Конспект уроку на тему: "Ділові папери. Розписка. Доручення"

Опис документу:
Мета: ознайомити семикласників з основними вимогами до складання розписки та доручення як документів офіційно-ділового стилю (їх структурою і мовним оформленням); розвивати логічне мислення, пам’ять та мовлення; продовжувати роботу щодо удосконалення усного і писемного мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати культуру ділового мовлення, любов і шанобливе ставлення до мови рідної держави.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок №

Тема: Ділові папери. Розписка. Доручення.

Мета: ознайомити семикласників з основними вимогами до складання розписки та доручення як документів офіційно-ділового стилю (їх структурою і мовним оформленням); розвивати логічне мислення, пам’ять та мовлення; продовжувати роботу щодо удосконалення усного і писемного мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати культуру ділового мовлення, любов і шанобливе ставлення до мови рідної держави.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку.

На уроці ви повинні навчитися оформляти ще два види ділових документів — розписку та доручення, дотримуючись вимог до їхнього побудови та мовного оформлення.

ІІІ. Розвиток неперервної пошукової пізнавальної активності учнів

Актуалізація мотиваційних резервів семикласників

1. Установити відповідність між жанрами і стилями мовлення.

А Допис у газету; 1 Художній стиль;

Б оповідання; 2 офіційно-діловий стиль;

В розписка. 3 публіцистичний стиль.

2. Які особливості має офіційно-діловий стиль? (Робота зі схемою)

Офіційно-діловий стиль

3. З якими документами офіційно-ділового стилю ви познайомилися на уроках української мови в 5–7 класах? (Лист, адреса, план роботи, оголошення).

IV. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Пояснення учителя.

Розписка — це документ, який підтверджує передачу й одержання документів, грошей, товарів та ін., завірений підписом одержувача.

Види розписок:

  • Приватні (особа отримує цінності від особи);

  • Службові (особа — представник установи — отри­мує цінності від цієї або іншої установи).

Основні вимоги до оформлення розписки:

1. Має довільну форму.

2. Дата пишеться за таким зразком: 15 квітня 2008 року.

3. Грошові суми зазначаються цифрами, а в дужках — словами. Наприклад: …у сумі 500 (п’ятсот) грн.

Основні реквізити розписки:

1. Назва виду документа (розписка).

2. Посада, прізвище, ім’я та по батькові того, хто дає розписку.

3. Посада, прізвище, ім’я та по батькові того, кому дається розписка.

4. У чому конкретно дано розписку (обов’язково слід указати точне найменування матеріальних цінностей, предметів та ін.).

5. Дата і підпис одержувача цінностей.

2. Колективний розгляд розписки.

РОЗПИСКА

Я, завідувач музеєм історії Херсонської гімназії № 20 Митрошенко Інна Михайлівна, одержала від учителя інформатики Власенко Світлани Володимирівни мультимедійне обладнання (комп’ютер, проектор, екран) 15 квітня 2008 року для проведення презентації творчих проектів учнів.

Зобов’язуюсь це обладнання повернути 15 квітня 2008 року до 16:00.

Дата Підпис

Підпис Митрошенко І. М. засвідчую:

Посада Підпис

  1. Пояснення учителя.

Доручення - це документ, за яким організація чи окрема особа надає право іншій особі від її імені здійснювати якісь дії.

Види доручень:

  • Офіційні;

  • Особисті.

Реквізити (особистого доручення):

— назва виду документа (доручення);

— прізвище, ім’я, по батькові особи, що видала доручення;

— прізвище, ім’я, по батькові особи, що їй видане доручення (довіреної особи);

— термін дії документа;

— дата складання, підпис особи і довірителя;

— засвідчення підпису організацією, де працює, навчається тощо довіритель.

  1. Колективний розгляд доручення.

Доручення

Я, Григоренко Іван Кирилович, доручаю Близнюк Тамарі Степанівні одержати в касира управління належну мені зарплату за травень 2012 р.

Доручення дійсне до 2 жовтня 2012 року.

30.04.12 р. (підпис Григоренко)

Підпис інженера Григоренка І.К. засвідчую:

Начальник управління виробничо-технологічної комплектації (підпис) П. М. Петренко

V. Самостійна робота над складанням розписки та доручення.

1. Уявивши ситуацію, скласти розписку (на вибір):

а) ви одержали від завідувача бібліотеки довідники й енциклопедії для тимчасового користування під час підготовки до олімпіади (зазначити повну назву видань);

б) ви взяли ноутбук у комп’ютерному центрі для підготовки проекту з історії;

в) ви взяли для підготовки позакласного заходу музичний центр у кабінеті співів.

2. Скласти доручення на одержання власних грошей іншою особою.

VІ. Підсумок уроку.

Прослухайте вимоги до оформлення ділових паперів. Знайдіть зайве.

1. Чітке дотримання прийнятих форм ділового спілкування (їх будови, реквізитів).

2. Дотримання норм літературної мови, вживання зрозумілих, найбільш переконливих слів.

3. Використання розмовних, емоційно-забарвлених слів.

4. Логічність формування думки, чіткість і послідовність викладу.

5. Стислість вираження думки, строга відповідність слова його значенню, об’єктивність викладу фактів.

VІІ. Домашнє завдання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!