Конспект уроку на тему "Культура Стародавньої Греції".

Опис документу:
Вчитель зможе сформувати уявлення учнів про досягнення грецької культури; розкрити причини та особливості формування культури; охарактеризувати театр, архітектуру Стародавньої Греції; визначити місце грецької культури в античній та світовій культурі; розвивати вміння критично мислити, висловлювати власну думку; виховувати шанобливе ставлення до культурної спадщини інших народів, естетичний смак.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Давньогрецька культура

Мета: сформувати уявлення учнів про досягнення грецької культури;

розкрити причини та особливості формування культури; охарактеризувати театр, архітектуру Стародавньої Греції;

визначити місце грецької культури в античній та світовій культурі;

розвивати вміння критично мислити, висловлювати власну думку; виховувати шанобливе ставлення до культурної спадщини інших народів, естетичний смак.

Основні терміни та поняття: культура, театр, трагедія, комедія, ораторське мистецтво.

Обладнання: підручник, компютер, мультимедійна дошка.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

  2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Протягом декількох уроків ми вивчали історію Греції в V – ІV ст. до н. е. Знайомилися із її кліматом, географічним положенням, державним устроєм, повсякденним життям, звичаями, традиціями і господарством давніх греків. Сьогодні ми продовжемо вивчення історію цієї чудової країни, але перед тим, як ми перейдемо до нової теми, давайте пригадаємо, що ми знаємо про Стародавню Грецію. (1слайд)

  1. Де розташована Греція? (Балканський півострів)

  2. На які частини поділяється Греція?

Хронологічна розминка (2 слайд)

  1. Коли відбулася Марафонська битва ? (12.08. 490 р. до н. е.)

  2. Коли відбулася битва при Фермопілах ? (480 р. до н. е.)

  3. Коли відбулася Самалійська битва ? (480 р. до н. е.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку

Перед вами тема нашого уроку («Давньогрецька культура») (3слайд)

Що означає термін культура ? (Культура – це... сукупність матеріальних, духовних і нематеріальних цінностей, створених людством протягом його історії.

 IV.   Засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок

Учитель. На формування культури кожного народу впливає низка факторів: природні умови, рівень розвитку господарства, звичаї та традиції, сусідство інших народів тощо. Саме тому культура кожного народу самобутня й неповторна. Але, мабуть, тільки Стародавня Греція досягла такого розквіту науки, мистецтва, архітектури, що не тільки впливала на розвиток культури сусідніх народів, але й через тисячоліття продовжує дивувати людство.

План уроку

  1. Виховання в Давній Греції.

  2. Розвиток філософії та науки

  3. Архітектура, скульптура.

  4. Грецький театр.

  1. Виховання в Давній Греції. (4слайд)

Поява на світ дитини в грецькій родині була великим святом. Що чекало на дітей в подальшому ми послухаємо наших учнів.

  • Кого в Греції називали педагогом? (5слайд)

  • Чи навчалися дівчатка в Давній Греції?

2. Розвиток філософії та науки. (6слайд)

Розповідь учителя.

Сьогодні ми вражені глибиною думки давньогрецьких учених, які передбачили багато винаходів і досягнень науки. Завдяки вмінню еллінів навчатися в інших народів більшість видатних винаходів у науці було здійснено там, де античний світ стикався зі Сходом чи варварськими народами.

Саме Греція вважається батьківщиною такої науки, як філософія. Найвидатнішими філософами цього періоду були Геракліт, Демокріт, Сократ ,(7слайд) Платон, Арістотель . Про розвиток філософії ми послухаємо розповіді наших учнів.

Першим істориком серед еллінів був Геродот. Відомими вченими були Піфагор та Гіппократ. Про їх внесок в науку нам розкажуть учні.

- Кому належить вислів «Я знаю, що я нічого не знаю» ? (8слайд)

3. Архітектура, скульптура (9 слайд)

Розповідь учителя.

У конструкціях грецької архітектури застосовували дерев’яні стовпи для підпирання стелі та даху. Коли, пізніше, у VIIVI ст. до н. е. , почали будувати з каменю, звичні прийоми залишилися, тому камяні колони стали важливим елементом будь-якої споруди. Особливо це помітно в еллінських храмах, багато з яких можна побачити в сучасній Греції. Зрештою, склалося три основних архітектурних стилі : доричний, іонічний, коринфський.

Пошукова робота з підручником.

Опрацюйте матеріал підручника (С. 175 - 176) і виконайте завдання - визначте особливості доричного, іонічного, коринфського стилю. Учні розповідають про стилі.

  • До якого стилю відносяться ці фрагменти колон? (9 слайд)

  • Як називалися скульптури жіночих фігур, які замінювали колони?

Розповідь учнів про архітектурні споруди Давньої Греції. (10 слайд)

Мистецтво скульптури греки запозичили в єгиптян. Невдовзі вони перевершили зразки єгипетської скульптури. Основною темою всього елліністичного мистецтва було зображення людини. Елліни прагнули відтворити зовнішню красу та гармонію душі вільного громадянина, зобразити все найкраще, що є в кожній людині. Про великих скульпторів ми послухаємо розповіді наших учнів. (11слайд)

  1. Грецький театр.

Розповідь вчителя «Грецький театр» (12 слайд)

  • Значним досягненням грецької культури є створення театру. «Школа життя» - так називали його греки.

  • Давньогрецький театр виник з сільських святкувань на честь бога Діоніса. Спочатку Діоніс вважався богом продуктивної сили природи, і греки зображали його у вигляді козла або бика. Проте пізніше, коли населення стародавньої Греції познайомилося з обробітком виноградників, Діоніс став богом виноробства, а потім і богом поезії і театру. Кілька разів на рік відбувалися святкування, присвячені Діонісу, на яких співали дифірамби (хвалебні пісні). На цих святкуваннях виступали і ряджені, котрі складали свиту Діоніса. Учасники надягали маски і козлині шкури.

  • Разом з урочистими і сумними, виспівували веселі, а часто і непристойні пісні. Урочиста частина свята дала народження трагедії, весела і жартівлива – комедії.

Слово трагедія походить від двох грецьких слів: трагос (козел) і оді (пісня), тобто пісня козлів, оскільки супутниками Діоніса були сатири, козлоногі істоти, що прославляли подвиги і страждання бога. Слово комедія теж походило від двох грецьких слів комос і оді. Слово комос позначало хід натовпу ряджених, що обсипали один одного жартами на сільському святі на честь Діоніса. Отже, слово комедія позначає пісню комоса.

  • Власне у Греції перший кам'яний Театр був побудований в Афінах — Театр Діоніса, він став зразком для усіх наступних театрів як стосовно побудови взагалі, так і розташування окремих частин. Руїни театру були знайдені в 1862 році під час розкопок.

  • В архітектурному відношенні будівля типового грецького театру складалася з трьох головних частин:

  • місця для глядачів - театрон;

  • сценічної будівлі - скена;

  • простору між цими двома частинами - орхестр.

  • Планування грецького театру було розраховане на добру акустику. Свого найвищого розвитку театральне мистецтво V ст. до н. е. досягло у творчості трьох великих трагіків – Есхіла, Софокла, Еврипіда – і комедіографа Аристофана. Одночасно з ними писали й інші драматурги, але до наших днів дійшли тільки невеликі уривки їх творів.

  • У грецькому театрі була спеціальна посада - рабдух, в чиї обов'язки входило лупцювати палицею по спині особливо шумних глядачів.

  • В одному з театрів Іонії був особливий ряд для одноруких воїнів. Перед ними садили ряд лисих рабів, б'ючи по лисині яких перші могли аплодувати.

  • В Афінах перегляд театральної постановки трагедії був обов'язковий для всіх жителів Афін, крім рабів. Тому на представлення збиралось все місто. Незаможним платили компенсацію за незароблені в цей час гроші.

Відео «Парфенон» (12слайд)

V.     Підсумки уроку

Тест-контроль (13слайд)

1. Кого вважають «батьком» історії ?

А) Геродота;

Б) Сократе;

В) Гіпократа.

2. На якій горі, за віруваннями греків, мешкали боги?

А) Фіви;

Б) Мілет;

В) Олімп.

3. Хто є засновником світової медицини??

А) Прометей;

Б) Гіппократ;

В) Геракл.

4. Виберіть основні архітектурні стилі, які існували в Греції.

А) Дорійський і коринфський;

Б) Коринфський і іонічний;

В) Дорійський , іонічний і коринфський.

2. Кому не дозволялося грати в театрі?

Рефлексія (14слайд)

Продовжіть речення. Сьогодні на уроці я дізнався(лась)...

VІ.  Домашнє завдання (15слайд)

  1. Прочитати параграф 36, ст. 175 – 179.

  2. Скласти узагальнюючу таблицю «Давньогрецька культура»

Галузь культури

Досягнення

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.