Конспект уроку на тему "Спостереження за словами-назвами дій, близькими і протилежними за значенням"

Опис документу:
На уроці діти вчаться добирати дієслова, близькі і протилежні за значенням, закріплюють вміння розпізнавати дієслова, ставити до них питання; розвивають зв'язне мовлення. Особливістю даної розробки є те, що на уроці використовується педагогічна гра "Розумники" (Технологія SmartKids)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська мова, 2 клас

Тема. Спостереження за словами-назвами дій, близькими і протилежними за

значенням

Мета: вчитися добирати дієслова, близькі і протилежні за значенням; закріплювати

вміння розпізнавати дієслова, ставити до них питання; розвивати зв’язне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

Проблемне питання. Для чого нам вміти добирати слова близькі за значенням?

Обладнання: карти для об’єднання в групи, картки для групової роботи, аудіозапис фізкультхвилинки «Бджілка», масажні килимки, мультимедійна система, учнівські планшети, педагогічна гра «Розумники».

Хід уроку

І. Організація класу

1. Налаштування

- Стали, дітки, всі рівненько, посміхнулись веселенько, настрій на урок взяли працювати почали!

- Зараз у нас урок української мови і ми будемо працювати за таким девізом:

Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати. Дружно, плідно працювати!

2. Очікування

- Що ви очікуєте від цього уроку?

- Я очікую, що ми з користю проведемо час на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Творче завдання

- Пригадайте, які слова ми зараз вивчаємо? А допоможе вам ребус.

2. Вправа «Мікрофон»

- Що називають дієслова?

- На які питання відповідають слова-назви дій?

- Наведіть приклад дієслів.

3. Гра «Впіймай дієслово»

- Ви добре впоралися з завданням, а тепер пограємо в гру. Я називатиму слова-назви дій, а ви будете ловити долоньками лише ті назви дій, які ми виконуємо на уроці.

Писати, відповідати, спати, працювати, читати, плавати, гратися.

4. Педагогічна гра «Розумники». Частина 5, тема 1

Завдання 2 – дібрати питання до дієслів;

завдання 4 – вибрати дієслова;

завдання 5 – розташувати дієслова за алфавітом.

5. Каліграфічна хвилинка

- Ви чудово впоралися з завданням від Розумнички. А зараз розімніть пальчики, розгорніть свої зошити і запишемо каліграфічну хвилинку.

Дог ан ят сто чека

- Під час написання яких дієслів зустрічаються такі з’єднання?

Доганяти, стояти, чекати

- Запишіть ці слова самостійно. Як напишемо перше слово?

Взаємоперевірка

- Обміняйтеся зошитами і перевірте правильність написання. Намалюйте зеленого смайлика, якщо завдання виконане правильно і жовтого, якщо є помилки.

- Що ви можете сказати про дієслова стояти, чекати? На яку дію вони вказують?

- Отже, вони подібні за значенням. А які слова називають подібними за значенням?

- Чи можете ще назвати подібні за значенням до цих слів? (Зупинитись)

- А на яку дію вказує слово доганяти?

ІІІ. Вивчення нової теми

1. Повідомлення теми і мети уроку

Тема нашого уроку сьогодні – слова-назви дій, близькі і протилежні за значенням.

Головне на уроці – навчитися добирати слова-назви дій, близькі і протилежні за значенням.

Проблемне питання. Для чого нам вміти добирати дієслова, близькі за значенням?

2. Фізкультхвилинка «Бджілка»

  • Перш, ніж ми почнемо працювати над новою темою, виконаємо руханку.

3. Педагогічна гра «Розумники». Частина 5, тема 4

Завдання 1 – визначити «зайве дієслово» (за характером дії), записати слова, близькі за значенням з другої сцени .

4. Групова робота

- Для виконання наступного завдання вам потрібно об’єднатися в групи. (Діти виконують завдання, результати демонструють на інтерактивній дошці)

Висновок!

- То чому ми говоримо, що ці слова є близькими за значенням?

Проблемне питання

- А для чого нам стільки різних слів на позначення однієї дії?

- То чи потрібно нам уміти добирати такі слова?

5. Робота з підручником

- А зараз попрацюємо з підручником. Кому зручно працювати з електронним підручником – увага на дошку, кому не зручно - розгорніть, будь ласка, свої підручники.

- Ми виконаємо вправу 359. Запишіть перші три слова лівого стовпчика у стовпчик. Як напишемо перше слово?

- Решту слів – з нового рядка кожне, з маленької літери.

- Нам потрібно підібрати до цих слів протилежні за значенням з правого стовпчика. Запишіть. (Паралельно діти виконують завдання на інтерактивній дошці)

Офтальмологічна пауза

6. Домашнє завдання

- Дома ви закінчите виконання вправи

IV. Підсумок уроку

- Що ми вчилися робити на уроці?

- Чи справдилися ваші очікування?

- Чому зможете навчити своїх друзів після уроку?

V. Закріплення вивченого.

1. Самостійна робота. Педагогічна гра «Розумники». Частина 5, тема 4,

завдання 5, 6.

2. Рефлексія

- Наш урок завершився. Кому було все зрозуміло, покажіть зелений олівчик, кому ще потрібно попрацювати над темою – покажіть жовтий олівчик, хто не зрозумів тему – червоний.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»