я повинен навчити вас чарівним речам, бо ж я сам чарівник! Я сьогодні почну навчати вас розуміти музику. Закрийте очі і послухайте світ навколо нас. Закрийте, закрийте, всі, всі, всі! Усі закрила? А тепер не відкриваючі очей скажіть, які звуки ви чуєте? (Учні закривають очі) Вчитель допомагає дітям (зупиняючи анімацію)

1. гуде бджілка

2. дзвонить телефон

3. працює мотор машини

Музикус: - Молодці малята, ви гарно і уважно слухаєте. А тепер давайте пограємо з вами в дуже цікаву гру.

Зобразіть, будь ласка: Як стрекоче цвіркун? Як сичить змія? Як дзижчить муха? Як нявкає кішка? Як кричить віслюк? Як мукає корова? Подумайте, які це звуки і чому?

Музикус: Поміркуйте які це звуки, музичні чи ні? Вчитель: Одже, дітки, давайте поміркуємо, які це звуки ?

Музикус: У довкіллі існують різні шумові звуки. Це – голоси тварин, комах, різні сигнали та дзвінки. Проте існують й інші звуки – чарівні! Їх створили люди. Коли людина заспіває або заграє на музичному інструменті з‘являється МУЗИКА! (звучить мелодія ) (Під музику на екрані з‘являється Королева Мелодія)

Королева: - Відтоді ці звуки називаються музичні і живуть вони у нас в королівстві.

Вчитель: Дітки, пригадайте, де і коли ви могли чути музику? (діти відповідають)

Вчитель: Так, молодці! Тож музику ми можемо чути: (на екрані з‘являються картинки)

(На концерті, на параді, у дитячому садку, з музичного центру, з телевізора,

з комп‘ютера) .

Вчитель: Шановні першокласники, скажіть, а чи любите ви загадки?

Хто загадає нам загадку? (відповіді учнів).

На партах у вас є картинки із зображенням звіряток, Музикус приготував для вас дуже цікаві загадки, слухаючи їх ті діти, які відгадали загадку піднімають картку вгору.

Музикус: Увага, Увага, малята в мене є дуже цікаве завдання для вас. Я пропоную вам послухати музичні загадки.

І. Звучить загадка. В. Подвала «Білка». (Після відповідей учнів

з‘являється картинка з зображенням білки).

Вчитель: А тепер уважно слухаємо наступну загадку.

ІІ. Звучить загадка. В. Подвала «Дятел». (Після відповідей учнів

з‘являється картинка з зображенням дятла).

Вчитель: Молодці дітки, а чи впізнаєте ви наступного героя.

ІІІ. Звучить загадка. В. Подвала «Їжак». (Після відповідей учнів

з‘являється картинка з зображенням їжака).

Вчитель: Ну, що ж – молодці! Сподобалися вам загадки, А що ж в них такого незвичайного? (діти відповідають)

А звуки які видають білочка, дятел і їжак вони – музичні чи ні?

На екрані з‘являється Король Ритм.

Король: - Так, Так, так!!! Молодці дітки ви дуже уважно слухаєте музику, а чи любите ви самі виконувати музичні твори?

Які ваші улюблені пісні? (діти відповідають)

Тріольчик: - А зараз, я пропоную вам вивчити дуже красиву, веселу пісню, яка називається «Перший дзвоник»! Але перед тим, як почати співати давайте проведемо музичну зарядку. Це не проста зарядка, вона музична, тому і рухатися треба по музичному тобто – танцювати!!!! Поїхали.

4. Фізкультхвилинка.

Король: Молодці малята, ви дуже гарно танцюєте, а зараз заспокоюємо своє дихання і уважно слухаємо нову пісню.

5. Вокально-хорова робота. Слухання пісні «Перший дзвоник». На екрані з‘являється картинка (хлопчик і дівчинка співають).

Музикус: - А чи спо доб алас я вам дітк и пісня?

А тепер ми вирушаємо на зустріч із музичними звуками.

Але перед тим, як почати розучувати пісню я відкрию тобі кілька секретів, як це зробити правильно.

- Співаючи, тримайтеся рівненько. Якщо стоїте – руки опустіть вільно, коли сидите – покладіть їх на коліна.

- Співайте без напруження, вдихайте повітря спокійно, ніби нюхаєте квіти. - Намагайтеся співати виразно, передавати настрій пісні.

- Співайте злагоджено, як одна людина, тому що коли співають разом багато людей, утворюється хор.

- А тепер до слова я запрошую вашого вчителя, який допоможе вам вивчити нову пісню. Вчитель: Перед тим, як ми почнемо розучувати пісню я б хотіла дізнатися, чи знаєте ви, що таке хор? (Відповіді учнів)

ХОР - ОРГАНІЗОВАНИЙ КОЛЕКТИВ СПІВАКІВ, ЯКИЙ ЗДАТЕН ВИКОНАТИ БУДЬ-ЯКИЙ ТВІР НА НАЙВИЩОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ РІВНІ.

Отже, ми з вами це – хор, а кожен хор перед тим, як почати співати завжди розспівується і ми з вами розспіваємося, розігріємо наші голосові зв‘язки.

(Під час розспівування можна проспівувати ім‘я кожного першокласника. Можна заспівати поспівочу на слова «Дзвонить дзвоник – Дзінь-дзілінь» , «Музика, музика ллється навкруги» тощо.)

Розучування 1 куплету пісні «Перший дзвоник».

Розучувати потрібно під фортепіано в повільному темпі, фонограму використовувати після досконалого вивчення пісні.

Підсумок уроку. «Музика навколо нас» - Картина ІV. На екрані з‘являється Тріольчик.

6. Фантазуємо, граємо .

Тріольчік: - Молодці малята, ви так гарно співали я слухав, слухав і навіть підспівув вам.

- А зараз я пропоную вам погратися, по фантазувати разом зі мною. (На екрані з‘являється музична скринька)

- Допоможіть мені зібрати в скриньку лише музичні звуки.

- Саксафон,

- Картинка із співаючими дітьми,

- Трамвай,

- Котик,

- Поні,

- Скрипаль,

- Ноти,

- Діти граються.

На екрані з‘являється Музикус

Музикус: Тріольчіку, шановний друже, а тобі не здається, що урок вже добігає до кінця і нам потрібно прощатися з нашими першокласниками!

Тріольчік: Так, дісно! До побачення шановні дітки!

Музикус: До зустрічі на наступному уроці.

7. Підсумок уроку.

Вчитель: Дітки, час нашого уроку добіг до кінця. Скажіть мені чи сподобався вам наш урок?

А чи сподобались вам казкові герої? (Відповіді учнів)

Вчитель: А зараз ми з вами скажемо один одному «До побачення», але на музичній мові (вчитель співає «До побачення!», учні відповідають!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Мистецтво

16.03.2020

827

0

42

Для кого: 1 Клас