Конспект уроку на тему: "Ділові папери. Правила поведінки у школі."

Опис документу:
Мета: продовжити ознайомлення учнів з правилами поведінки у школі; залучити дітей до самоврядування, дати можливість висловити своє бачення проблеми, пов'язаної з поведінкою учнів у школі, вміти обмежувати свої бажання, щоб не завдати шкоди іншим, учити дотримуватись тих норм, у виробленні яких самі учні взяли участь; формувати уміння укладати ділові папери; виховувати доброзичливе ставлення до навколишнього, дбайливе ставлення до шкільного майна, шкільних речей, акуратність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

5

Урок №

Тема: Ділові папери. Правила поведінки у школі.

Мета: продовжити ознайомлення учнів з правилами поведінки у школі; залучити дітей до самоврядування, дати можливість висловити своє бачення проблеми, пов'язаної з поведінкою учнів у школі, вміти обмежувати свої бажання, щоб не завдати шкоди іншим, учити дотримуватись тих норм, у виробленні яких самі учні взяли участь; формувати уміння укладати ділові папери; виховувати доброзичливе ставлення до навколишнього, дбайливе ставлення до шкільного майна, шкільних речей, акуратність.

Обладнання: папір для індивідуальної роботи.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент.

1. Привітання з учнями.

Встаньте, діти, всі скоріше,

Посміхніться всім миліше,

Привітайтесь: «Добрий день!»

Продзвенів дзвінок: «Дзелень!».

2. Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда за запитаннями.

  • Пригадайте, які існують стилі мовлення?

  • Назвати основні документи офіційно-ділового стилю.

  • Які мовні особливості характерні офіційно-діловому стилю?

  • Пригадайте й опишіть ситуацію, коли вам чи вашим рідним (знайомим) доводилося складати якийсь документ (заяву, оголошення, договір, план роботи тощо). Яку роль, на вашу думку, відіграють ділові папери в житті людей?

  • Пригадайте, яких правил поведінки мають дотримуватися учні у громадських місцях (у транспорті, кінотеатрі, цирку, аквапарку тощо).

  1. Тестування «Чи виконуєте ви свої обов'язки?» (Так — «+», ні — «-»).

1) Якщо потрібно затриматися у школі, чи повідомите ви про це рідних?

2) Чи можеш ти за власного ініціативою підмести підлогу?

3) Чи соромишся ти подати дівчинці руку, коли вона виходить з транспорту?

4) Однокласники бігають коридором на перерві. Чи побіжиш ти разом з ними?

5) В шкільній їдальні діти прибирають після сніданку посуд. Чи виконуєш ти свої обов'язки?

3. Обговорення тестових відповідей.

4. Гра «Доповни вислів»

Документ, у якому викладено права та обов'язки для всіх людей, називається...

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Від учителів часто можна почути нарікання на вашу поведінку на уроці або під час перерви. Виникає питання: що ж робити? Чи можемо ми виробити такі правила поведінки, які б влаштовували всіх? Спробуємо це зробити. Отже, перед нами завдання: виробити правила поведінки для всіх, хто навчається у цій школі.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Слово учителя.

"Загальна частина"

1. Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України, органів місцевого самоврядування, Статуті школи.

2. У випадку порушення Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:

- усне зауваження

- запис зауваження у щоденник

- винесення догани, включно із занесенням її в особисту справу учня

- виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду

- відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками

3. Заборонено приносити до школи предмети або речовини, які можуть зашкодити здоров'ю та безпеці оточуючих або завадити проведенню навчального процесу.

4. Паління та вживання алкогольних напоїв на території школи категорично заборонено.

5. До закінчення уроків учень може залишити територію школи тільки з дозволу класного керівника або чергового адміністратора.

6. Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, а також з учнями.

7. Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна та речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. За пошкоджене шкільне майно батьки учня зобов'язані відшкодувати збитки.

V. Фізкультхвилинка.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Самостійна робота.

Пропонуємо учням на окремому аркуші паперу написати із 5-6 пунктів правила поведінки. Виконайте завдання одного з варіантів.

Варіант 1.

Розробіть свої правила поведінки учнів на уроці.

Варіант 2.

Розробіть свої правила поведінки учнів на перерві.

Варіант 3.

Розробіть свої загальні правила поведінки учнів у школі.

2. Орієнтовані відповіді учнів.

1. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

1.1 Учні приходять до школи за 10-15 хвилин до початку занять, чисті охайні, у шкільній формі.

1.2 Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні предмети і речовини.

1.3 Не дозволяється без дозволу вчителів йти зі школи і з її території в урочний час. Пропускати заняття без поважних причин забороняється.

1.4 Учень до школи приносить необхідні навчальні прилади: книги, зошити, щоденник. Приходить до школи з виконаним домашнім завданням з предметів згідно з розкладом уроків.

1.5 Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо.

1.6 Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.

1.7 Учні бережуть майно школи, акуратно відносяться як до свого, так і до чужого майна.

2. ПОВЕДІНКА НА ЗАНЯТТЯХ

2.1. Коли вчитель заходить у клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на привітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.

2.2. Протягом уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими справами, які не стосуються уроку. За першою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно надати свій щоденник. Будь-які записи в щоденниках повинні виконуватися охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.

2.3. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозвіл у вчителя.

2.4. Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку.

3. ПОВЕДІНКА ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ЗАНЯТЬ

3.1. До початку уроку учень повинен: прибути до кабінету до першого дзвінка; після першого дзвінка з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.

3.2. Під час перерви учні зобов’язані:

- навести чистоту та порядок на своєму робочому місці;

- вийти з класу;

- підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням;

- допомагати підготувати клас на прохання вчителя до наступного уроку;

- у разі спізнення на урок постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попростити дозволу сісти на місце.

3.3. Під час перерв учням забороняється:

- бігати сходами, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;

- штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми;

- вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочивати іншим;

3.4. Учні, знаходячись в їдальні:

- підкоряються вимогам вчителя і працівників їдальні;

- дотримуються черги при купівлі їжі;

- проявляють увагу й обережність при отриманні і вживанні гарячих і рідких страв;

- вживають їжу й напої, придбані в їдальні чи принесені з собою, тільки в їдальні;

- прибирають за собою столові прибори і посуд після вживання їжі.

3. Гра «Запам'ятаємо правила для учнів»

Запитає вчитель — треба встати. (Діти підводяться.)

Дозволять сісти — тихо сядь. (Тихо сідають.)

Сказати хочеш — не кричи,

А тільки руку підніми. (Підводять руки.)

А щоб урок минув не марно,

Сидіти треба рівно, гарно. (Сідають рівно.)

І не крутитись на уроках,

Як той папуга чи сорока.

VII. Підсумок уроку

- Кого називають школярем?

- Які правила поведінки у школі ми повторили?

- Які поради ви дали б дітям, які не виконують шкільні правила?

- Кому вони завдають шкоди?

VIІI. Домашнє завдання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!