Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Конспект уроку математики у 6 класі на тему: "Рівняння"

Математика

Для кого: 6 Клас

24.05.2021

68

1

0

Опис документу:
Даний матеріал доцільно використати під час вивчення теми "Рівняння" у 6 класі. Урок передбачає формування умінь і навичок розв’язування рівнянь,. Містить завдання на встановлення відповідностей, розв'язування рівнянь за алгоритмом. Створено на допомогу формування ключових компетентностей: сприяти самовихованню свідомості, самостійності, наполегливості, вміння організувати свою навчальну діяльність
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку. Ров’язування рівнянь

Мета:

  • формувати вміння та навичок розв’язування рівнянь; заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності;

  • розвивати логічне мислення, здібності учнів та їх інтерес до математики;

  • виховувати наполегливість у досягненні мети, комунікабельність.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Закінчити речення:

- коефіцієнтом називаеться….

- подібні доданки – це доданки, у яких …

- звести подібні доданки – це виконати дії з коефіцієнтами….

- щоб число помножити на суму (різницю), потрібно …

- якщо перед дужкою стоїть знак плюс, то ….

- якщо перед дужкою стоїть знак мінус, то ….

2. Встановити відповідність між виразами і заповнити таблицю:

А)

1)

2х – 6

Б)

2)

–2х + 6

В)

3)

2х + 6

Г)

4)

–2 – 6

А

Б

В

Г

3. З рівняннями ви знайомі з початкової школи. Давайте пригадаємо:

- що таке рівняння;

- що означає розв’язати рівняння;

- що таке корінь рівняння?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Історична довідка. У IX ст. узбецький математик і астроном Мухаммед ал-Хорезмі написав трактат “Китаб аль-джебр валь-мукабала”, де дав загальні правила для розв’язування рівнянь першого степеня. Слово «алъ-джебр» (відновлення), від якого нова наука алгебра отримала свою назву, означало перенесення від’ємних членів рівняння з однієї його частини в іншу із зміною знаку. Учені Сходу вивчали і розв’язування кубічних рівнянь, хоча не зуміли отримати загальної формули для їх коренів. У Західній Европі вивчення алгебри почалося в XIII ст. Одним з визначних математиків цього часу був італієць Леонардо Пізанський (Фібоначчі) (бл.1170 – 1228). Його “Книга абака” (1202) – трактат, який містив відомості про арифметику і алгебру до квадратних рівнянь включно. 

  1. Вивчення властивостей, розв’язування рівнянь. Робота з підручником, опрацювання властивостей рівнянь.

Перед вами рівняння. Випишіть у зошит ті рівняння, які ви не знаєте, як розв'язувати. Що саме викликало у вас ускладнення в розв’язанні? (Пояснення розв’язування цих рівнянь)

1)

2х + 3х = 15

2)

– 3(2 – х) = 18

3)

5х + 24 = – 4х – 12

4)

3,2х = 0,64

5)

2(2 – 3х) + 4 = 18 – (3 + х)

6)

х : = – 9

  1. Робота з алгоритмом.

Пропоную вам ознайомитись з алгоритмом розв'язання таких рівнянь. У вас на партах лежать карточки-консультанти з алгоритмом розв'язання рівняння. Я пропоную вам прочитати алгоритм і розглянути приклад.

А тепер спопробуємо разом розв'язати рівняння:

(Учитель біля дошки, учні у зошитах - фронтально, покроково читается алгоритм і обговорюється розв'язання колективно, а учитель записує розв'язання на дошці).

Приклад на дошці

АЛГОРИТМ

–2х + 1 –3(х –4) = 3(3 – х) + 6,

–2х + 1 – + 12 = 9 – 3х + 6,

–5х + 13 = – 3х + 15,

+ = 15 – 13,

–2х = 2,

х = 2 : (– 2),

х = –1.

1) Розкрити дужки (якщо вони є).

2) Звести подібні доданки у лівій и правой частях уравнения (если они есть).

3) Перенести доданки зі змінними у ліву частину рівняння, а числа у праву частину рівняння, змінюючи знаки тих доданків, які переносимо.

4) Звести подібні доданки у лівій та правій частинах рівняния.

Отримуємо рівняння виду: ɑ·x = b.

5) Розділити число з правої частини на коєфіцієнт перед змінною.

Зверніть увагу, що нове для вас правило (властивість рівняння) міститься в п.3 алгоритма. Щоб вам було простіше його запам’ятати, пропоную мнемонічний прийом:

    1. При перенесенні доданків з однієї частини рівняння в іншу, потрібно поміняти знаки тих доданків, які ми переносимоколи ми йдемо у гості – ми переодягаємось.

    2. Спочатку записуємо доданки, які були в цій частині рівняння (це – хазяїн, переодягаються тільки гості).

ІV. Закріплення.

1.Фронтально. Учні біля дошки розв'язують рівняння з використанням алгоритма.

  1. 3 – 4х = 4х – 5;

  2. 9(х + 7) = – х;

  3. 10 – 3(1 – 7х) = –4х – 8.

2.Робота з підручником. Самостійне виконання вправ з послідуючою взаємоперевіркою №№1415, 1421.

VІ. Рефлексія.

Продовжи речення:

- Сьогодні на уроці було цікаво тому, що …

- Я хотів би себе похвалити за те, що …

- Я зрозумів, що …

- Було важко …

- Мене здивувало …

- На уроці сподобалось …

V.Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Опрацювати §31, №1416, №1420, №1422(1,2,3). (Математика

Творче завдання: знайти інформацію та підготувати повідомлення про способи розв’язання рівнянь, запропоновані Мухаммедом аль-Хорезмі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.