і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Конспект уроку математики 2 клас на тему : "Ознайомлення зі складеною задачею. Розв’язування складених задач. "

Конспект уроку математики 2 клас на тему : "Ознайомлення зі складеною задачею. Розв’язування складених задач. "

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Тема: Ознайомлення учнів зі складеною задачею. Розв’язування складених задач.

Предметна компетентність:

  • повторити, з яких частин складаються прості задачі;

  • ознайомити учнів зі складеною задачею,

  • навчити розв’язувати складені задачі;

  • розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, спостережливість, математичне мовлення;

  • виховувати інтерес до вивчення математики.

Ключова компетентність:

  • формувати вміння бути активним учасником уроку,

  • швидко включатись в роботу та переключатись на різні види діяльності,

  • вчити ставити перед собою мету на досягати її,

  • організовувати свій робочий час, раціонального його використовувати,

  • співпрацювати із іншими учасниками у групах , парах,

  • толерантно відноситись до свої товаришів та вчителів,

  • порівнювати, аналізувати, узагальнювати власні досягнення із досягненням інших дітей.

Тип уроку: комбінований урок

Методи: словесні (пояснення, бесіда), наочні (ілюстративний, демонстративний), практичні (робота в групках, робота з підручником), інтерактивні методи («Карусель», «Морський бій», «Робота в малих групках»), прийоми «Пароль уроку».

Обладнання: підручник з математики, робочі зошити, мультимедійна презентація, картки з прикладами для «Каруселі»

Здоров’єзберігаючі технології: електронна фізкультхвилинка «Мої друзі», кольоротерапія «Підводний світ»

Хід уроку

І. Організація класу

1.1. Привітання

І чудова, й солов’їна

Математики країна.

Вмій лиш тільки додавати,

Множити і віднімати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Щоб здоровими всім бути.

То ж і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо!

  • Добрий день, дорогі діти! Рада всіх бас бачити здоровими і готовими до уроку математики.

1.2. Пароль уроку

(Вчитель промовляє «Пароль уроку», учні по черзі називають все, що стосується уроку математики, наприклад, «Відрізки», «Дія додавання», «Геометричні фігури» і т.д.)

ІІ. Актуалізація опорних знань

117

  • Діти, то ж які овочі міг віднести син додому, перечисліть.

  1. Тільки 3 кг картоплі.

  2. 2 кг моркви і 1 кг цибулі

  3. 2 кг моркви і 1 кг буряків (всього 3 кг )

118

(учні по черзі зачитують приклад і кажуть відповідь до нього)

12+0=12 12-4=8 12-3=9 9+3=12 12-0=12

2.2. Хвилинка каліграфії

- Сьогодні у нас з вами чергове число 67

- Охарактеризуйте його. (воно двоцифрове, непарне, має 6 десятків і 7 одиниць, розкладається на такі розрядні доданки 60 і 7, має таких сусідів числа – 66 і 68).

2.3. Усний рахунок

А) «Карусель»

(троє учнів стають спиною один до одного, а наступні 3 учні стають навпроти перших. Діти, які стоять спиною один до одного тримають в руках картки з прикладами табличок додавання та віднімання чисел з переходом через розряд. А ті діти які стоять до них обличчям по черзі розв’язують приклади і переходять до наступного учня, так вони розв’язують доки не зроблять повне коло і не стануть на свої місця, після чого діти міняються місцями і гра продовжується).

Б) «Морський бій»

А

Б

В

1

5+8

17-8

12-6

2

15-9

7+5

8+6

3

4+9

3+8

14-6

Вчитель задає учням зашифрований приклад , який вони повинні знайти у табличці, наприклад, 2-Б відповідає приклад 7+5. Той учень, який першим знайде цей приклад піднімає руку і розв’язує його усно).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з новою темою, якою саме, ви дізнаєтесь коли розшифруєте тему уроку.

Інтерактивний метод «Дешифрування»

АС ЛКЕДІН ДААІЧЗ 12345678 123456

4 1 3 26 5 87 32 4651 СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ

Отже, сьогодні на уроці, ми дізнаємося, що таке складені задачі, як їх правильно розв’язувати.

IV. Вивчення нового матеріалу

4.1. Робота над простими задачами.

-Діти послухайте задачу.

У Маринки було 12 іграшкок, вона дала погратися іншим дітям - 4 ігришки. Скільки іграшок у неї залишилося?

  • Скажіть мені з чого складається задача? (із умови і запитання)

  • Що тае умова? (це те , що відомов задачі)

  • Промовте мені умови цієї задачі!( У Маринки було 12 іграшкок, вона дала погратися іншим дітям - 4 ігришки.)

  • Що таке запитання задачі? (це те, що треба знайти задачі)

  • Промовте мені запитання до цієї задачі? (Скільки іграшок у неї залишилося?)

4.2. Гра «Задача в ролях»

В

Запитання

Rectangle 4 Rectangle 5

Умова задачі

Розвязання

Відповідь

читель обирає 4 учня , кожному з них в руки дає картку з різними словами :

Після цього вчитель зачитує задачу, а учні повинні по-черзі підіймати свої картки тоді, коли чують своє завдання, н-д, коли вчитель читає мову , учень, що тримає картку «умова задачі» повинен підняти її вгору, коли запитання – то учень з карткою «Запитання » піднімає картку, коли вчитель складає і промовляє розв’язання задачі, тобто приклад , підіймає третій учень «Розв’язання», а коли говорить скільки буде , то учень зі словом «Відповідь». Так вчитель розбирає декілька задач.

(задачі для гри:

  1. В ящик мама поклала 10 груш, а пізніше ще 7 груш. Скільки всього груш у ящику?

  2. Бабуся Галя дала своєму онукові 12 цукерок, він з’їв 9. Скільки цукерок у нього залишилося?

  3. На сорочці Вані було 5 ґудзиків, а на сорочці Петі – на 3 ґудзики більше. Скільки ґудзиків на сорочці Петі? )

4.3. Ознайомлення зі складною задачею

(Робота з підручником)

(Вчитель пропонує учням послухали задачу №123, слідкуючи у їх підручниках)

1 – й Підготовчий ступінь.

2-й. Безпосередня робота над задачею

  1. Ознайомлення зі змістом задачі, аналіз тексту задачі.

Задача читається тричі(1 раз вчитель, другий раз самі учні мовчки, 3 раз окремий учень вголос)

  • Чи все зрозуміло в задачі? (так)

  • Про що мова в задачі? (про дівчинку Катрусю, яка збирала і засушувала листки)

  • Які лиски вона збирала? (дубові і кленові)

  • Скільки дубових листків вона зібрала? (7)

  • Чи відомо скільки кленових листків зібрала дівчинка? (ні, але сказано на 2 менше)

  • Що запитується в задачі? (скільки кленових листків засушила Катруся і скільки всього листків засушила дівчинка?)

  • Скажіть мені, будь-ласка, скільки запитань до цієї задачі? (2)

ДAutoShape 11AutoShape 12AutoShape 13убових -7л.

КAutoShape 10ленових - ?, на 2 менше ?

  1. Складання плану пошуку розв’язання задачі.

  • Діти, перед тим,як ми почнемо розв’язувати задачу, я хочу у вас запитати, чи можемо ми цю задачу розділити на 2 прості? (ні)

  • Ні, діти, ми можемо. Ось давайте ми з вами це і зробимо.

  • Подивіться на малюнок і складіть мені задачу.

(Катруся зібрала 7 дубових листків, а кленових – на 2 менше. Скільки кленових листків зібрала Катруся?)

  • Чи можемо ми відразу сказати скільки кленових листків забрала Катруся? Якою дією? (віднімання) Чому? (бо кленових на 2 менше, а це значить, що потрібно віднімати) Який вираз складемо? (7-2=5)

  • Ми дізналися скільки кленових листочків зібрала дівчинка? (так) Скільки? (5)

  • Давайте тепер складемо другу задачу , з другим запитанням? (Катруся засушила 7 дубових і 5 кленових листків. Скільки сього засушила листків дівчинка?)

  • Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі? (так) Якою дією? (додавання) Чому? (бо слово всього означає додати все) Який вираз складемо? (7+5=12)

  • Подивіться на ці дві маленькі прості задачі. В першій задачі ми з вами шукали скільки кленових листочків зібрала дівчинка. Отже, кленові листочки це було ШУКАНЕ. А в другій задачі нам кленові листочки були вже відомі – це ЗНАЙДЕНЕ.

  1. Розв’язання задачі

  • Діти, подивіться на схему до нашої великої задачі. Скільки там знаків питання? (2)

  • Це означає, що ця задача має дві дії. А записуються вони ось так:

  • 1) 7-2=5(л.)

  • 2) 7+5=12(л.)

  • Відповідь: зібрала 5 кленових листків , засушила 12 листків.

  1. Перевірка розв’язання задачі

Дубових – 7 л.

+ = 12литків

Кленових – 5л.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. Закріплення вивченого матеріалу

5.1. Розв’язання складених задач

3-й ступінь. Складання та розв’язання задач даного виду.

№125

Перше число дорівнює 7, а друге – на 4 менше. Знайди спочатку друге число, а потім суму обох чисел.

1 – й Підготовчий ступінь.

2-й. Безпосередня робота над задачею

1 – етап. Ознайомлення зі змістом задачі, аналіз тексту задачі.

(задача читається тричі)

  • Чи все зрозуміло в задачі? (так)

  • Про що йде мова в задачі? (про два числа)

  • Яке було перше число? (7)

  • Що відомо про друге? (що воно на 4 менше за перше)

  • Що потрібно знайти в задачі? (Спочатку друге число, а потім суму обох чисел)

ІAutoShape 16AutoShape 17AutoShape 18 – 7 ?

ІAutoShape 15І - ?, на 4 менше

2- етап . Складання плану пошуку розв’язання задачі

  • Скажіть мені , діти, чи можемо ми відразу знайти суму обох чисел? (Ні) Чому? (Бо треба знайти друге число). Якою дією? (віднімання ) Чому? (бо друге число менше значить – відняти треба) Який вираз складемо?

  • А тепер можемо ми можемо дати відповідь на питання задачі? (так) Якоб дією? (додавання) Чому? (бо сума – це дія додавання) Який вираз складемо?

3-етап. Розв’язання задачі

  1. 7-4=3(ч.)

  2. 7+3=10(с.)

Відповідь: друге число – 3, сума – 10.

4-етап. Перевірка розв’язання задачі.

І – 7

+=10

ІІ - 3

КОЛЬОРОТЕРАПІЯ «ПІДВОДНИЙ СВІТ»

VI. Узагальнення та систематизація ЗУН

6.1. Робота з геометричним матеріалом

№124

  • Накресліть відрізок KL, на 5 см коротший за АВ.

АAutoShape 23Oval 24Oval 25 В

№121

6.2. Розв’язання прикладів

(Робота в малих групках)

-Діти зараз ви будете працювати в малих групках, яка групка перша розв’яже всі приклади, та молодець!

№120

6+5-4=7 14-5-4=5 11-5-6=0 15-5-3=7

12-4+5=13 12-5+4=11 13-4+5=14 13-5+3=11

VII. Підсумок уроку

  • Що нового ви дізналися на уроці? (що є задачі на 2 дії)

  • Що було складне для вас?

  • Що цікавого ви запам’ятали?

  • Що було незрозуміле на уроці?

VIII. Домашнє завдання

Вашим домашнім завдання буде № 127 та № 128

№127 – приклади, ви повинні виписати тільки ті приклади, які мають у собі від’ємник число 5. №128 – це задача.

  • Урок закінчено! До побачення!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    364
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер материала
    CT828034
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти