Конспект уроку на тему "Однозначні та багатозначні слова"

Українська мова

Для кого: 3 Клас

13.10.2021

311

45

0

Опис документу:

Даний конспект уроку для 3 класу за підручником І.Большакової та М Пристінської містить діяльнісний та компетентнісний компоненти уроку, вдало підібране змістове наповнення заняття, збалансовані форми роботи та логічно завершені етапи уроку створюють цілісну та картину навчальної діяльності.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

План – конспект

уроку з української мови

(за підручником І. Большакової, М. Пристінської)

ТЕМА: «Слово. Лексичне значення слова.

Однозначні і багатозначні слова»

Мета: ознайомити учнів із поняттям однозначні та багатозначні слова, формувати вміння вживати багатозначні слова в мовленні, працювати з тлумачним словником, розширювати уявлення про страви національної кухні, формувати вміння працювати в команді.

Очікувані результати: діти розуміють лексичне значення найвідоміших багатозначних слів, складають за записують речення з ними, визначають багатозначні слова у мовному потоці, злагоджено працюють в команді, визначають лідера.

Навчально-методичне забезпечення: предметні малюнки, презентація - супровід уроку, роздаткові картки для «Поетичної хвилинки», «Тепломіри успіху».















Організаційна частина

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок,

В країну прекрасну, в країну чудову,

Що так нас чекає й збагачує мову.

Сьогодні ми зробимо ще один крок в країну Мовознавства, і ви переконаєтесь вкотре, яка ж барвиста і багата наша рідна мова.

ІІ. Актуалізація життєвого досвіду

Перевіримо, чи всі організовані, уважні і готові вправно працювати.

Гра « Пересій через ситро» слайд

Прочитайте ланцюжок слів і знайдіть зайве слово.

Лікар, вчитель, українець, модельєр.

Україна, Польща, Молдова, Вінниця.

Дуб, береза, « клен.

Окунь, калина, над, смачний.

Отже, як ви бачите, всі слова в даному випадку, за винятком слова «над» щось означають.

Прийнято казати: мають лексичне значення.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Цілепокладання.

Тож сьогодні розпочинаємо вивчати новий розділ

«Слово. Лексичне значення слова.» А тема нашого уроку

« Однозначні і багатозначні слова».

-Я ставлю перед собою завдання : ознайомити учнів із поняттям однозначні та багатозначні слова, вчити визначати багатозначні слова, використовувати їх у мовленні.

-А які цілі та завдання ставите перед собою ви?

ІY.Зорово- слуховий диктант. Хвилинка каліграфії

Прочитайте прислівя. Запамятайте.

Та з..мля мила, де мати народила.

  • Яку літеру пропущено в слові «земля»? Яке перевірне слово підібрати?

Хвилинка каліграфії ем, мл, ля, земля

Запишіть прислівя з памяті. Обміняйтесь зошитами. Перевірте самі себе.

Погляньте на ілюстрації. Яким малюнком в даному прислівї ми можемо замінити слово земля.

Отже слово «земля» може мати декілька значень:

Земля – країна, Батьківщина, планета, грунт.

  • Чи можете пригадати такі слова, що мають декілька значень?



Y. Вивчення нового матеріалу



Метод « Три тези»



Опрацюйте теоретичний матеріал на с. 52 і визначте 3 найважливіші тези – маркери уроку.

  1. Більшість слів мають лексичне значення.

  2. Слова- помічники лексичного значення не мають.

  3. Слова є однозначні та багатозначні.



YІ. Спостереження за мовним матеріалом

Вправа 1.

  • Читання пояснення значень слів, складання речень, запис у зошити ( фронтально).

Моя бабуся готує найсмачніший в світі борщ.

Я б хотіла послухати, як звучить бандура.

  • 2 учнів працюють із тлумачним словником.

Вправа 2.

  • Фронтально 2 речення

  • 3, 4 -робота в групах.

Фізкультхвилинка ( Сірий котик)

  1. Поетична хвилинка

У нас сьогодні в гостях майстер поетичного слова Грицько Бойко ( портрет, короткі відомості).



Носить півник-співунець на голівці гребінець.

Гребінцем тим — знає кожний — причесатися не можна.

А у мене, а у мене гребінець новий, зелений. (Г. Бойко)



YІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Метод « Два-чотири- всі разом»

Прочитайте поетичні рядки, знайдіть багатозначні слова, обміркуйте в парі, що вони означають.

Обєднайтесь в групи і обговоріть ваші висновки.



1 група

На вербі, на гіллі білі-білі котики,

Доторкнуться лагідно лоскотливим дотиком.

Доторкнуться котики, білі, невеличкі,

До руки, до ротика, до моєї щічки. ( Наталя Забіла).



2 група

В книзі якось я знайшла

На сторінці ключ музичний,

Й журавлиний ключ бува,

І буває ключ скрипічний,

Люди, що то за дива?



3 група

Журавель високо в небі

Змахнув крилом й полетів,

З журавля води напюся

і присяду тут при нім.



  1. А Скласти речення із багатозначними словами.

2- Б Письмо для себе : Рецепт борщу



YІІІ. Підсумок уроку
(Схема)

Слова: однозначні, багатозначні.

ІX. Рефлексія

Метод « Незавершені речення».

Самооцінювання «Тепломір успіху».



X. Домашнє завдання

С. 53, вправа 4, скласти 2 пари речень із багатозначними словами.

























Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.