Конспект уроку на тему "Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Легенди. Байки. П’єси".

Опис документу:
Тема. Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Легенди. Байки. П’єси» Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів за розділом «Легенди. Байки. П’єси»; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори, розуміти образну мову, уявляти описані картини, розмірковувати над художнім змістом; розвивати творчу уяву, об¬разне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата 03.02.17

Літературне читання

3-А клас

Тема. Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Легенди. Байки. П’єси»

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів за розділом «Легенди. Байки. П’єси»; вчити порівнювати, співставляти прочитані твори, розуміти образну мову, уявляти описані картини, розмірковувати над художнім змістом; розвивати творчу уяву, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Обладнання: плакат із скоромовкою, текст для гри « Складання казки» на плакаті.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань учнів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ.Мовленнєва розминка

  1. Читання чистомовки-добавлянки

Ма-ма-ма — прийшла холодна зима.

Те-те-те — снігу намете.

Ем-ем-ем — саночки візьмем.

Дем-дем-дем — на гірку підем.

  1. Робота над скоромовкою

Їхав грудень возом,

Віз мішок морозу,

До морозу криги,

А до криги снігу.

3. Гра «Складаємо казочку»

— Складіть казку, доповнюючи текст словами з трьох букв.

Жив був (дід). У нього болів (зуб). Зайшов він у (дім). Хотів з’їсти (сир). Раптом прилетіла (оса). Вона вкусила діда за (ніс). Потім хотіла скуштувати (мед). Але побачила, що там сидить (жук). Старенький зі злостю вдарив ногою (м’яч). Він потрапив жукові в (око). Жук образився і полетів у (ліс). От і казочці кінець, а хто її складав, той молодець.

III. Перевірка домашнього завдання

Гра «Обличчям до обличчя»

Учні в парах повертаються одне до одного і розповідають про улюбленого героя з п’єси-казки Лесі Мовчун «Горіхові принцеси».

IV. Мотивація навчальноїдіяльності. Повідомлення темиі метиуроку

— Який розділ ми закінчили вивчати?

— Сьогодні ми пригадаємо твори, які читали в цьому розділі, перевіримо свої знання.

V. Систематизація та узагальнення знань

  1. Гра «Назви жанр твору»

«Лада Прекрасна»

літературна казка

«Горіхові принцеси»

легенда

«Бременські музиканти»

байка

«Коник-стрибунець»

п’єса-казка

  1. Гра «Упізнай героя»

  • Казка в житті довго-довго тривала.

Принц одружився з Джоан. А Ніколь

Взяв за дружину могутній Король. (Казкар)

  • Проспівав ти літо боже —

Вдача вже твоя така,—

А тепер танцюй, небоже,

На морозі гопака! (Мурашка)

  • Я повернуся тоді, коли зорі загоряться ясним промінням, коли сонце вийде yyіз-за хмар, коли оживуть ріки, а пустині хвилюватимуть золотим колосом, коли гори зазеленіють, а люди знову стануть великою ріднею. (Лада)

  • Біля печери ліщина росте.

Вийдемо, люба, горішків нарвати. (Ніколь)

  • Чуєш — в лісі ворон кряче,

Вітри буйнії гудуть?

Порятуй, порадь, земляче,

Як се лихо перебуть! (Коник)

Фізкультхвилинка

  1. Гра «Повтори і пригадай»

— Прочитайте, вставляючи пропущені слова.

Скрізь, де її кличуть, з’являється до людей — світла, мов..., прозора, наче..., чарівна, як...

— Про кого так сказав автор?

— Чому письменник обрав саме такі слова?

  1. Гра «Доповни речення»

  • Народне оповідання казкового, фантастичного характеру про життя yyй діяльність визначної особи або незвичайну, важливу подію — ... (легенда).

  • Невеликий за обсягом віршований твір з повчальним змістом — ... (байка).

  • Твір, призначений для постановки на сцені,— ... (п’єса).

  • Примітки автора щодо зовнішності й поведінки дійових осіб, а також щодо обставин дії, які подаються в дужках або окремими рядками,— ... (ремарки).

— Для чого в тексті п’єси потрібні ремарки?

— Уявіть, що ви переглядаєте театральну виставу. Як ви гадаєте, хто, крім авторів, причетний до її створення?

— Чим байка відрізняється від п’єси? А чим вони схожі?

  1. Робота в групі

— Підготуйте спектакль за байкою Леоніда Глібова «Коник-стрибунець». Продумайте, якими будуть костюми, декорації (живописне оформлення місця дії на сцені), якими рухами супроводжуватимуться слова персонажів. Розіграйте байку за ролями.

VI. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці я вчився...

  • Найбільше мені запам’яталося...

  • Було цікаво...

VII. Домашнє завдання

Дізнатися, як насправді зимує коник-стрибунець.

Підпис

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»