Конспект уроку на тему: "Люби і знай свій рідний край!"

Опис документу:
Освітні: • розширювати знання дітей про рідний край; • вдосконалювати навички виразного читання. Розвиваючі: • розвивати вміння працювати в парах, трійках. Виховні: • створювати в учнів позитивну мотивацію до уроку шляхом залучення кожного в активну діяльність; • утверджувати патріотизм.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Літературне читання 4 клас

Новели УХВЛ:

бути українцем;

любити;

бути господарем.

Тема. «Люби і знай свій рідний край»

Вчитель початкових класів Боярська Оксана Ростиславівна

Темногаєцький навчально – виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів- дошкільний навчальний заклад»

Відділ освіти, молоді та спорту Шумської РДА

Тел. 380989953375

Тема. Люби і знай свій рідний край

Мета: 

Освітні:

• розширювати знання дітей про рідний край;

• вдосконалювати навички виразного читання.

Розвиваючі:

розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас дітей;

розвивати вміння працювати в парах, трійках.

Виховні:

створювати в учнів позитивну мотивацію до уроку шляхом залучення кожного в активну діяльність;

• виховувати любов та повагу до рідного краю та друзів;

утверджувати патріотизм.

Основні дидактичні методи

продуктивно – практичний

частково – пошуковий

пояснювально - ілюстративний

Обладнання: виставка книг, ілюстрації, колаж, відео, картки.

Tип уроку: урок позакласного читання.

Хід уроку

  1. Організація класу

  • Доброго ранку дітки! Я хочу з вами поділитися посмішкою.

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді обов'язково

День вам всім – веселим буде!

- Порадуйте своєю посмішкою тих, хто з вами поруч. Передайте по колу красивого, усміхненого смайлика і посміхніться один одному.

Мені дуже приємно бачити, що ви усміхаєтеся один одному і даруєте радість у нашу дружну шкільну родину.

ІІ. Мовна розминка.

1.Відгадайте загадку.

Красивий, щедрий рідний край і мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай усе, що зветься… (Україна)

- Поясніть, як ви зрозуміли загадку.

2. Роз'єднайте слова та відновіть вірш. (Індивідуальна робота на картках)

Уріднегніздечкоздалекихкраїв

Колисьповернетьсямаленькапташина,

Розбившивсідалісвоїмигруьми…

Аяповернусьвріднидім-Україну,

йщировіддамсвогосерцятепло,

Надіюлюбовсвітлувірувдобро,

Ащесвоюмріюпрокращугодину.

  • Яке слово «заховалося » у вірші?

  • Що воно означає?

3. Гра «Утворіть прислів'я»

(Діти діляться на трійки за допомогою квітів (маки,ромашки,волошки), які знаходяться у мішечку)

Додаток 1

Всюди а вдома на світі добре, найкраще.

Та мила, родила. земля де мати

У сторонці не так чужій сонце. Світить

Додаток 2

- Прочитайте прислів'я, які ви утворили. Поясніть їх значення.

4. Технологія «Мікрофон»

(По одному учаснику від кожної команди пояснюють зміст утворених прислів'їв)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
— Діти, прочитайте тему сьогоднішнього уроку. («Люби і знай свій рідний край»)
— Як ви дум
аєте, про що ми поведемо сьогодні розмову?

  1. Вправа «Асоціативний кущ»

( Діти в парах добирають слова, які у них асоціюються з висловом «Рідний край» та зачитують їх. )

Додаток 3

  1. Прослуховування та перегляд відеокліпу про Україну https://www.youtube.com/watch?v=fxUDAikvoog

IV. Вступна бесіда.

1. Слово вчителя.
— Щасливі ми, що живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі — у нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки. Любов до нашої України починається з любові до маленької батьківщини, де розташовані рідні домівки, міста і села, де кожна стежинка — це стежинка дитинства. Від кожного з нас залежить якою буде наша країна в майбутньому. Нам потрібно любити Україну, поважати її традиції та бути справжніми господарями у своїй державі.

2. Гра «Умілий декламатор»
Декламуючи вірші кожен скаже із чого і де починається для нього Батьківщина?

1-й учень
Зацвітає калина, зеленіє ліщина,
Степом котиться диво-луна.
Це — моя Україна,
Це — моя Батьківщина,
Що, як тато і мама, одна!

2-й учень
Як не любить той край,
Де вперше ти побачив
Солодкий дивний світ,
Що ми звемо життям?

3-й учень
Люблю я край наш дорогий,
Що зветься Україна,
Вітчизні хочу я своїй
Зрости достойним сином.

4-й учень
Є в світі зваби немалі,
Цікава стежка кожна,
Але до рідної землі
Збайдужитись не можна!

5-й учень.
Ой ти, ненька-Україна,
Я тебе кохаю,
В свiтi кращої країни
Я не знаю.
Чорне море, степ широкий,
Зеленi Карпати,
I пiд небом синьооким
Стежина до хати.
6-й учень

Ой ти, сонечко ласкаве,
Свiти Українi,
Бiльше щастя, бiльше слави
Для дочок i синiв.
Вони вчора, позавчора
На Днiпрi i в полi
Через працю, через горе
Добувались волi.

7-й учень
Є багато країн на землі,
В них — озера, річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди Батьківщина!

8-й учень
Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у рідному краю.

9-й учень
Є багато пташок голосних,
Любі-милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них будуть ті,
Що лунають у рідній країні!

10-й учень
І тому найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна —
Дорога нам усім Україна!

Фізкультхвилинка (під музику) https://www.youtube.com/watch?v=MXvoCjWJzms

V. Розширення читацького кругозору.

1. Колективний розгляд книжок, поданих на виставці
— Назвіть книжки, які ви бачите.
— Хто взяв участь в оформленні виставки?
— Поясніть, за якими ознаками ви обирали книжки до уроку.
— Які книжки лежать у вас на партах? Назвіть їх.

2. Аналіз прочитаних книг із використанням учнівських ілюстрацій
— Діти, розгляньте виставку малюнків.
— Хто є автором цього малюнка?
— До якої книжки він підготовлений?
— Про що ми дізналися з книжки?
— До якої книжки намальована ця ілюстрація?
— Прочитайте у книжці ті рядки, за якими створений малюнок.

VІ. Знайомство з новим твором Іванни Савицької «Україна»

УКРАЇНА

Україна, любі діти,
Наш чудовий край.
Там ліси і полонини,
І луги, і гай.

І річок прудких багато,
І рибок в них тьма,
Все те, все, кохані діти, -
Вітчизна свята.

Україна - це біленькі
У садках хатки,
Ниви збіжжям засіяні,
Запашні квітки

І міста розлогі, чисті,
Знай, дитя, це, знай.
Україна наша рідна –
Це чудовий край.

Україно, Україно,
Мій рідний краю,
Цілим серденьком дитини
Я тебе кохаю.

І щодня шлю молитву
Всевишньому Богу,
Щоб послав нам в Україну
Щасливу дорогу.

  1. Читання тексту вчителем.
    Автор каже, що Україна – це який край?

  2. Словникова робота.

Тьма риби – багато риби;

збіжжям – зерном.

2. Читання твору учнями мовчки.
— Підготуйте відповідь на питання: про що йдеться в молитві?

3. Читання твору за методикою «Естафета».

4. Вибіркове читання.
— Знайдіть рядки, де зазначено, що є в Україні.
Яких річок багато?
Які міста в Україні?
— Знайдіть і прочитайте в тексті прикметники.

5. Гра «Дочитайте до кінця».

Там ліси…;

Україна наша…;

Цілим серденьком…;

Щоб послав нам… .

7. Визначення головної думки твору.
— Знайдіть і прочитайте те місце в тексті, де автор висловив головну думку. — Як ви розумієте ці слова?

VIІ. Творче застосування вмінь учнів.

1.Уявна мандрівка просторами України. (Перегляд відео.)

https://www.youtube.com/watch?v=5AYzq0aETVU

-А Зараз ми помандруємо нашою рідною Україною та оглянемо визначні місця, красиві міста, села і чудові краєвиди.

2. Створеня українського віночка та вишитого рушника.

(Робота виконується у групах. Хлопчики створюють рушник, а дівчата віночок)

Додаток 4

VIII. Рефлексія.

  1. Гра «Знайди пару»

( На дошці розміщений колаж з різними куточками України, а діти за допомогою стрілок поєднують фото з їх назвами )

  1. Вправа «Мої побажання Україні»

  • Діти, у цій чарівній скринці є сердечка візьміть собі по одному напишіть на них своє ім'я. Давайте розмістимо їх на колажі «Мандруємо Україною», щоб наша Україна була захищена теплом наших сердечок. (Діти бажають Україні: миру, процвітання, безпеки, щастя, щирості)

Додаток 5

-Ви добре підготувалися до уроку, розповіли і продемонстрували багато цікавого матеріалу про рідний край. Я переконана, що ви будете палко любити свій рідний край, свій народ і станете справжніми патріотами та господарями на своїй рідній землі.
IX. Домашнє завдання
Підготуватись до уроку за темою: «Людина починається з добра».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»