і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
Предмети »

Конспект уроку математики 3 клас

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
460 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DT546341
За публікацію цієї методичної розробки Кондратенко Наталія Леонідівна отримав(ла) свідоцтво №DT546341
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект уроку математики для 3 класу

з теми "Периметр прямокутника" із використанням діалогічного методу проблемного навчання.

Вчитель початкових класів

НВК «Рудівська ЗОШ І-ІІ ст.-ДНЗ»

Кондратенко Наталія Леонідівна

Мета: формування ціннісного відношення до спільної пізнавальної діяльності за визначенням і використанням способу знаходження периметра прямокутника.

Завдання уроку:

Навчальна – навчити знаходити периметр прямокутника.

Розвивальна - сприяти розвитку вміння зрозуміло й чітко викладати свої думки;

- розвивати математичну компетентність;

- розвивати навички усного рахунку;

- розвивати увагу, творче і критичне мислення;

- формувати вміння аналізувати і порівнювати, узагальнювати і робити висновки.

Виховна – виховувати цікавість до вивчення предмету, доброзичливе відношення до оточуючих.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: девіз уроку, плакати для усного рахунку та підготовчої роботи, картки для самостійної роботи.

Діяльність учителя

Діяльність учнів

І. Організаційний момент

Пролунав і стих дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок математики починаймо.

- Пропоную на урок з собою взяти ( запис на дошці):

У - увагу

Р - розум

О - організованість

К – кмітливість

та будемо під час уроку:

У - уважні

Ч - чемні

Н - наполегливі

І - інтелектуальні.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Усний рахунок

- Складіть і розв’яжіть приклади.

2. Підготовча робота

- Назвіть геометричні фігури.

- Периметр, яких фігур ми вже навчилися знаходити?

- Що називається периметром?

- Як позначають периметр?

- В яких одиницях вимірюють периметр?

Робота в групах

- Знайдіть периметри трикутника і чотирикутника, зображених на малюнку.

ІІІ. Робота над новим матеріалом

1. Створення проблемної ситуації. Повідомлення теми і мети уроку.

- Діти, сьогодні на уроці ми з вами навчимося знаходити периметр прямокутника .

- Давайте пригадаємо, що нам вже відомо про прямокутник. А допоможе нам в цьому віршик. Прочитаймо його разом з дошки.

Про прямокутник знають всі:
Кути у нього всі прямі!
І є чотири сторони,
А протилежні всі рівні!
Прямокутник не квадрат,
Він не круг, не ромбу брат,
З прямокутних всіх цеглин
Побудуємо ми дім.

- Погляньте на прямокутник, накреслений на дошці. Як ви гадаєте, що треба зробити, щоб знайти його периметр?

- На питання : «Чому дорівнює периметр прямокутника?» мої помічники Марійка та Андрійко (малюнки із зображенням дітей) відповіли так: (учитель звертає увагу учнів на запис на дошці)

Марійка – Р = 6 + 6 + 2 + 2 = 16 (см)

Андрійко – Р = 6 • 2 + 2 • 2 = 16 (см)

- Хоча діти знаходили периметр різними способами. Але відповіді в них вийшли однакові.

- Як це їм мені вдалося?

2. Постановка проблеми.

- Отже, сьогодні на уроці головню стає відповідь на питання: «Яким способом можна знайти периметр прямокутника?».

3. Висунення гіпотези.

- Як Марійка дізналася периметр прямокутника?

- Давайте перевіримо ваші припущення.

( учень йде до дошки)

- Щоб знайти периметр прямокутника Марійка виміряла всі сторони і їх довжини додала. А можливо ми разом з Андрійком знайдемо інший спосіб знаходження периметру, більш раціональніший.

4. Розв’язання проблеми.

- Перевіримо, чи правильно знайшов периметр прямокутника Андрійко? І чи можна його спосіб вважати раціональнішим?

- Я пропоную вам поглянути на прямокутник, що ви можете сказати про його сторони?

- Чи обов’язково вимірювати кожну з них, як це робила Марійка?

- Так, правильно. Досить виміряти довжину і ширину, і отримані результати взяти два рази.

- Так зробив Андрійко? Погоджуємося ми з ним?

- Діти, а як можна замінити вираз, який записав Андрійко ( Р = 6 • 2 + 2 • 2 = 16 (см)), на більш коротший, рівний йому за значенням?

5. Формулювання висновку (рішення проблеми)

- Наші дії приводять нас до висновку: «Щоб знайти периметр прямокутника достатньо виміряти його довжину і ширину і отриманні числа взяти два рази. У цьому полягає новий спосіб знаходження периметру прямокутника.

6. Перевірка правильності висновку. Первинне закріплення.

- А чи для всіх прямокутників підходить такий спосіб знаходження периметру?

- Давайте перевіримо правильність висновку, який ми зробили, на прикладі задач. Зробіть це самостійно.

Робота в парах

- Чому дорівнює периметр прямокутника зі сторонами:

6см і 4см?

12 см і 3 см?

8 см і 3 см?

- Яке правило ви використовували для знаходження периметра кожного прямокутника?

- Як бачите, виведене правило діє і в цих випадках.

- Сформулюйте и запишіть правило в загальному вигляді, якщо одну сторону прямокутника ми позначимо буквою-а,

а другу-в?

- Що ми з вами отримали?

- Такі буквені вирази називаються формулами.

- Ми отримали формулу знаходження периметра прямокутника Р= (а + в) • 2

- Ще раз назвіть, що означає кожна буква в формулі?

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зробіть чотири кроки.

Ліньки наші відлетіли,

Ми за парти тихо сіли.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу. Використання знайденого рішення.

1.Побудова прямокутника і знаходження його периметра. (колективна робота)

- Діти, в зоопарку розпочався ремонт. Клітка , де проживає родина Лева (демонструю малюнок) потребує ремонту. Давайте допоможемо і побудуємо для них нову клітку.

- Побудуйте в зошитах прямокутник, у якого довжина - 9см, а ширина -4 см.

- Знайдіть периметр прямокутника.

- Що для цього ми будемо використовувати.

- Назвіть формулу?

- Перевірте правильність.

2.Робота за підручником.

- Давайте виконаємо завдання під номером 412, 415 усно.

3.Самостійна робота

Пропонує учням розв’язати ряд задач за картками на знаходження периметра прямокутників за вивченим правилом. Правильність виконаної роботи перевіряють учні взаємоперевіркою.

ІV. Домашнє завдання

Виконати письмово завдання № 419,420. Вивчити правило ( вчитель проводить інструктаж по виконанню завдань).

V. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Яку тему вивчили сьогодні на уроці?

- Що нового дізналися про прямокутник?

- Що таке периметр?

- Як знайти периметр прямокутника?

- Що найбільше сподобалося вам на уроці?

Діти емоційно налаштовуються на роботу на уроці.

Читають разом з вчителем

Учні складають приклади, розв’язують і називають геометричні фігури.

Учні розглядають малюнок і називають зображені геометричні фігури.

- Трикутника, чотирикутника.

- Сума довжин всіх сторін.

- Буквою Р.

- В одиницях довжини: см, м, мм…

Учні вимірюють сторони фігур і знаходять периметр відомим їм способом.

Учні разом читають вірш з дошки.

- Виміряти сторони прямокутника і отримані результати додати.

Учні уважно слухають вчителя.

Учні здивовані, зацікавлені.

Учні усвідомлюють проблему.

Учні роблять припущення.

Учень йде до дошки, вимірює сторони прямокутника додає їх і дає відповідь: «Периметр прямокутника дорівнює 16 сантиметрам». Останні учні спостерігають.

Учні погоджуються з даною пропозицією.

- У прямокутника протилежні сторони рівні.

- Ні. Досить виміряти довжину і ширину.

- Так.

- У результаті роботи учні отримують:

Р=(6+2)•2=16 см

Учні готові до сприйняття висновку.

Кожна пара розв’язує завдання за допомогою правила і перевіряють отриманий результат способом вимірювання всіх сторін.

Результати співпадають. Висновок допомагає їм у розв’язанні задачі.

- Щоб знайти периметр прямокутника достатньо виміряти його довжину і ширину і отриманні числа взяти два рази.

Учні записують за допомогою вчителя:

Р= (а + в) • 2

- Ми отримали буквений вираз.

Р - периметр

а- довжина

в - ширина

Учні під керівництвом вчителя виконують фізичні вправи.

- Правило знаходження периметра прямокутника і формулу.

- Р= (а + в) • 2

Виконавши завдання учні перевіряють.

Учні читають завдання і за допомогою малюнків знаходять периметри прямокутників за вивченим правилом.

Кожен учень працює за індивідуальною карткою

Учні записують завдання в щоденники

Учні в уявний мікрофон дають відповіді на запитання.

6

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Конспект уроку на тему "Периметр прямокутника" із використанням діалогічного методу проблемного навчання.
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    8164
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    DT546341
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
640 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DT546341
За публікацію цієї методичної розробки Кондратенко Наталія Леонідівна отримав(ла) свідоцтво №DT546341
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти