Конспект уроку "Країни Європи - батьківщина культурної спадщини світу"

Опис документу:
Конспект уроку розроблений у модульно-розвивальній технології , тема: "Країни Європи - батьківщина культурної спадщини світу" можна використати на уроках географії у 8, 10 класах, виховній годині. Мета - виховувати інтерес до знань, залучати учнів до проведення нестандартних типів уроку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інтегрований урок

Країни Європи – батьківщина культурної спадщини світу

/Географія та музика і мистецтво /

Мета:

перевірити рівень засвоєння учнями знань і вмінь з теми; удосконалювати практичні навички роботи з картами,

вміння систематизувати й аналізувати вивчений матеріал, робити повідомлення.

активізувати та розширити знання учнів про економіку країн, які є Батьківщиною видатних людей світу, розвивати навички самостійної роботи з інформаційним матеріалом, навички зв'язного мовлення, вчити співвідносити знання з різних галузей науки та мистецтва,

виховувати культуру поведінки, формувати потребу сприймати та виконувати високохудожні музичні твори,

виховувати інтерес до знань, залучати учнів до проведення нестандартних типів уроку.

Обладнання: політична та економічна карти Європи, портрети композиторів, географічна карта Європи, візитні картки країн Європи, картки для самостійної роботи, фортепіано, магнітофон, аудіозаписи, прапори держав, скрипінні ключі для позначення столиць.

Музичний матеріал: фрагменти творів И.С. Баха, Л. Бетховена, П.І. Чайковського, М.В. Лисенка, Ф. Ліста, В.А. Моцарта, Ф. Шопена.

1 міні- модуль

Чуттєво-естетичний Установочно- мотиваційний

Алгоритм

Хід розвивальної взаємодії

Привітання, організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок. його будуть проводити два вчителі -учитель географії та учитель музичного мистецтва і художньої культури. Тема нашого уроку -«країни Європи – батьківщина мистецької спадщини світу». Сьогодні географія світу та музнчна література зіллються воєдино, щоб довести, що музика дійсно охоплює весь світ. І ви нам. шановні учні, допоможете, оскільки дехто з вас отримав індивідуальні самостійні завдання.

Правила роботи на уроці:

щоб урок був гарним, цікавим, змістовним, які правила ви можете запропонувати?

  • Говорити по черзі.

  • Не перебивати один одного.

  • Поважати усі висловлені думки.

  • Не змінювати теми розмови.

  • Дотримуватися «правила піднесеної руки».

  • Вчити вчитися

Спрямування учнів на подальшу роботу

Робота біля дошки

Вправа – наоинці з картою

Випереджальні завдання

Прослуховування гімну ЄС –«Ода радості»

  1. Перевірка знань політичної карти (два учні опитують один одного біля карти, самостійно оцінюють відповіді).

  2. Завдання на закритій дошці (виконує один учень).

Країни

Центральної

Європи

Країни Східної Європи

?

?

3. До яких типів за рівнем економічного розвитку належать країни Європи?

1. Економічно розвинені країни:

а) головні—Німеччина,Франція,Велика Британія, Італія;

б) малі промислово розвинені країни — Бельгія. Швеція,
Швейцарія. Фінляндія, Норве
гія, Данія, Австрія.

2. Середиьорозвинені країни — Іспанія. Португалія. Греція.

3. Постсоиіалістичні країни —Угорщина. Румунія, Польша. Чехія, Словаччина, Болгарія. Сербія.Чорногорія, Словенія, Хорватія,Боснія та Герцеговина. Македонія, Албанія, а також постсоціалістичні країни, молоді незалежні,колишнього СРСР — Україна. Білорусь, Молдова, Литва, Латвія, Естонія.

4. Учитель. Учитель. Країни Європи різняться між собою історичними, демографічними та економічними показниками. Поділ цієї частини світу на історнко-географічні регіони дає можливість характеризувати регіони за їх природними, історичними, культурними та іншими особливостями. У країнах Європи сталися великі зміни, які й далі будуть формувати економічні та політичні обставини. Зараз велику роль відіграє Європейський Союз. На нашу «конференцію» прибули «делегати» розвинених країн, а також «кореспонденти» ЗМІ. Статистичні дані країн Європи ви знайдете в зошитах для практичних робіт.

Учень (ведучий) дає коротку історичну довідку про створення Європейського Союзу — об'єднання європейських держав.

Початок Європейського Союзу пов'язаний зі створенням у 1951— 1957 рр. товариства вугілля та сталі, з листопада 1993 р.— Європейський Союз. Зараз в.ін включає 25 країн.

Мета Союзу:

введення європейського громадянства;

  • забезпечення свободи, безпеки і законності;

  • залучення економічного та соціального прогресу;

  • зміцнення ролі Європи у світі.

ЄС має офіціальну символіку — прапор і гімн.

Прапор — синє полотнище, гімн — «Ода радості»

12 країн-членів ЄС уже мають єдину валюту — євро.

ЄС — організація, яка розглядає питання управління, взаємодії глобальних, європейських та національних пріоритетів.

Завдання , як підсумок та узагальнення

Звучить фрагмент із опери «Наталка - Полтавка»)

Звучить фрагмент з альбому «Пори року»

П.І. Чайковського

Первинне закріплення матеріалу

Унітарна держава Центрально - Східної Європи. Комплекс галузей важкої, харчової, легкої промисловості, розвинуте багатогалузеве сільське господарство, сучасна транспортна мережа. Ведеться видобуток марганцевих руд, залізної руди, кам'яного та бурого вугілля, калійних солей, уранових руд. Серед галузей обробної промисловості виділяється чорна металургія. Має рекреаційні бази. Експорт: чорні метали, автобуси, літаки, тепловози, тваринне масло, рослинна олія, цукор. Імпорт: кольорові метали, нафта та нафтопродукти, природний газ. лісоматеріали.

(Учні дають відповідь та позначають країну на карті/

Вчитель музики. Кого з українських композиторів ви знаєте? Хто є класиком української музики? Що вам відомо з його життя?

Учні бають відповіді на питання вчителя)

М.В. Лисенко - справжній син свого народу. Навіть його опери пронизані інтонаціями народних пісень. Послухайте фрагмент із опери «Наталка - Полтавка».)

За контурами вгадати країну

2 міні-модуль системно-узагальнюючий

Алгоритм

Хід розвивальної взаємодії

Повідомлення учнів

Делегат від Франції.

«Делегати» від країн займають місце за столами, на яких розмішують «візитні картки» країн (прапор, герб).

Я представляю країну, про яку ви знаєте з історій літератури, за романами Олександра Дюма, Моріса Дрюрона. Кожен з вас може назвати кілька визначних місць Франції.

Наше господарство має природні ресурси для розвитку чорної та кольорові металургії, машинобудування, хімічної промисловості, електроенергетики, сільського господарства. Франція є лідером «високої моди», виробництва парфумів та косметики. Марки машин «Пежо», «Сітроен», кораблі, літаки, одяг, хімічні товари, сталь, обладнання для АЕС відомі в багатьох країнах. 2/3 зв'язків припадає на країни ЄС. Значні надходження \ країна має за рахунок туризму, іноземних інвестицій

Делегат від Німеччини

Я представляю федеративну республіку, до складу якої входять 16 земель. Країна знаходиться на перехресті важливих транспортних магістралей. Ми маємо рівний рельєф, середньовисотне та альпійське високогір’я. В надрах є кам'яне вугілля, уран, калійна та кам'яна сіль.

Ми дуже любимо свою країну, бережемо її природу, цінуємо чистоту.

Значні інвестиції Німеччини за кордоном. На американській землі зараз багато філіалів великих німецьких концернів («Фольксваген», «Хехст», «Сіменс»). На конструкторські розробки та наукові дослідження витрачається 26 % від бюджету (в Японії — 3%,уСША-2,8%).

Міжнародні виставки, ярмарки, конгреси проходять у Ганновері, Лейпцигу. Обладнання для локомотивів, оптика, поліграфія, автомобілебудування («Фольксваген», «БМВ», «Мерседес» та ін.), радіоелектроніка («Сіменс», «БОШ»), кораблі, ракетна техніка — неповний перелік продукції нашої країни

На фоні музики « Токата та фуга» ре мінор Й.С. Баха».

Учні називають композитора та виконують завдання вчителя Звучить «Жарт» И.С. Баха

Вчитель музики. Сподіваюсь, що знавці музики, почувши фрагмент з твору видатного композитора, представника цієї країни, вже здогадалися, що мова йде не тільки про федеративну республіку Німеччина, а про Німеччину взагалі, оскільки в 17 столітті ще такого розподілу не було.

Скажіть же, будь ласка, яких композиторів ви знаєте? Знайдіть прізвище одного із них на табличках на вашому столі та позначте портрет цього композитора на дошці.

Дійсно, звучала музика Йоганна Себастьяна Баха. А що ви знаєте про життя цього композитора?

Хоча композитора при житті і забули, але його твори в наші дні отримали друге життя, сучасне аранжування. Послухайте «Жарт» з сюїти И.С. Баха.

3 міні –модуль Системно-узагальнюючий

Алгоритм

Хід розвивальної взаємодії

«Делегат» від Великої Британії

Я прибув з островів «туманного Альбіону». Моя країна з'явилась наприкінці XV ст. Вона розташована на важливих судноплавних торговельних шляхах.

3 1973 р. вона є членом ЄС. Ми маємо цілорічні пасовища, на шельфі Північного моря — нафту, у надрах — кам'яне вугілля, олово, залізну руду. Наша сталь за якістю — найкраща у світі. Ми експортуємо алюміній, випускаємо чудові літаки, авіамотори («Роллс Ройс»), електроніку, сірчану кислоту, кораблі. Нашу текстильну промисловість знає весь світ, повсюди цінують англійські вовняні вироби.

У країні 150 аеровокзалів, а з Францією Англію з'єднує тунель під Ла-Маншем, що дає можливість потрапити з однієї столиці до іншої всього за 3 години!

Делегат від Італії.

Я представляю парламентську республіку. На нашій території розташовані держава Ватикан і республіка Сан-Маріно. Італія входить до НАТО, ООН, ЄС, МВФ, МБРР та ін.

Про мою країну неможливо говорити мовою сухих статистичних даних. Італією дуже цікаво мандрувати. Яскраве сонце, стародавня мозаїка тротуарів і скульптурних храмів, гарячий італійський темперамент і спагеті... Це моя Італія. Але й це ие вся Італія. Ми входимо до числа семи найрозвинутіших країн. Італія — промислово розвивання («Фіат», «Феррарі2 промисловість, легка, видобувна. З вирощування апельсинів і тютюну Італія посідає четверте місце у світі, з виноградарства та виноробства — перше місце.

В Одесі приміщення морського вокзалу, його східці побудовані з італійського мармуру. Італія — країна міжнародного туризму. Приїжджайте, побачите самі!

Алгоритм

Хід розвивальної взаємодії

На стіл ведучого «кореспонденти» подають свої заяви, короткі відомості про країни Європи. їх роботи буде оцінювати ведучий.

Учитель. Ви слухали делегатів з різних країн і маєте можливість заключити з ними умовні торгові угоди.

Наприклад, «кореспондент» з Фінляндії описує свою країну лісів, озер, каменів. Він пропонує співробітництво країнам, які продають обладнання для харчової промисловості, у Франції бажають купити парфуми та косметику.

«Кореспондент» із Швейцарії рекламує гірські пейзажі своєї країни, надійну систему міжнародних банків, пропонує відомі годинники, найсмачніші сири.

Підбиття підсумків уроку

В Європі знаходяться розвине-
ні держави світу, в господарстві яких

яких переважають промисловість та невиробнича сфера.

  • Обробна промисловість у дев'ять разів більш розвинена, ніж видобувна.

  • Науково-технічний рівень дуже високий за рахунок впровадження передових технологій та кваліфікації працівників.

У структурі сільського господарства перемагає скотарство

Скласти умовні торгівельні угоди

Закріплення та узагальнення знань

Шановні учні, ми сьогодні могли б по всіх країнах світу розставити скрипічні ключі, але ми обмежені часом.

І зараз зараз перевіримо, чи добре ви знаєте культурну спадщину країн Європи.

Географічно-музично - мистецький диктант

тестовий «Батьківщиною є...»

1. Батьківщиною видатних композиторів Л. Бетховена, Р. Вагнера, Р. Шумана є:

а) Німеччина; б) Франція; в) Велика Британія.

2. Батьківщиною вальсу називають:

а) Німеччину; б) Австрію; в) Угорщину; г) Францію.

3. Батьківщиною письменниці Астрід Ліндгрен (автора книги «Малюк і Карлсон») є:

а) Данія; б) Німеччина; в) Швеція; г) Норвегія:

4. Батьківщиною видатних музикантів Д. Россіні, Дж. Пуччінні, Н. Паганіні є:

а) Франція; б) Італія; в) Іспанія; г) Портуґалія.

5. Батьківщиною видатних художників А. Матісса, К. Моне, О. Ренуара є:

а) Франція; б) Німеччина; в) Велика Британія; г) Австрія.

  1. Батьківщиною «промислової революції» називають:

а) Німеччину; б) Францію; в) Велику Британію.

  1. Батьківщиною видатних письменників Т. Манна, Б. Брехта, Е. М. Ремарка, Ф. Шиллера є:

а) Франція; б) Німеччина; в) Австрія; г) Швейцарія.

8. Батьківщиною видатних учених Р. Декарта, Б. Паскаля, П. Кюрі, Л. Пастера, П. Лапласа є:

а) Австрія; б) Німеччина; в) Франція.

9.Батьківщиною видатних письменників Ч. Діккенса, Б. Шоу, О. Уайльда є:

п) Німеччина; б) Франція; в) Велика Британія.

10. Батьківщиною відомих кутюрьє Коко Шанель, Живансі та Іи--Сен Лорана є:

а) Франція; б) Велика Британія; в) Італія.

11. Батьківщиною автора «Дюймовочки» та «Снігової, королеви» є:

а) Норвегія; б) Швеція; в) Німеччина; г) Данія,

12. Батьківщиною видатних композиторів В. А. Моцарта, Ф. Шу-берта, Й. Штрауса є:

а) Франція; б) Австрія; в) Німеччина; г) Швеція.

13. Батьківщиною видатних полярних дослідників Ф. Нансена і І'. Амундсена є:

а) Норвегія; б) Швеція; в) Фінляндія; г) Данія.

14.Батьківщиною видатних письменників О. Бальзака, А. Доде, В. Гюго, Р. Роллана є:

а) Франція; б) Німеччина; в) Велика Британія; г) Австрія.

15.Батьківщиною письменника Г. Ібсена, композитора Е. Гріга, кідомого мандрівника Тура Хейєрдала є:

а) Швеція; б) Франція; в) Норвеґія.

16.Батьківщиною Організації Червоного Хреста є:

а) Австрія; б) Швейцарія; в) Данія.

17. Батьківщиною вікінгів є:

а) Норвеґія; б) Данія; в) Ісландія; г) Ірландія.

18 . Батьківщиною видатних живописців Рембрандта, П. Рубенса, Ван Гога є:

а) Франція; б) Данія; в) Нідерланди; г) Велика Британія.

19. Батьківщиною братів Кирила та Мефодія є:

а) Франція; б) Греція; в) Болгарія; г) Італія.

20. Батьківщиною видатних художників Д. Веласкеса, Ф. Гойї, С. Далі, П. Шкассо є:

а) Франція; б) Італія; в) Іспанія; г) Портуґалія

Доведіть, що музика дійсно охоплює весь світ. Назвіть відомих вам композиторів з інших країн.

(Учні - музиканти називають композиторів і країну, а знавці географії показують їх на карті,зазначаючи столиці)

Вчитель музики. І вся музика не обмежується тільки 17-20 століттями. Багато композиторів працюють і сьогодні, розцвічуючи своєю музикою наше нелегке життя. Яка б музика вам не подобалась, прислухайтесь до свого серця - воно допоможе вам відрізнити високохудожні твори від низькопробних. А музика класиків збагатить вас духовно.

0цінювання знань.

Вчитель географії оцінює підготовку своєї групи по предмету «Географія», вчитель музичного мистецтва та художньої культури - з предмету «Художня культура».

Домашнє завдання

Підготувати візитки країн, використовуючи культурно-історичні та художньо – мистецькі дані .

Вчитель музики.

Щоб зрозуміти поета.

Треба пізнати його край.

Так сказав Гете.

Вчитель географії

І сьогодні на уроці ми з’єднали, здавалося б далекі одна від одної шкільні дисципліни – географію та мистецтво, але скільки в них спільного.

Гадаю, що наш урок - сходинка на шляху духовного збагачення.

Наш урок закінчився.

Учні записують враження за урок і прикріплюють на відповідних смайлика

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
3
міс.
1
5
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!