Конспект уроку на тема " . Читаємо і порівнюємо твори про картини природи. Епітет. Наталя Забіла «Зірочки». Марійка Підгірянка «Вечір іде".

Опис документу:
Мета: розкрити учням красу і своєрідність поезії Наталі Забіли, розкрити учням красу і своєрідність поезії Марійки Підгірянки; вчити заглиблюватися в поетичні образи, аналізувати ліричні поезії, вдосконалювати на¬вички свідомого виразного читання віршованих творів; навчати розуміти поетичну мову, знаходити епітети, порівнювати поезії; розвивати вміння заглиблюватися в поетичні образи; виховувати любов до поетичного слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата 07.02.17

Літературне читання

3-А клас

Тема. Читаємо і порівнюємо твори про картини природи. Епітет. Наталя Забіла «Зірочки». Марійка Підгірянка «Вечір іде».

Мета: розкрити учням красу і своєрідність поезії Наталі Забіли, розкрити учням красу і своєрідність поезії Марійки Підгірянки; вчити заглиблюватися в поетичні образи, аналізувати ліричні поезії, вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; навчати розуміти поетичну мову, знаходити епітети, порівнювати поезії; розвивати вміння заглиблюватися в поетичні образи; виховувати любов до поетичного слова.

Обладнання: портрети поетес, презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку

II. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою.

Казав казку-казочку,

Приказку-приказочку

Косарикам-косарям,

Казкарикам-казкарям.

— До слова казав знайдіть у скоромовці спільнокореневі слова.

2. Гра «Знайди назви дерев у сполученнях літер»

Іду берегом ріки. (Дуб)

Я маю свій буквар. (Бук)

Гра була дуже цікава. (Граб)

III. Перевірка домашньогозавдання

IV. Мотивація навчальноїдіяльності. Повідомлення темиі метиуроку

— Відгадайте загадку.

Нічне небо прикрашають,

Мерехтять вони, палають.

Безліч складено казок

Про красунь нічних — ... (зірок).

— Сьогодні ми прочитаємо вірш Наталі Забіли, який вона присвятила зіркам, дізнаємося, як писала про вечір Марійка Підгірянка.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Опрацювання вірша Наталі Забіли «Зірочки» (с. 103–104)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Які картини ви уявляли, слухаючи вірш?

— До якого жанру належить вірш? (Пейзажна лірика.Замилування красою зірок.)

2) Словникова робота

Робота в парі

— Прочитайте стовпчики слів. Об’єднайте їх у синонімічні пари.

Присмерки

розказувати

скотиться

сутінки

пестимо

зайде

бадьорі

голубимо

повідати

жваві

Фізкультхвилинка

3) Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання учнями. Підготовка до виразного читання

— Який основний тон виберете для читання вірша?

4) Виразне читання вірша учнями за строфами.

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Назвіть дії зірочок. На прикладах доведіть, що Наталя Забіла зобразила зірки як живих істот. Якими властивостями їх наділила поетеса?

— Які слова-ознаки використовує поетеса, описуючи сонечко, зорі, сни?

Сонечко ясне;

зорі блискучі;

сни радісні й бадьорі.

— Зауважте, що такі слова називаються епітетами.

— Які пестливі слова поетеса вживає у вірші? Про що це свідчить?

— Які почуття володіли автором?

— Яким настроєм пронизані рядки вірша?

— Кому світять зірочки у нічному небі?

— Що вони розказують маленьким діточкам?

6) Гра «Добери риму».

Додолу — ... (поле);

світом — ... (засвітим);

над землею — ... (своєю);

у морі — ... (просторі);

спати — ... (повідати);

бадьорі — ... (зорі).

Опрацювання вірша Марійки Підгірянки «Вечір іде» (с. 105)

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Які картини ви уявляли, слухаючи вірш?

2) Словникова робота.

Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем

Сіє

вечір

ниже

креше

ниткою

помості

привітно

на льоду

— Поясніть значення слів: ниже, креше.

Ниже — просовує що-небудь одно за другим на нитку.

Креше — пристрасно, з запалом робить, виконує що-небудь.

— У підручнику (с.105) знайдіть тлумачення слова поміст.

Поміст — поверхня з дощок, покладена на основу.

Фізкультхвилинка

3) Виразне читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами.

— Вдумайтеся у зміст заголовка. Розкажіть, як поетеса описує настання вечора?

— Доведіть, що вечір, сонце, мороз зображено як живих істот. Який художній засіб використала для цього авторка?

Сонце спить; вечір ниже, йде; мороз ходить, креше, пише (уособлення).

— Якими словами з вірша Марійки Підгірянки можна доповнити рядок із твору Павла Тичини: навшпиньках підійшов вечір?

4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Що поетеса пише про сонце?

— Де воно спить?

— Які слова добирає, розповідаючи про мороз?

— Що сказано про місяць?

2. Робота за ілюстрацією

— Подивіться на ілюстрацію до цього вірша. Чи можемо ми віднести її до всього твору, чи до певної його частини?

— Що художник зобразив на картині? Що він намалював у центрі картини? вдалині?

— Які фарби обрав для своєї картини? Який настрій вони створюють?

— Опишіть картину, використовуючи рядки з вірша.

VI. Підсумок уроку

— Який вірші читали на сьогоднішньому уроці?

— Хто їх автори?

— Чим вони вам сподобався?

VII. Домашнє завдання

Підпис

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.