Конспект уроку Математика 6 клас "Розв’язування прикладів на всі дії з дробами"

Математика

Для кого: 6 Клас

25.03.2018

1357

10

0

Опис документу:
Урок – вдосконалення знань, формування вмінь і навичок з математики в 6 класі
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку: Розв’язування прикладів на всі дії з дробами

Мета уроку:

  • удосконалювати вміння і навички виконання правил арифметичних дій з дробами;

  • розвивати логічне мислення, пошукову і пізнавальну активність учнів, сприяти удосконаленню обчислювальних навичок;

  • виховувати уважність, працьовитість, відповідальність, національну свідомість, викликати бажання дізнатися більше про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка.

Тип уроку: урок – вдосконалення знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання: алфавіт, мультимедійний проектор, висловлювання видатних діячів про твори Т.Г.Шевченка та математику.

Математику вже навіть задля того треба вивчати,

що вона розум до ладу приводить. (М. В. Ломоносов)

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності (слайд 1)

Учитель: У нас сьогодні незвичайний урок. Його метою є удосконалення вмінь та навичок при виконанні арифметичних дій з дробами. Але всі математичні дії ви будете виконувати, повторюючи та дізнаючись нове про життя і творчість великого українського поета. Хто він? Давайте дізнаємося. (слайд 2).

(Слайд 3). Учень1: Тарас Григорович Шевченко – геніальний український поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Народився 9 березня 1814 року в с. Моринцях на Київщині в убогій кріпосницькій сім’ї.

(Слайд 4). Учень2: Життєвий шлях Шевченка неможливо оминути, розповідаючи про історію української культури. Людське горе малий Тарас встиг пізнати з раннього дитинства. Восьми років він втратив матір. Батько встиг одружитися з удовою з дітьми і через два роки помер, залишивши своїх дітей сиротами з мачухою, яка віддала Тараса в пастушки — так з десяти літ починається Шевченкова самостійність.

Учень 3: Мабуть, він був поганим пастушком, адже його більше цікавив навколишній світ та книжки, які він навчився читати. Довелося віддати його в науку, що тоді була більше схожа на наймитування у напівписьменних дячків. Але була в малому хлопцеві якась внутрішня сила, що гнала його до світу знань і культури. Тарас вчився читати, «списував Сковороду» в свої зошити та допомагав сільським богомазам писати ікони. Один з іконописців, побачивши в Тарасові талант, послав його до пана за дозволом на навчання живопису. Тарас пішов до управителя, який разом з двірнею відправив хлопця у Вільнюс, де тоді жив його хазяїн Енґельґардт. Можна сказати, тоді й почався його шлях як митця.

ІІ. Повторення і закріплення знань, умінь і навичок

Учитель: Уся величезна спадщина Тараса Григоровича Шевченка — поезія, проза, щоденник, — все насичене великою любов'ю до знедолених. Це був великий народний поет і мислитель. Природа, жива людина, жива реальність були основою творчості Шевченка. Пригадаємо його відомі твори.

Гра «Хто швидше?» (слайд 5)

Проектуються приклади, у кожного учня алфавіт, на дошці – табличка з восьми клітинок. Учні по черзі записують відповідь кожного завдання, кожне число відповідає номеру букви алфавіту.

1) 5·3 = (18)

2) + : 2= (1)

3) 1: = (14)

4) 7 · 3 - 4 = (17)

5) 1: = (11)

6) 39 - 1: = (28)

7) 32 + 2: = (15)

8) 1 · = (1)

Відповідь: «Наймичка» (слайд 6).

Учень 4: Про Шевченкову любов до дітей мовилося не раз. Тими, хто бодай трохи обізнаний з поетичною, прозовою чи епістолярною спадщиною митця, таке твердження сприймається як незаперечна істина. І в поетичному, і в малярському доробку Тараса Шевченка твори про дітей посідають значне місце.

Усне обчислення (слайд 7)

  1. 0,1·2·10= (2)

  2. 3·0,8:0,1= (24)

  3. 4,5:0,3= (15)

  4. 0,6:2·10= (3)

  5. 53·0+1= (1)

  6. 10,5:5:0,1= (21)

Відповідь: «Буквар» (слайд 8).

Учень 5: У своїх творах із населених пунктів Миколаївщини Шевченко згадує Миколаїв, Вознесенськ, Очаків. Місто Миколаїв, на сьогодні обласний центр, в той час був відомий як центр на півдні Російської імперії військового суднобудування. В російськомовній повісті це місто згадано тричі. Назва повісті зашифрована в наступних прикладах.

Робота в групах (слайд 9)

1) 13 · 2 - 1 = (26)

2) 4 · 5 = (24)

3) 3 · 1 + 1 = (6)

4) 10% від 190 (19)

5) 23+1= (9)

6) 3 · 6 - 5= (18)

7) 6 · 2 - 2 = (11)

8) НСД (45; 30) (15).

Відповідь: «Художник» (слайд 10).

Учитель: Назву наступного оповідання ви дізнаєтесь, якщо впораєтеся з наступним завданням. За своїми перекладами на інші мови ця поезія посідає перше місце в українській літературі.

Проектуються завдання (слайд 11).

1) Обчислити 5% від 200 (10)

2) Розв’яжіть рівняння: 2 + у = 3 (1)

3) Знайти число, якого дорівнює 25 (20)

4) У саду росте 76 дерев, 0,25 з них – горіхи. Скільки горіхів росте в саду? (19)

5) Обчислити: 10 - 3: (3)

6) Розв’язати рівняння: · х= 1 (12)

7) Обчислити: 16,5: 12 + 21 (23).

Учитель: Ви правильно вгадали назву поезії «Заповіт» (слайд 12).

А наступне завдання – це приклад на всі дії зі звичайними і десятковими дробами (слайд 13):

+ 5 · + 15

Відповідь: 47.

Учитель: Що значить це число у біографії поета? (Шевченко прожив 47 років).

Учень 6: (слайд 14) Тарас Шевченко із 47 років життя 10 років був у засланні, 24 роки – кріпаком, і лише 13 років – на волі.

Задача

Порахувати, який відсоток свого життя Т.Г.Шевченко провів на волі.

(У засланні – 21%, у кріпацтві – 51%, на волі – 28%) (слайд 15).

ІІІ. Підсумок уроку

Учитель: Сьогодні ми з вами повторили, удосконалили вміння та навички виконання арифметичних дій зі звичайними та десятковими дробами.

Чи швидко минув час уроку?

Що найбільше запам’яталося вам на уроці?

Візьміть свої смайлики та розмістіть їх навпроти тієї оцінки, яку би ви самі собі змогли б поставити (слайд 16).

Урок завершується напередодні відзначення річниці від дня народження Тараса Григоровича Шевченка. Тарас Григорович Шевченко – видатний поет, пророк і геній нашого народу, гордість і слава нашої України. Його поезія – це вічна криниця, з якої кожне нове покоління черпає життєву мудрість, любов до матері й Батьківщини, зневагу та презирство до носіїв неправди та неволі.

«Любіть свою Батьківщину і рідну мову так, як любив покійний Тарас Шевченко. Для його пам’яті це буде найкращою нагородою і нерукотворним пам’ятником». А. Р. Церетелі (1840-1915, грузинський поет)

Вважаю, що ми з вами досягли мети, яку ставили перед собою. Що допомогло нам досягти успіху, щоб узяти це за рецепт на наступні уроки, у наше шкільне та повсякденне життя?

Візьміть свій розум та думку бачити хороше – і тоді дорога до успіху буде для вас відкрита. Дякую за підготовку і проведення уроку, за роботу на ньому.

IV. Домашнє завдання (слайд 17)

  • повторити §21-22

  • розв’язати №822, №823

  • додатково розв’язати №826.

Додаток 1

Алфавіт

А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч

15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

Ш Щ Ь Ю Я

29 30 31 32 33

5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.