• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Конспект уроку на тему "Різноманітність природи. Спостереження в довкіллі. Жива та нежива природа. "

Конспект уроку на тему "Різноманітність природи. Спостереження в довкіллі. Жива та нежива природа. "

Опис документу:
Конспект уроку в 1 класі на тему "Різноманітність природи. Спостереження в довкіллі. Жива та нежива природа. " Мета: створити умови для розширення знання учнів про різноманітність природи; сприяти формуванню уявлення про живу та неживу природу; розвитку пізнавальної активності учнів, уміння групувати об’єкти за певними ознаками, порівнювати об’єкти живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розширенню світогляду учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

Тема:Різноманітність природи. Спостереження в довкіллі. Жива та нежива природа.

Мета: створити умови для розширення знання учнів про різноманітність природи; сприяти формуванню уявлення про живу та неживу природу; розвитку пізнавальної активності учнів, уміння групувати обєкти за певними ознаками, порівнювати обєкти живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розширенню світогляду учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Очікувані результати: Діти знатимуть, що таке природа, які об’єкти належать до живої та неживої природи; вмітимуть відрізняти об’єкти природи від рукотворних об’єктів, групувати об’єкти за певними ознаками, порівнювати об’єкти живої та неживої природи

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Психологічний настрій на ро6оту з ЛЕГО (промовляємо віршик і будуємо вежу).

Хай в небі світить сонечко! (жовта цеглинка)

Травичка хай росте! (зелена цеглинка)
Пливе хмаринка в небі! (голуба цеглинка)
І річка хай тече! (синя цеглинка)
Любов'ю все зігріємо!
У дружбі краще жить! (червона цеглинка)
Ми до вершин крокуємо!
Хай нам усім щастить! (оранжева цеглинка)

- Посміхніться один одному, адже усмішка покращує настрій, а лише за наявності гарного настрою людина досягне успіху в житті. Подумки побажайте успіхів собі, своїм друзям на цілий день.

- Для того, щоб впоратись з усіма завданнями, будьте активними, зібраними, розумними, старанними та уважними.

- Сьогодні до нас на урок завітав лісовичок. Хто знає, хто це такий?

- Лісовик може бути добрим або злим. Наш лісовичок добрий, він охороняє ліси, сади, парки. Лісовичок запрошує нас у віртуальну подорож.

ІІ. Хвилинка спостережень.

  • Яка зараз пора року? Який місяць?

  • Тепло чи холодно надворі?

  • Який стан неба? Яка температура повітря?

  • Чи були сьогодні протягом дня опади?

  • Чи відповідає сьогоднішня погода порі року?

ІІІ. Оголошення теми та мети у року. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про те, що належить, а що не належить до природи; навчитеся розрізняти живу і неживу природу.

- Для чого нам потрібні ці знання? Де ми їх зможемо примінити?

ІУ. Робота над темою уроку.

  1. Гра «Є початок – немає кінця»

  • Лісовичок пропонує нам пограти з ним у гру та продовжити речення:

Вздовж дороги ростуть...

Землю вдень освітлює...

Вночі на небі світить ...

Дуже смачна джерельна ...

У річці живуть ...

Ми дихаємо...

В лісі живуть …

- Як назвати одним словом все, про що ви говорили? (Це - природа. )

- Хто створив усі предмети, які ви називали?

Висновок: Природа – це все, що існує навколо нас, але не створене людиною.

2. Вправа»Голосування цеглинками».

- Візьміть в праву руку зелену цеглинку ЛЕГО (природні об»єкти), в ліву – червону

(рукотворні об»єкти). Уважно слухайте назви обєктів, які я називатиму. Якщо

обєкти належать до живої природи, підніміть зелену цеглинку, якщо до неживої

– зелену.

Тополя, крокодил, телевізор, ромашка, чайка, сироїжка, чайник, ножиці, калина, стіл, пенал .

  1. Словесне малювання. Робота з віршем.

  • Заплющіть очі, послухайте вірш, який приготував нам Лісовичок, та поступово малюйте уявну картину за кожним рядком вірша.

Гляньте, ліс вдалині темніє,

Але я вам сказати мушу,

Він розказувать казку вміє,

Має він поетичну душу.

І живуть в лісі звірі, птахи,

Для людей вони загадкові,

і великі й малі комахи

Дуже дивні, а ще казкові.

А людина живе у світі,

як природи рідна дитина.

Без довкілля не може й миті

на землі цій прожить людина.

Без повітря і без водички,

і без сонечка й сині неба,

і без квіточки, без травички...

Та природу вивчати треба.

Щоб не скривдити, не зламати,

А в гармонії з світом жити.

Тож природу нам треба знати,

Бо прийшли ми у світ — любити.

  • Чому необхідно вивчати природу?

  • Як вирозумієте слова «в гармонії з світом жити»?

Руханка

  1. Введення понять «жива» і «нежива природа». Робота в парах.

- Попрацюйте в групах. Порівняйте між собою дві групи об’єктів. Подумайте: чим вони відрізняються.

Сонце, повітря, вода,пісок,каміння; синиця, дерево, кіт, риба, троянда.

Висновок: природа буває живою і неживою.

  • Спробуйте назвати ознаки живої та неживої природи.

5. Розповідь учителя

—    Рослини, тварини і люди — це жива природа. Сонце, Місяць, зірки, повітря, вода, ґрунт — це нежива природа. Жива і нежива природа тісно пов»язані між собою.

6. Робота над загадками

- Відгадайте загадки, визначіть, що з названого належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворного світу. Поясніть, чому ви так вважаєте.

Спритний майстер

у стрибках:
На деревах, по гілках.
Вся руда, пухнастий хвіст,
Рідний дім для неї – ліс.
(Білка)

 

Торох, торох,
Розсипався горох.
Почало світати – 
Нема що збирати.
(Зірки)

 

Неначе паровоз, гуде,
Шумить, кипить,

і пара йде,
Смачний заварює нам чай.
Хто ж він такий?

От відгадай.
(Чайник)

Руханка

7. Гра «Побачив – запам»ятав».

Демонстрація мультфільму «Капітошка» ( уривок 1 хв. — із завданням).

- Назвіть, які обєкти природи ви запамятали.

- А чи були в мультфільмі рукотворні об’єкти?

8. ДОСЛІДЖЕННЯ! Робота в групах..

1 група: Дослідіть, які об’єкти живої природи є у нашому класі.

2 група: Дослідіть, які об’єкти неживої природи є у нашому класі.

3 група: Дослідіть, які рукотворні об’єкти, що починаються літерою П є у нашому класі.

У. Рефлексія.

—    Що нового ви дізналися на уроці?

—    Що таке природа?

—    Якою буває природа? (Живою і неживою)

—    Чим жива природа відрізняється від неживої?

—    До якої природи належить людина?

—    Як взаємопов’язані жива і нежива природа?

Гра для допитливих «Що зайве?»

  • Місяць, вода, зорі, пісок.

• Береза, каміння, Сонце, повітря.

• Вітер, річка, білка, веселка, пісок.

Вовк, заєць, школяр, комар.

- Чи сподобався вам урок?

САМООЦІНКА (вправа «Чесні прищіпки»)

- А зараз оцініть свою роботу на уроці і причепіть прищіпку на кружечок того коліру який відповідає тому, як ви працювали:

Зелений - ви працювали активно;

Жовтий – ви працювали добре;

Червоний – ви могли б працювати краще.

- Дякую вам за роботу. Посміхнімось одне одному і скажемо: «Дякуємо за співпрацю!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.